Ga naar inhoud


dvb-t antenne plaatsing in de auto


seije017

Aanbevolen berichten

Ik heb een Bullit CAR DVB-T ontvanger met 2 plakantennes in een stationcar.

Een antenne achter de binnenspiegel geplakt, en een antenne in het midden op de achterruit.

Mijn ervaring leert dat het belangrijk is dat de antenne vertikaal gemonteerd is. Op de voorruit plakken is dus al niet echt vertikaal. Daarom heb ik deze aan de achterzijde van de binnenspiegel geplakt.

Ik heb over het algemeen goede tv-ontvangst. Wel moeten we even beseffen dat er nog voldoende plekken zijn waar DVB-T ontvangst zelfs met een vaste opstelling belabbert is.

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb thuis een passieve DVB-T antenne met een magneetvoetje die aan het raam staat en perfect beeld geeft.

Stel nu dat ik in mijn wagen via mijn laptop ook DVB-T wil kijken, gaat dit dan lukken als ik dat antennetje met het magneetvoetje op mijn autodak plaats? smile

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: steventje
Ik heb thuis een passieve DVB-T antenne met een magneetvoetje die aan het raam staat en perfect beeld geeft.
Stel nu dat ik in mijn wagen via mijn laptop ook DVB-T wil kijken, gaat dit dan lukken als ik dat antennetje met het magneetvoetje op mijn autodak plaats? smile

Als je langzaam rijdt zou het nog kunnen werken. Bij mobiele ontvangst heb je minimaal een Diversity ontvanger nodig en dient ook het doppler effect verwijderd te worden door de ontvanger.
Kortom voor een goed beeld in de auto heb je een speciale (auto)ontvanger nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...