Ga naar inhoud


yaVDR 0.4 ervaringen?


Earthfinder

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Zijn er al forumleden die een yaVDR 0.4 werkend hebben gekregen icm de gecodeerde kanalen?

Zo ja, hoe bevalt de nieuwe yaVDR? Wat is er nieuw, wat zijn de bugs?

 

Volgens mij wordt er gebruik gemaakt van VDR 1.7.21 of 1.7.20 kun je hier de vdr-plugin-sc voor gebruiken? Hoe installeer ik dat dan?

Ik heb gelezen dat de sc-plugin vanaf v1.7.14 niet meer wordt ondersteund... of een latere versie maar volgens mij werkt het moeilijk met de de 1.7.2# versies... Of heb ik dit mis?

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb nu een dag of 2 yavdr 0.4 draaien.

 

Gecodeerde kanalen is geen probleem als je de ppa van Best Friend gebruikt voor vdr-sc:

 

Add-apt-repository ppa:bpl3f1lmootj/yavdr-stable

 

Apt-get update

 

Apt-get install vdr-plugin-sc vdr-plugin-sc-cardclient

 

In /etc/vdr/plugins/order.conf sc bovenaan toevoegen

 

In /etc/vdr/plugins/sc/cardclient.conf kan je de cardsharing clients configureren, ook cccam zonder extra stappen.

 

https://launchpad.net/~bpl3f1lmootj

 

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook geïnstalleerd op een atom bordje en lijkt me heel mooi, Heb er een skystar HD S2 kaart inzitten alleen weet ik niet hoe de (4poorts) Switch in te stellen. Heb al wel beeld op verschillende zenders op astra 1 (19,2). Misschien kan iemand me hier op weg helpen?

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook geïnstalleerd op een atom bordje en lijkt me heel mooi, Heb er een skystar HD S2 kaart inzitten alleen weet ik niet hoe de (4poorts) Switch in te stellen. Heb al wel beeld op verschillende zenders op astra 1 (19,2). Misschien kan iemand me hier op weg helpen?

 

Dat is op te lossen door de configuratiefile /var/lib/vdr/disecq.conf aan te passen, maar daar is een scriptje voor geschreven dat te downloaden is van: http://www.vdr-porta...?threadid=98524

Vervolgens:

sudo apt-get install dialog
gunzip diseqcsetup_v0.15.gz
sudo ./diseqcsetup_v0.15

Verder wijst het als het goed is vanzelf

aangepast door nickk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses maar ik ben nogal een linux Noob. tot gunzip diseqcsetup_v0.15.gz gaat het goed. De file staat bij mij in /home/xbmc/diseqcsetup_v0.15. Als ik dan

sudo ./diseqcsetup_v0.15 of sudo /home/xbmc/diseqcsetup_v0.15 ingeef krijg ik: sudo: ./diseqcsetup_v0.15: command not found

Wat doe ik fout? en kan ik dit gewoon via putty op een pc doen of moet ik dat op de yavdr pc doen?

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses maar ik ben nogal een linux Noob. tot gunzip diseqcsetup_v0.15.gz gaat het goed. De file staat bij mij in /home/xbmc/diseqcsetup_v0.15. Als ik dan

sudo ./diseqcsetup_v0.15 of sudo /home/xbmc/diseqcsetup_v0.15 ingeef krijg ik: sudo: ./diseqcsetup_v0.15: command not found

Wat doe ik fout? en kan ik dit gewoon via putty op een pc doen of moet ik dat op de yavdr pc doen?

 

Waarschijnlijk moet je het bestand nog uitvoerbaar maken chmod +x

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het kan even duren alvorens de EMM's je pakket hebben geüpdate, zet hem eens op RTL4 of iets dergelijks.

 

Bovendien kan ik mij herinneren dat de EMM's alleen via newcamd kan worden aangeleverd. Het probleem alleen is, vdr-sc heeft (of had) nog geen ondersteuning voor de nieuwe global EMM's die met de nieuwe beveiliging zijn ingevoerd (ze worden gewoon gedisregard).

 

Ik maak gebruik van de DVBAPI plugin icm OSCAM en de updates komen zonder problemen binnen: http://www.oscam.to/wbb3/index.php?page=Thread&threadID=12340

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, heb idd al redelijk lang ok RTL4 HD getuned, maar het blijft donker. Normaal gesproken gebruik ik camd3 (2x vdr thuis), maar ook direct met SC (zonder cardclient).

Wou me al een gecertificeerde receiver kopen om de kaart te laten activeren... Is dit zonder zon receiver met DVBAPI en OSCAM optelossen? Als ja, ligt er toevallig een howto ergens verstopt die ik nog niet had kunnen vinden? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, heb je howto al gevonden

 

Voor de helderheid: Ik heb twee VDRs, op eentje draaid camd3, ik gebruik de SC plugin om met camd3 te connecten. Als ik het goed begrijip moet ik voor het oscam + dvbapi scenario op alle twee VDRs oscam draaien, alleen dat op de VDR waar niet de CD kaart aanhangt ik oscam als client gebruik om te verbinden met de oscam, die op de VDR met de CD kaart draait?

 

En nog iets: Hoe kom je bij de inhoud van oscam.dvbapi? Stel dat ik andere kanalen wil zien die niet in jou lijst staat, hoe kom je dan aan deze lines?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die howto is niet helemaal up-to-date, zo hoef je OSCAM niet meer te patchen en daardoor is de installatie een stuk makkelijker geworden. Ik zal proberen een betere howto in elkaar te zetten.

 

Maar om je vraag te beantwoorden: De DVBAPI plugin is een kleine plugin die de aavragen CW's rechtstreeks wegschrijft naar OSCAM en het resultaat ook rechtstreeks wegschrijft naar VDR. Effectief zorgt die plugin ervoor dat OSCAM als directe softcam te gebruiken is (net zoals CCcam of OSCAM op de Dreambox).

aangepast door Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...