Ga naar inhoud


DVB-T in combinatie met multiswitch, hoe gaat dat precies?


combax

Aanbevolen berichten

Alle multiswitchen hebben ook een aansluiting voor DVB-T (toch alle switchen die ik ben tegengekomen).

Ik ben er al uit hoe die LNB's worden aangesloten en hoe dit bij de ontvangers geraakt, maar DVB-T is toch totaal iets anders?

 

Je sluit een DVB-T antenne aan op je multiswitch, sluit je dan ook gewoon een DVB-T ontvanger op die multiswitch aan? Waardoor je dan een uitgang verlies aan die DVB-T ontvanger? Weet die multiswitch dan dat hij de DVB-T signalen moet doorsturen naar die DVB-T ontvanger?

En wat met sommige actieve DVB-T antennes die hun stroom van de ontvanger kunnen krijgen, kan de multiswitch die ook leveren?

 

Hopelijk kunnen jullie dit laatste vraagteken uitklaren.

 

 

gr,

B

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ combax,

DVBt èn Sat signalen gaan over één coax kabel - De verbinding/splitsing gebeurt in de wandkontakt doos.

Een Actieve DVBt-antenne is volgens mij onnodig - Wordt NIET gevoed door een Multiswitch.

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...