Ga naar inhoud


Smargo & Oscam & Kathrein 910


Boes

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een smargo op de kop getikt en ik wil die in mijn Kathrein 910 stoppen in combinatie met Oscam en mijn oranje Canal Digitaal card...

 

Is er al iemand die deze combi aan de praat heeft en die zijn config hier wil posten?

 

Eeuwige roem en eer zal uw deel zijn ;)

 

Groeten Boes

Dreambox 800HDse, Vue Zero,  4-lnbs, Onkyo TX-NR818, Synology 211, Kodi, Pi-hole, Philips 55OLED807.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste B,

 

dat is hier al eerder aangegeven. Er is een Oscam versie voor de originele Kathrein Firmware en een voor E2 en Titan.

 

Je kunt een en ander zo nalezen en OscAM config bestanden overnemen.

 

Wel even autostart en Smargo driver aangeven en dan werkt het 100% probleemloos. Hier draait nu Oscam versie 6201 in combinatie met Titan.

 

Oscam en de configs kun je ook eenvoudig handmatig erop zetten met filezilla bijvoorbeeld.

 

Let wel even op dat het een originele Smargo betreft en geen ¨nepper¨ uit China.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste B,

 

Voor de helderheid alles nog even in vogelvlucht:

 

Heb je Oscam in het flash geheugen of op de USB stick ? Er zijn twee verschillende versies. Titan plus Oscam past overigens in de flash. Je kunt er eventueel nog een USB stick aan toevoegen met daarop een Swap partitie.

 

Oscam aanbrengen kan als volgt:

 

1. Oscam met de standaard (Duitse) configs installeren via de Plugin server.

 

2. Oscam met de Nederlandse CD configs handmatig aanbrengen met bijvoorbeeld Filezilla.

 

In het AAF menu autostart aanzetten en in settings driver FDTI voor de Smargo aanvinken. De rest staat uit.

 

Bij installatie 1 moet je de standaard (Duitse) configs vervangen door de Nederlandse versies.

 

Bij installatie 2. Moet er ook nog een start en stop bestand worden aangebracht. Bij 1 zit dat er al bij.

 

Om het te testen zonder start/stop bestand kun je altijd via telnet een handstart maken met commando:

 

/var/emu/oscam -c /var/keys &

 

bij Oscam op de stick is dit:

 

/var/swap/bin/oscam -c /var/swap/keys &

 

(de naam oscam moet dan gelijk zijn aan de versie die je er op hebt staan. Beter is om deze versie om te zetten in gewoon oscam, dan kun je er nieuwe versies eenvoudig opzetten met als naam oscam)

 

Je ziet met de handstart dan tevens precies wat er gebeurd tijdens het opstarten van oscam.

 

En let uiteraard altijd even of de rechten goed staan.

 

In geval 1. zit de start/stop er al bij. Moet ook de juiste naam van je Oscam bevatten.

 

In geval 2 moet je die nog handmatig aanmaken.

 

De door mij gebruikte bestanden voor de configs zijn zeker niet optimaal, maar werken goed. Helaas staan de nieuwe instellingen voor Nederland HD3 er nog niet op.

 

Als je even zoekt zie je mijn bestanden al eerder aangeven in een van deze rubrieken.

 

De start/stop kun je later nog wel even aanbrengen. Het gaat er over dat het werkt.

 

Als je mogelijk een actieve USB hub gebruikt voor je Smargo. Moet deze stroomloos gemaakt worden voor het het aanzetten van de box. Blijft hier de netspanning er op staan dan reset de Smargo niet bij het aanzetten van de box.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

HoI Bram,

 

Dank voor het antwoord!

Maar het gaat met met name om de inhoud van het oscam.server bestand.

Ik zie daar zoveel verschillende opties voorbij komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

heb je daar een copy voor me van jouw inhoud? (het liefste eigenlijk van al je bestanden in de var/key dir... dan weet ik zeker dat ik geen dingen door elkaar haal.

Dreambox 800HDse, Vue Zero,  4-lnbs, Onkyo TX-NR818, Synology 211, Kodi, Pi-hole, Philips 55OLED807.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HoI Bram,

 

Dank voor het antwoord!

Maar het gaat met met name om de inhoud van het oscam.server bestand.

Ik zie daar zoveel verschillende opties voorbij komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

heb je daar een copy voor me van jouw inhoud? (het liefste eigenlijk van al je bestanden in de var/key dir... dan weet ik zeker dat ik geen dingen door elkaar haal.

 

Beste B,

 

hierbij gaat server bestand met .txt toegevoegd.

 

Er staan veel overbodige zaken in, maar die heb ik voor het gemak maar laten staan.

 

enable = 1 en disable =0

 

Zoals je ziet staat alleen CanalDigitaal CAID 0100 aan.

 

Als je ook nog andere config bestanden wilt inkijken dan hoor dat nog wel. Zou zeker de handstart maken dan kun je precies zien wat er gebeurd bij Oscam.

 

Groet,

 

 

Bramoscam.server.txtoscam.server.txtoscam.server.txt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bram

 

Dank voor je bestand: je hebt wel 3 keer hetzelfde toegevoegd. (kan een klik fout zijn, wellicht wilde je iets anders uploaden?)

 

Ik ben een stuk verder, maar ik krijg de foutmelding in Oscam (in de web client kan je mooi kijken wat er aan de hand is)

 

NEEDINIT (no entitlements)

 

als ik even wacht staat er na een tijd:

 

ERROR (no entitlements)

 

.....

 

zou ik je andere config bestanden ook mogen hebben? wellicht zit daar de oplossing.

 

groeten Boes

Dreambox 800HDse, Vue Zero,  4-lnbs, Onkyo TX-NR818, Synology 211, Kodi, Pi-hole, Philips 55OLED807.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bram

 

Dank voor je bestand: je hebt wel 3 keer hetzelfde toegevoegd. (kan een klik fout zijn, wellicht wilde je iets anders uploaden?)

 

Ik ben een stuk verder, maar ik krijg de foutmelding in Oscam (in de web client kan je mooi kijken wat er aan de hand is)

 

NEEDINIT (no entitlements)

 

als ik even wacht staat er na een tijd:

 

ERROR (no entitlements)

 

.....

 

zou ik je andere config bestanden ook mogen hebben? wellicht zit daar de oplossing.

 

groeten Boes

 

Beste B,

 

hierbij volgen de overige configs. Let op! oscam.txt (oscam 6201) is een van de laatste versies van oscam. Dan ben je tegelijk helemaal up-to-date.

 

Waarschuwing vooraf: De combinatie Titan, Oscam en de Smargo werken zo goed, dat er weinig meer valt te ¨sleutelen¨. Blijft er alleen over probleemloos TV kijken ! En dat gaat snel vervelen.

 

Dus hup deze configs er nog bij plus de nieuwe Oscam versie en dan ? Klaar is Boes !

 

Het start/stop file oscam.emu heb je al ? Zoals eerder aangegeven ontbreekt de nieuwe instelling voor Ned3 HD nog aan het geheel.

 

Groet,

 

Bram

oscam.conf.txt

oscam.dvbapi.txt

oscam.provid.txt

oscam.services.txt

oscam.user.txt

oscam.txt

oscam.srvid.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste O,

 

kan eenvoudig met Filezilla (FTP overdracht).

 

Is er voor Linux en voor Windows. Aan de linker kant de aangegeven bestanden op je PC en

rechts de gewenste map(pen) van je Linux sat box.

 

De rechten kun je met dit programma ook eenvoudig aanpassen.

 

Kijk maar of dit zo lukt.

 

De Download server werkt niet omdat men is overgeschakeld op een andere server. Maar handmatig gaat het ook erg eenvoudig.

 

Ik zou wel de betreffende OscamXXX versie direct omnoemen naar oscam. Dan kun je er later desgewenst een andere oscam versie er opzetten.

 

De mappen alsmede het startmenu staan hiervoor aangegeven.

 

Wel even .txt wegnemen.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord :) het enige wat ik heb is een tar.gz bestand van oscam. Hoe krijg ik die installed in de box? Met ccam had ik losse bestanden met een aanwijzing waar ze moesten staan in de image, bijvoorbeeld (ik noem maar wat) ccam.emu in /var/bin enz maar nu heb ik aleen dat tar.gz bestand. Dat moet installed worden maar hoe doe ik dat :) Zal wel heel simpel zijn maar ik kom niet verder...

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste O,

 

je kunt gewoon de oscam versie gebruiken die ik hiervoor heb aangehangen ! Alleen even .txt weghalen (van oscam.txt !).

 

???.emu is het start bestand.

 

Gewoon de bestanden die ik heb aangehangen erin zetten.

 

Daarna moet je nog een en ander instellen in het AAF menu zodat het automatisch opstart.

 

En daarna maar even kijken of je het werkend krijg. Je kunt ook altijd eerst een handmatige start doen, dan zie je precies wat er gebeurd.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb oscam nu in /var/bin staan op 755 en de rest van de files in /var/keys/ (bij alle files de extensie txt weggehaald) Toch kan ik hem niet zien in AAF/ Softcam panel.

Mijn vraag: heb ik de bestanden in de juiste mappen gezet? De versie is Titan pre alpha 1.2

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste O,

 

die staan volgens mij in de juiste mappen.

 

Wat er nu moet gebeuren is de juiste driver aanzetten in het AAF menu. aaf panel/ settings/ autostart /cam emu alleen ftdi aanvinken.

 

Het enige wat er nog ontbreekt is de automatisch start en stop instructie.

 

Je kunt het het beste eerst handmatig proberen met telnet met commando:

 

/var/emu/oscam -c /var/keys &

 

Dan moet het werken en zie in terminal precies wat er gebeurd.

 

Als dat werkt dan is het alleen nog een kwestie van het stop en start proces bestand toe te voegen.

 

Kijk eerst maar of het zo werkt.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...