Ga naar inhoud


[Windows 7] Tekentanblet drivers Windows uitschakelen


MBa

Aanbevolen berichten

Zojuist heb ik geprobeerd om een tekentablet (USB) aan te sluiten op mijn Windows 7 laptop (tablet driver is bedoelt voor 98, 200 en XP). De drivers van Windows werken op zich goed alleen herkent Windows mijn pen als een muis (mijn pen is dus niet absoluut). Hierdoor besloten de drivers van het tablet zelf te installeren. Deze werken goed alleen heb ik nu het probleem dat er twee drivers simultaan draaien waardoor de Windows driver mij muis relatief verplaatst en de tablet driver plaats hem absoluut waardoor ik twee muizen heen en weer knipperend heb.

 

Bestaat er een mogelijkheid om de driver van Windows uit te schakelen zodat ik enkel de driver van de tablet kan gebruiken.

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niemand die een mogelijkheid weet om de Windows driver uit te schakelen? 2 Drivers simultaan is echt waardeloos...

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

rechts klikken op 'mijn computer'

 

'eigenschappen' selecteren

 

dan 'device manager' --> zal in het Nederlands iets met Hardware zijn in de naam denk ik, eerste link aan de linkerkant iig van het venster dat je opent na kiezen 'eigeschappen'

 

Dan krijg je een lijst met al je hardware, hier zoek je de boosdoener even in op. Dan kun je hem 'uitschakelen'. Ik zou dit eerst proberen, vervolgens kun je hem ook verwijderen en dan kun je er, waarschijnlijk, bij aangeven dat de drivers moeten worden verwijderd. Dat bestaat er de kans bij opnieuw opstarten dat Windows deze harware weer 'ziet', maar dan kun je aangeven dat je niet wilt dat deze wordt geinstalleerd en dat er niet meer naar wordt gevraagd.

 

Je zou ook kunnen proberen de 'verkeerde' een driver update te laten doen en dan jouw eigen drivers kiezen.

 

Ik ga er bij dit hele verhaal een beetje vanuit dat het apparaat 2x in je lijst voorkomt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist geprobeerd de drivers uit te schakelen maar helaas... hiermee vervalt de gehele aansturing van het tablet...

 

Het probleem lijkt hem dus niet op driver niveau te liggen maar op software niveau, de software die doet iets met de input.

 

De software van Windows wil ik dus graag uitschakelen en de software van het tablet zelf wil ik wel laten draaien.

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MBa
zojuist geprobeerd de drivers uit te schakelen maar helaas... hiermee vervalt de gehele aansturing van het tablet...

Het probleem lijkt hem dus niet op driver niveau te liggen maar op software niveau, de software die doet iets met de input.

De software van Windows wil ik dus graag uitschakelen en de software van het tablet zelf wil ik wel laten draaien.


Kun je in de lijst (Start - Configuratiescherm - programma's toevoegen/verwijderen) van je Windows software hier niets over terugvinden dan?

(Aan de linkerkant kun je kiezen voor 'Windows onderdelen uitschakelen/toevoegen)

Ik moet het vanuit het Engels doen... dus vertalingen kunnen een beetje scheef zijn.

p.s. Ik zie nu in mijn lijst i.i.g. Tablet PC components staan.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas... Dat gaat dus echt alleen maar om Tablet PC componenten en niet om teken tablets... In dusverre heb ik wel wat aan je tip gehad dat er weer wat software weg is die ik toch niet gebruik (zoals de spelletjes van Windows).

 

De vraag blijft dus nog steeds... hoe schakel ik de software van Windows uit?

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...