Ga naar inhoud


Vdsl: Kan ik het nu wel of niet krijgen?


satmarc

Aanbevolen berichten

Ik had eigenlijk al verwacht dat hier een draadje over zou bestaan, maar de zoekfunctie gaf geen resultaten.

 

Leuke stelling:

 

KPN geeft aan (zowel telefonisch als postcode check) dat ik VDSL op mijn adres kan krijgen. Joepie :D eindelijk wordt het wachten beloond, internet tot 40MB.

 

Maar .... bij XS4ALL gaven ze aan dat ik op mijn adres weer geen VDSL kon krijgen. Volgens mij doen zij toch dezelfde KPN Postcode Check??

 

Ik zit in een dorp waar ik enkel KPN kan binnenkrijgen of Kabel. Als verfijnd satellieter heb ik uiteraard geen kabel aansluiting.

Iemand ervaring met het "JA" van KPN, en een "NEE" in dit geval van XS4ALL ??

 

Volgens de callcenter medewerker van KPN kon ik mijn bestelling niet annuleren o.b.v. onjuiste informatie crazy

Medewerker beloofde in ieder geval 20MB te kunnen halen via VDSL :D Lijkt me meer een "ADSL" verkoop truuk??

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je mag je handen dicht knijpen als je wel de volledige 20 mb zou kunnen halen.

 

Ze beloofden hier ook internet premium maar kon die niet krijgen.

 

Nu bij postcode check geeft die ook aan dat alleen extra te krijgen is hier.

 

Wat geeft potcodecheck op kpn aan dan wat je kan krijgen?

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dream7020

Wat geeft potcodecheck op kpn aan dan wat je kan krijgen?


Postcodecheck KPN:

Gefeliciteerd, Internet Premium is leverbaar op je huisadres.

Om het door jou gekozen product goed te kunnen leveren stellen wij je hieronder een aantal vragen over je huidige situatie

Postcodecheck XS4ALL:

Internet Basic is helaas niet beschikbaar op
xxxxxxxx

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik weet wel dat de verschillende KPN-gelieerde providers inderdaad wel eens verschillende antwoorden geven. Klopt ook wel omdat technische invullingen omtrent netwerk etc niet 1-op-1 zijn geregeld. Het is dus niet raar dat KPN zegt 'ja' en XS4All zegt 'nee'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Het is dus niet raar dat KPN zegt 'ja' en XS4All zegt 'nee'.


Ben ik gedeeltelijk met je eens. Volgens XS4ALL waren er technische beperkingen m.b.t. de verbinding.
Dit zou dus kunnen betekenen (is mijn eigen aanname) dat er een ADSL2+ lijn ligt i.p.v. een VDSL lijn.

Maar nogmaals, dit is een aanname. Het punt is dat ik wel zou willen, maar er niet zeker van ben dat ik ook daadwerkelijk een VDSL lijn krijg, en misschien dadelijk wel opscheept zijn met een ASDL2+ lijn (dit ik al heb) crazy

Je zou dit ergens moeten kunnen checken. Vroeger had je zo'n Adsl Upgrade Monitor (http://www.adslcentrale.nl/), maar volgens mij is deze al lang niet meer in gebruik. confused

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: satmarc
Je zou dit ergens moeten kunnen checken. Vroeger had je zo'n Adsl Upgrade Monitor (http://www.adslcentrale.nl/), maar volgens mij is deze al lang niet meer in gebruik. confused

Klopt, achterhaald en dus niet meer interessant om bij te houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat stond eerst ook op mijn adres maar die is weer van de site gehaald.

 

heb nu 20 mb tenminste dat abb maar haal maar 13.5 mbits volgens ziggo speedtest.

 

 

 

 

Origineel bericht van: satmarc
Origineel bericht van: dream7020

Wat geeft potcodecheck op kpn aan dan wat je kan krijgen?

 

Postcodecheck KPN:

 

Gefeliciteerd, Internet Premium is leverbaar op je huisadres.

 

Om het door jou gekozen product goed te kunnen leveren stellen wij je hieronder een aantal vragen over je huidige situatie

 

Postcodecheck XS4ALL:

 

Internet Basic is helaas niet beschikbaar op

xxxxxxxx

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satmarc
Ik had eigenlijk al verwacht dat hier een draadje over zou bestaan, maar de zoekfunctie gaf geen resultaten.

Leuke stelling:

KPN geeft aan (zowel telefonisch als postcode check) dat ik VDSL op mijn adres kan krijgen. Joepie :D eindelijk wordt het wachten beloond, internet tot 40MB.

Maar .... bij XS4ALL gaven ze aan dat ik op mijn adres weer geen VDSL kon krijgen. Volgens mij doen zij toch dezelfde KPN Postcode Check??

Ik zit in een dorp waar ik enkel KPN kan binnenkrijgen of Kabel. Als verfijnd satellieter heb ik uiteraard geen kabel aansluiting.
Iemand ervaring met het "JA" van KPN, en een "NEE" in dit geval van XS4ALL ??

Volgens de callcenter medewerker van KPN kon ik mijn bestelling niet annuleren o.b.v. onjuiste informatie crazy
Medewerker beloofde in ieder geval 20MB te kunnen halen via VDSL :D Lijkt me meer een "ADSL" verkoop truuk??


Geloof mij, bij KPN verkopen ze het premium pakket ook met een ADSL2+ aansluiting, dus maximaal 20 Mbit, en dat haal je alleen als je naast de centrale woont.
Als je er over klaagt zeggen ze bij KPN: "ja maar er staat toch echt TOT 40Mbit" dus alles tussen de 16 en 40mbit is bij KPN het Premium pakket. (er is extra voor vanaf 16Mbit gekozen, zodat ze jou dit verhaal kunnen ophangen)

Als je de mogelijkheid hebt, neem GEEN KPN, het is niets anders dan een grote oplichtings bende daar.
Vroeger was het extra pakket tot 20Mbit, later werd het tot 16Mbit, zodat ze het premium pakket VANAF 16 Mbit kunnen verkopen, tja en als je dan b.v. 18Mbit haalt, valt dat, volgens KPN, binnen de norm van het premium pakket.
En zo hoeven ze ook geen landelijke VDSL uitrol te doen.

Ik heb zelf het geluk dat ik dicht bij een (jaja) VDSL centrale woon, ik haal dus 39Mbit down en 3,2Mbit up.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VriezeNet®

Ik heb zelf het geluk dat ik dicht bij een (jaja) VDSL centrale woon, ik haal dus 39Mbit down en 3,2Mbit up.


Is een VDSL centrale een wijk centrale, of de grote jongen in het centrum??
Ik heb namelijk gehoord dat VDSL vanaf de wijkcentrale (woon ik ook practisch naast) gaat tellen, dit in tegenstelling tot de grote centrale in het centrum waar mensen vaak een heel stuk vandaan zitten.

Blijft nu nog steeds de vraag staan, ongeacht KPN of andere providers: hoe weet ik exact of er nu wel of geen VDSL kan binnenkomen?

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de laatste tijd aan het zoeken geweest op internet en heb geconstateerd dat KPN de wijkcentrales in (vooral) de grotere plaatsen heeft voorzien van VDSL apparatuur. Als de kabellengte tussen centrale en jouw woning niet meer dan 1700 meter bedraagd wil men je aansluiten op VDSL en kan je een snelheids verbetering krijgen. Woon je op grotere afstand dan kan je het vergeten. Oorspronkelijk waren er allemaal wilde plannen m.b.t. FTTC (Fiber to the curb) waarbij men glasvezel zou aanleggen naar de straatkasten en dan van daaruit de woningen voorzien van VDSL. Helaas lijkt dat plan (op enkele wijken in glasvezel steden na) in de prullebak te zijn verdwenen.

Iets anders wat ik begrijp uit allerlei discussies is dat het feit dat een centrale over VDSL beschikt nog niet hoeft te betekenen dat jouw woning op VDSL apparatuur is aangesloten. In dat geval zul je ook nog niet zo gemakkelijk VDSL kunnen krijgen. Kortom je komt er waarschijnlijk pas echt goed achter door het product te bestellen en dan te zien of men het daadwerkelijk kan leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitrol van glasvezel begint nu goede vormen aan te nemen. Als je glas hebt wordt VDSL en in mindere mate kabel gereduceerd tot speelgoed. Het hangt van het kostenplatje af of glasvezel een succes wordt maar naarmate je meer bandbreedte nodig hebt wordt glas alleen maar interessanter en willen de pleuro's ook wel wat sneller rollen smile

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...