Ga naar inhoud


wie heeft ervaring met digitenne van online


liberte

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort digitenne van online voor een kennis genomen.

Nu werkt dit alleen met de door hun geleverde ontvanger. Is dit normaal of maak ik een denk fout dat elke ontvanger of ci cam de conax kaart moet kunnen lezen. Op 27-6 zijn de extra kaarten geactiveerd daarna heb ik deze in een TF6000 gestoken en dit werkte gelijk. De dag erop was er onweer en had ik tijdens de big bang even geen beeld via de sat ontvanger dus even over geschakeld naar digitenne gelijk beeld. Door het onweer sloeg mijn aardlek uit en nadat ik dit hersteld had gaf de ontvanger aan ongeldige kaart. Geen probleem ik had nog een ontvanger staan deze aangesloten zelfde fout melding. Daar de persoon waar ik deze test voor had gedaan op vakantie was kon ik de kaart waarmee ik deze test had gedaan niet in hun ontvanger testen. Nu zijn ze terug blijkt dat de kaart wel werkt in de online ontvanger. De 2 andere kaarten geven ook de zelfde fout melding. Let wel in de online ontvanger werken ze alle 3. Rare samenloop van omstandigheden Of werken deze kaarten alleen in hun ontvanger.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

  • 2 maanden later...

Heb KPN Digitenne sinds enkele jaren en werkt naar tevredenheid.

Sinds kort Online (T-mobile) internet, bellen en digitale TV. Hier kreeg ik een recorder bij. Deze Online (T-mobile) recorder laat met de KPN kaartjes alle zenders zien.

Andersom is het een probleem: de kaartjes van Online (T-mobile) passen uiteraard in de KPN Topfield recorder maar geven aan: Incorrecte Conax kaart.

Online (T-mobile) helpdesk geeft hiervoor als oplossing: formatteer de harddisk in de Topfield in FAT32. Dat heb ik nog niet geprobeerd vanwege ongeloof dat dit de truc doet.

De foutmelding Incorrecte Conax kaart lijkt mij meer ietsdat de Online (T-mobile) kaart niet (goed) gelezen kan worden door de Topfield ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij mij dezelfde situatie als vorige poster huawei. ADSL + Digitale TV + Bellen bij T-Mobile/Online sinds 2 februari 2012.

Mijn Online digitale TV smartcard werkt wel op de Conax CI module (i.c.m. Panasonic LCD TV) die ik van KPN kocht, echter werkt niet op de twee oude Digitenne receivers van KPN:

 

Topfield TF6000COK en Sansung SMT-1000T.

Wie weet werken ze wel met een ander firmware.

 

Ik had in totaal 3 smartcards in gebruik van KPN op één Digitenne abonnement. Ik vraag mij af of ik nog 2 extra (gratis) smartcards kan aanvragen bij Online voor de kids.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Beste Bezoekers,

 

Wij van geen_reclame.nl willen ook graag weten hoe het nu precies zit.

 

 

Wat ik jullie kan mededelen is dat de reden waarom de edpnet en T-Mobile kaarten niet werken op bestaande Digitenne apparatuur misschien aan de nieuwe serie smart kaarten ligt.

 

De "oude" smartkaarten van Digitenne beginnen met 0143 deze 0143 kaarten werken in alle tuners en insteekkaarten.

Maar de nieuwe kaarten van KPN Digitenne welke met een ander code beginnen dan 0143 werken NIET in de oudere tuners.

Deze werken alleen in de nieuwe Rebox 2100t tuner.

 

Nu kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die dus nog een "oud"model Digitenne tuner hebben bv een Samsung SMT1000 of een Topfield.

De "Nieuwe"kaarten van edp en T-Mobile kunnen dus niet overweg met de "oude" tuners.

 

Is er toevallig iemand met een Rebox 2100T tuner of een insteekkaart die dit al heeft kunnen proberen?

Helaas hebben wij geen andere kaarten dan die van KPN Digitenne, en kunnen wij het niet uit proberen.

 

Maar ik verwacht dat een nieuwe kaart van welke dvb-t aanbieder dan ook gewoon zal werken in de Rebox2100T tuners of de insteekkaart.

 

 

Met vriendelijke groet,

aangepast door M_Z
*** Link verwijderd wegens reclameregels ***
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...