Ga naar inhoud


welke benodigheden - 4satellieten ontvangst voor 4 ontvangers ?


sat-donkey

Aanbevolen berichten

Goedendag allen, Wij zijn net verhuisd naar net over de grens in Duitsland en dus wil ik opnieuw een schotelinrichting installeren.

 

Een astra 1 2 3 en hotbird installatie

Deze wil ik graag realiseren voor 4 ontvangers.

 

Is hiervoor een kant en klare disecqswitch of multiswitch voor te koop ?

Moet ik dan nog meerdere uitgangen uit 1 lnb benutten naar de discq-multiswitch ?

 

 

Bedankt alvast.

aangepast door sat-donkey

4satopstelling / Vu~duo en een dm7020 met openPLI erop

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zou je met een multiswitch EMP-Centauri 17x4 kunnen doen,

en 4 quattro lnb's ,en een schotel waar de 4 lnb's op passen,

een triax 88 cm of een andere schotel, ze zijn er in vele soorten

post-40340-0-68995500-1324771020_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel je met 4 ontvangers : 4 single ontvangers? Of zijn er ook ontvangers bij die moeten kunnen opnemen?

 

Als 4 sat uitgangen genoeg zijn zou ik ook eens denken aan een 4x quad lnb met telkens een 4X1 switch.

 

En een triax multiblock opstelling zoals je die kan vinden op deze site kan dan helpen om het allemaal uit te richten.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties !

Ik heb deze 4satopstelling al eens eerder gedaan dat gaat lukken.

 

 

Voor gewoon kijken met 4 recievers....is genoeg !

Een Standard Multischalter 17/8 - EMP Centauri Economy Line E.170-CP-8: 8 Teilnehmer/4 Satelliten, Eingang 16 Sat-Ebenen, 1 Eingang Terrestrik aktiv, Quattro LNB-Betrieb,

kost 149,-

 

4x een Disecqswtch 4/1 7,90x4= 31,60

Conclusie ,het is voor mij in dit geval goedkoper om dus 4x een 4-1 disecqswitchje te gebruiken.

 

Ik zie tegenwoordig bij de satwinkels dat er soms als eigenschap de termen FullHD / HDTV word gebruikt meestal is dan het ruisgetal dan ook 0,1 dB.

Ligt dit puur aan het ruisgetal van een lnb ?

aangepast door sat-donkey

4satopstelling / Vu~duo en een dm7020 met openPLI erop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt dit puur aan het ruisgetal van een lnb ?

 

Nee, want dat is (vaak) net zo'n onzin getal als de HD vermelding.

Het "rechtvaardigt" de winkelier vaak wel zo'n ding (te) duur te verkopen.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Triax 88cm met Multiblock gehad en ik zou dit nooit meer doen. Ik ga deze binnenkort gebruiken met motor, maar dat is natuurlijk niet ideaal als je met meerdere ontvangers werkt...

 

Voor Astra1/2/3+Hotbird minstens een Triax 110cm met Multiblock, maar liever nog een schotel die effectief gemaakt is om meerdere satellieten op te vangen, zoals een WaveField/-Frontier...

 

LNB's en switches: Doe maar een 17/8 multiswitch icm quatro-LNB's en leg naar iedere ontvanger 2 coaxkabels. Als je nú al 4 ontvangers wilt voorzien van signaal, dan is het zéker aan te raden om minstens 2 daar van te voorzien op minstens 2 tuners. Ontvangers met 3 of 4 tuners zijn tegenwoordig al helemaal niet zo gek meer, in tegenstelling tot ontvangers met 1 tuner...

Als je dit niet doet, en je besluit later 1 ontvanger te vervangen door een ontvanger met dubbele tuner, dan sta je daar met je quadLNB's en 4/1 switches, hoe goedkoop ze ook mogen zijn (een goeie 4/1 switch die buiten mag hangen kost trouwens wel iets meer dan €8,-, eerder het driedubbele)...

 

Qua LNB's: ik lees al een tijdje veel goeds over de Inverto Black Ultra en ondanks de evoluties blijf ik er goeie dingen over lezen, dus als het past in de opstelling zou ik zeker voor die gaan. Op mijn schotel komt er in ieder geval zo één.

 

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...