Ga naar inhoud


sasc-ng modprobe dvbloopback faalt


minime

Aanbevolen berichten

Hi

 

Ik probeer al enige tijd sasc-ng aan de praat te krijgen.

Vele tutorials gelezen/forums bekeken maar het coomando modprobe dvbloopback gaat hele tijd mis.

van alles al geprobeerd geen idee hoe ik dit op moet lossen.

info van deze pagine gehaalde http://dolot.kipdola.com/wiki/Install_SASC-NG

 

dmesg geeft foutmelding over dvb_register_adapter wrong symbol version etc, zou op te lossen zijn door sources dir van dvb-driver te gebruiken tijdens ./configure van sasc-ng, zie link...maar ik krijg het niet voor elkaar...

 

volgende heb ik draaien:

Terratec cynergy C HD

ununtu 10.04 lts kernel 2.6.32-27

S2-liplianin (werkt goed, getest met XBMC + TVHeadEnd via newcs op mijn dreambox500 met ziggo kaartje)

 

alle hulp is welkom....thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi,

 

bedankt voor je reactie.

Alles compileerd OK, tijdens compileren wordt ook weergegeven dat de sourcesdir die ik opgeef gebruikt wordt. Heb nog even in de sources zitten kijken en er wordt ook gechecked of er bepaalde files in de directory aanwezig zijn anders krijg je een foutmelding.

 

Dus alles gaat goed op insmod/moprobe na...

 

geen idee waar het verder aan kan liggen....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog kan het een probleem in je ./configure zijn.

 

Je moet alleen de source dir aangegeven als je zelf je driver hebt gecompileerd ? Unknown symbols geeft gewoon aan dat je kernel andere modulesources gebruikt heeft dan je sascng.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Ik heb 2 manieren geprobeerd: zelf sources van s2-liplianin bouwen en via s2-liplianin-dkms maar volgens mij worden de modules dan ook gecompileerd op je eigen machine.

 

Ik heb ook nog de v4l-dvb drivers geprobeerd maar modules worden niet correct geladen, dus toen weer terug naar s2-liplianin.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werd je hele dvb kaart niet herkend door standaard Ubuntu ?

En anders zou ik gewoon een andere versie s2-liplianin proberen misschien zit daar een probleem !

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...