Ga naar inhoud


Bouw HTPC - Keuze low profile PCIe DVB-S2 tuner die 'werkt'


Aanbevolen berichten

@Jetro: Heb je dan geen problemen met de gecodeerde kanalen van CD? XBMC icm TVheadend wil tzt wel naar toe als TVheadend wat verder door ontwikkeld is.

Volgens mij loop ik nog tegen de volgende problemen aan en dit zijn voor mij wel vereisten:

- decoderen werkt niet goed

- kan niet opnemen vanuit XBMC met afstandsbediening

- geen teletekst beschikbaar

- geen EPG in XBMC

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb hem nog niet echt gebruikt, enkel getest. TVheadend is inderdaad iets wat nog in opmars is. Ik heb de laatste SVN moeten compilen om Hardware versnelling in orde te krijgen.

Ik ben momenteel nog een het wachten op mijn HD en de definitieve realease van XBMClive om mijnHTPC af temaken. Ik heb ook nog een IR ontvanger nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als IR ontvanger kan je het beste gebruik maken van een MCE ontvanger en afstandsbediening. Dat werkt out of the box met XBMC.

 

Overigens vind ik TVheadend enorm veel potentieel hebben, maar ik wacht nog even tot januari totdat ik daar mee verder ga.

 

Op dit moment zijn zowel DVBLink TVsource als VDR mijn main HTPC software of choice. Wellicht dat TVHeadend VDR gaat vervangen, maar de vdr-sc plugin is toch wel heel erg goed wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh zo bedoelde ik het niet. Maar dan had ik mij weer voorgenomen om TVHeadend te testen. 1 keer per 3 maanden loop ik alles weer even langs om na te gaan of ze nog vorderingen hebben gemaakt. Dus zodoende smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Niels: ik geloof dat er in TVheadend wel iets gefixt is mbt het decoderen van CD-abonnementen. Hier zat een fout in.

Voor de rest is er helaas nog niets nieuws onder de zon.

 

Ik heb XBMC icm VDR werkend proberen te krijgen, maar dat lukte tot nu toe niet echt. Ben zelf de beperkende factor denk ik.

Heb dat geprobeerd door Ubuntu vanaf USB-stick te starten.

Wil dan een LiveTV knop in XBMC hebben.

Daarnaast heb ik nog wat problemen om een channels.conf te maken voor 19.2 en 23.5 samen. Maar ja het is Linux, dat is wel wat anders dan Windows (7).

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zelf heb nog niks gezien over diseqc idd. Volgens mij zijn er nog meer mensen dan alleen jij die er een probleem mee hebben. Probleem is dat Andoma geen DVB-S hardware heeft om eea te testen.

 

Wat sinds vanavond wel zou moeten werken is TELETEXT Subs via HTSP (en in de MKV ook).

 

Nog niet zelf getest ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Na een paar weekjes knutselen (ik had niet alles in 1 keer goed aangesloten buiten in de regenbuien) en wat wachten op spullen doen de FTA zenders het inmiddels uitstekend.

 

Mijn combi nu is:

- Intel DH57DD mobo

- Intel i3-530 CPU

- 2GB RAM

- Tevii S470 DVB-S2 kaart

 

Dit geheel draait nu op Windows 7 32-bits icm de 3de beta van DVBLink Source / Server / Network Pack v3.2 en WMC.

TV beeld (zeker de HD kanalen) is prachtig, en streamen naar iPad en andere PC's gaat ook best goed, al kost het wel behoorlijk wat CPU: de i3 zit zo rond de 50-70% cpu met al dit streamen.

 

Zappen gaat soms binnen de 2sec, dan weer duurt het 4sec. Waar dit door komt ben ik nog niet achter. Kan zijn dat het afhangt of ik op dezelfde transponder/sat blijf zitten denk ik...

 

Nu dit werkt heb ik een CD kaartje bestelt. De Smargo heb ik al binnen, dus ik moet nu nog wat met OSCam doen...

 

Ik ga er vanuit dat als ik de OSCam thread doorneem ik eea wel werkend krijg, of is er nog iets waar ik specifiek op moet letten??

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een beetje lezen moet je er wel uitkomen

 

3 configuratiebestanden zijn bij oscam van belang:

 

oscam.conf (algemene oscam instellingen)

oscam.server (dit is voor de reader/cardserver)

oscam.user (hierin maak je een user om met server(s) te verbinden)

 

 

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zoals uit dit topic blijkt heb ik nog wat moeite gehad om OSCam en ACamd aan de praat te krijgen, maar alles werkt op dit ogenblik...

 

Als ik even terugkijk naar de oorspronkelijke vraag, nl. een low profile DVB-S2 tuner die domweg 'werkt', dan is dat perfect gelukt met de Tevii S470.

De installatie hiervan heeft geen enkel probleem met drivers oid onder Win7/WMC/DVBLink Source opgeleverd... HD en SD zenders doen het zonder problemen!

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mars,

 

Ik heb ook een HTPC gebouwd op en gebruik de e30s2 plus van Anysee i.c.m. Hadu en Splug.

Alles draait redelijk stabiel, m.u.v. bijv. het Sky duitsland pakket, waar ik af en toe problemen heb maar niet altijd.

Echter mijn CD-kaart wordt niet uitgelezen.

Dus zonder internet alleen de FTA kanalen beschikbaar.

Ik begrijp dat bij jou de CD-kaart wel gewoon uitgelezen wordt?

Eventueel overweeg ik de aanschaf van de Tevii kaart i.c.m. die reader.

Laat me even je ervaringen weten.

Zou je mij die Acamd config en prog willen sturen ?

 

Alvast bedankt.

 

McLeentel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: McLeentel
Hallo Mars,

Echter mijn CD-kaart wordt niet uitgelezen.
Dus zonder internet alleen de FTA kanalen beschikbaar.
Ik begrijp dat bij jou de CD-kaart wel gewoon uitgelezen wordt?
Eventueel overweeg ik de aanschaf van de Tevii kaart i.c.m. die reader.
Laat me even je ervaringen weten.
Zou je mij die Acamd config en prog willen sturen ?

Alvast bedankt.

McLeentel

Mijn CD kaart wordt inderdaad probleemloos uitgelezen en ook geupdate (EMM updates).
Ik kan nu even niet bij de HTPC komen om de instellingen van Acamd te achterhalen, maar in de basis heb ik de instellingen van momeijer (gepost in het topic help voor oscam/acamd gevraagd) overgenomen.

Eea natuurlijk wel in combinatie met OSCam en de Smargo++, maar dat maakt volgens mij voor de ACamd instellingen niet uit. Voorlopig heb ik begrepen dat ACamd niet zelf de CD kaart kan uitlezen, en dat ik dus OSCam daarvoor nodig heb...

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...