Ga naar inhoud


VU+ Solo met Sundtek USB DVB-C ervaring


escob4r

Aanbevolen berichten

Ik heb een VU+ Solo en sindskort ook een Sundtek DVB-C USB stick. Ik heb nu de laatste VTI image geinstalleerd, die zou namelijk overweg moeten kunnen met deze DVB-C stick. Het gaat om de volgende image: VTi "Vu+ Team Image SOLO" - V 4.0 -13.12.2011 OE 1.6 USB

 

Vanuit het menu heb ik de USB DVB-C start en autostart scripts gestart, na het rebooten van mijn VU zie ik in de tuner ocnfiguratie de USB DVB-C verschijnen in de lijst met tuners, maar als ik nu probeer te scannen naar kanalen dan kan ik niks vinden. Ik heb een recente cables.xml en regio ingesteld op 9001(regio waar ik woon).

 

Iemand ervaring met een VU+ en Sundtek DVB-C USB stick? Enig idee wat ik fout doe? Misschien moet ik een andere image hebben, zo ja welke?

 

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik weet niet hoe ver jullie er mee zijn ?

Ik heb ook zo'n stick aan mijn solo hangen.

Hij werkt want ik kan kanalen scannen, echter vind hij maar 12 tv kanalen van Caiway en niet de 54 kanalen die ik zou moeten ontvangen.

Iemand enig idee ?

Ohja ik heb handmatig via telnet de laatste drivers van Sundtek erop gezet

DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Eindelijk binnen, dus hier mijn ervaring... (Vu+Duo met OpenPli)

 

Vooraf had ik al de drivers geïnstalleerd volgens de handleiding die op het Sundtek support forum staat.

(de installatie is vrij simpel en is in een paar minuten gepiept, een telnet programma is wel noodzakelijk)

Stick plaatsen, CCcam.cfg aanpassen, box herstarten en .... beeld!

 

Alternatief is de Sundtek plugin via het applicatiemenu in OpenPli installeren maar daar heb ik geen ervaring mee.

 

Werking:

Het zappen is wat trager dan bij de "onboard" sat tuner maar niet erg storend.

Er is geen verschil te ontdekken in beeldkwaliteit tussen interne tuners of de usb stick.

 

Nog wel een probleempje:

Na het schakelen van een kanaal via sat tuner naar cable tuner duurt het erg lang voor er beeld is, omgekeerd is er geen probleem.

De kaartjes zitten in een DM8000HD die in de woonkamer staat. Als test heb ik de Ziggo kaart even in de Vu geplaatst maar daar wordt het niet anders van.

Ik vermoed dat de oplossing ligt bij CCcam.providers of CCcam.prio, binnenkort me daar maar eens eens in gaan verdiepen.

De smartcards in de Vu zou overigens toch geen wenselijke situatie zijn omdat het een extra ontvanger betreft die niet continue aan staat.

 

Al met al:

Voor mij het geld wel waard, hierdoor heb ik een optie om volledig op kabel over te stappen.

Geen last meer van de 4 shid limiet bij CD...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

İk heb nu een dreambox 800 met newenigma2 (juli 2010) erop en wil graag ook kabezenders,, ziggo, hiermee ontvangen. Zoals ik hier lees kan sundtek usb stick hiervoor zorgen, maar heb de volgende vragen:,

1. Kan dit nou met mijn huidige image? Of is openpli de enige mogelijkheid?

2. İk heb ook een dreambox 600 s, kan ik deze ook met deze stick anders omzetten naar kabel tuner? Zo ja welke image.

 

Als 3 de vaag, voor beide tuners geldig:

Als ik via satelliet een zender bekijk, kan ik dan tegelijk dan een zender opnemen van ziggo? En/of andersom?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...