partyfart Geplaatst: 6 september 2010 Delen Geplaatst: 6 september 2010 Gisteren mijn Technisat Multytenne Twin opgehangen. Goed signaal op de Astra 1, 2 en 3. Echter niets op Hotbird. Nauwkeuriger afstellen of problemen met één kop? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanR Geplaatst: 6 september 2010 Delen Geplaatst: 6 september 2010 Kabels nakijken? ff de lnb verwisselen met een andere? Misschien dat het helpt. Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3 FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Paullo Geplaatst: 6 september 2010 Delen Geplaatst: 6 september 2010 Citaat: ff de lnb verwisselen met een andere Wel dat lijkt mij niet evident met een Multytenne, want dan moet je de ganse behuizing openbreken, met verlies van de waterdichtheid en de garantie als gevolg. Zijn je disecq-instellingen juist en richt je uit op een werkende transponder op Hotbird ? Greets Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 6 september 2010 Delen Geplaatst: 6 september 2010 dit is de volgorde LNB 1 : Astra 1 op diseqc 1.0 : A (of 1 van 4) of AA LNB 2 : Hotbird op diseqc 1.0 : B (of 2 van 4) of AB LNB 3 : Astra3 op diseqc 1.0 : C (of 3 van 4) of BA LNB 4 : Astra2 op diseqc 1.0 : D (of 4 van 4) of BB Astra 1 (19,2 graden oost) Hot Bird (13 graden oost) Astra 2 (28,5 graden oost) Astra 3 (23,5 graden oost ) Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanR Geplaatst: 6 september 2010 Delen Geplaatst: 6 september 2010 Wel dat lijkt mij niet evident met een Multytenne, want dan moet je de ganse behuizing openbreken, met verlies van de waterdichtheid en de garantie als gevolg. Sorry dat wist ik niet. Ik dacht namelijk aan mijn eigen opstelling. Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3 FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BokkieBok Geplaatst: 6 september 2010 Delen Geplaatst: 6 september 2010 Heb je de twee uitgangen van de Multytenne ook eens verwisseld? Anders terug ermee naar de leverancier als je er nog garantie op hebt. Het is dan niet slim om zelf ermee te prutsen. Als je geen garantie meer hebt, kan je wel open maken. Is niet moeilijk, maar wel een gepriegel door de kit die in de naden zit. Ik had ook problemen met het ontvangst met één sat positie. Alle andere waren wel OK. Bleek dat een LNB los geraakt was in de behuizing. Die heb ik weer op zijn positie naar voren geschoven en alles werkt weer prima. HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470; Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EmQu Geplaatst: 6 september 2010 Delen Geplaatst: 6 september 2010 Zou je ajb je oplossing (als je die gevonden hebt) met ons/mij willen delen want ik zit met precies hetzelfde probleem met mijn single-versie. (Ik heb hem uit ellende maar te koop gezet hier.) ... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 6 september 2010 Delen Geplaatst: 6 september 2010 hoe hij in en uit elkaar kan staat hier klik Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr DVB Geplaatst: 6 september 2010 Delen Geplaatst: 6 september 2010 Ik zou de Multytenne op de Hotbird proberen te richten met de (vermoedelijk) juiste DiSEqC instellingen. Mocht je nog steeds niets ontvangen dan zou ik de DiSEqC instellingen zo zetten dat een van de andere 3 lnb's wordt geadresseerd. Wanneer je hiermee wél ontvangst hebt weet je zeker dat de schotel groot genoeg is en ontvangst op de plaats waar de schotel gemonteerd is mogelijk is. Daarna zou ik het nogmaals met de juiste DiSEqC instellingen proberen, vind je de Hotbird dan absoluut niet dan is de betreffende lnb zeer waarschijnlijk defect. Ik vermoed echter dat deze en andere Hotbird ontvangstproblemen met een Multytenne vrijwel nooit door het lnb veroorzaakt worden maar door andere zaken zoals coaxkabel van mindere kwaliteit. Dat de 3 Astra posities dan wél ontvangen (kunnen) worden wordt veroorzaakt door de hogere veldsterkte van deze satellieten in Nederland. LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen