Ga naar inhoud


Harde schijf van Samsung PVR kopiëren


RiesG

Aanbevolen berichten

Nu het er op lijkt dat onze Samsung SMT-1100TP voorlopig afgekoppeld gaat worden, zit ik met het probleem dat er op de HD nog e.e.a. staat dat ik eigenlijk niet kwijt wil. Heeft iemand al eens een oplossing gevonden om de HD uit te lezen in bijv. de pc, eventueel bestandsformaat omzetten en dan bijv. branden op dvd??

Ik heb wel eens iets gelezen over Topfield recorders, maar niet over die Samsung.

 

Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het volgende als eens (( 5jaar geleden) geprobeerd met wat betreft de HDD van de Samsung SMT-1100TP

HDD in de PC gezet. HDD wordt niet herkend door windows XP.

M.b.v. een programma ( weet ik niet meer) moest ik de drive atachen en kon ik alle bits en bytes op deze schijf lezen en kopieren naar mijn HDD van de PC zelf. Alleen kun je niet zien welke stukken je moet hebben om te kopieren en te bewaren want het is een grote bij van informatie.

UItgezocht dat de file structuur systeem een HOMECAST file structuur was.

Daarna heb ik een programma gedownload die de file structuur wel herkend van de samsung PVR.

programma was : https://www.haenlein...rtedDevicesList

Welke van de Homcast programmas dit was weet ik niet meer.

Alle opnames waren te zien , zoals naam, tijd , zender en grootte van de file.

Maar ik kon geloof ik niet de opnames kopieren naar HDD van de PC zelf.

Ik heb toen contact opgenomen met iemand van die site en een header+opname van een ongecodeerde zender ( Nederland 1) opgestuurd. Reactie van toen ( december 2006) was : I did the analysis of the files you provided, unfortunanaly I have bad news: THe filesystem is identical to the homecast system that you found out correct. BUt -The stream is encrypted. Maybe this is a requirement of the networks or Conax. Anyway: In this stream there is not a single valid MPEG-header. As breaking any encryption is against the law, I won't do any further investigation on this, I'm very sorry. Kind regards, Kimi, Haenlein-Software.

 

Misschien dat er nu wel één bijzit die wel werkt, want het is al 5 jaar geleden.

Dus probeer maar uit en laat het dan weten op dit forum.

 

Dus ook de ongecodeerde zenders worden schijnbaar gecodeerd op de schijf gezet.

Het hoofd IC die in deze ontvanger zit is een STi5514AWD Ik heb de dataspecs van de STi5518 die bijna identiek is gevonden op internet (294 paginas pfd file) De STi5518 zit in de SMT1000 (single samsung tuner) en de SMT1100T (twintuner , Samsung).

en zag dat dit IC inderdaad gecodeerd iets op schijf van de samsung kan opslaan. Ik ben hierop stukgelopen omdat ik te weinig tijd/kennis had om dit uit te zoeken (reverse engineering).

Dus enigste oplossing om de gegevens te bewaren is om een precies dezelfde HDD die uit de Samsung komt, ergens tweede hands te kopen en de disk 1 op 1 te kopieren m.b.v. een diskcopy programma die alle gegevens+ file directory gegevens kopieert.

OF

opname afspelen en via de Scart OUT van de video-output (dus ZONDER dat volume regeling of andere hinderlijke informatie spul dat in beeld komt) en dit opnemen op de PC. PC moet dan een video ingang hebben. Dus zelf een kabel maken die de signalen van de scart aansluit op de video Ingang van de PC.

 

Voor iedereen die een grotere HDD in de Samsung wil hebben.

Via een IDE naar SATA module ( 14 Euro) heb ik een 2 Terabyte in mijn Samsung zitten. Kun je lange tijd vooruit en alles opnemen. Enigste limiet is dat er "maar" 512 opnames op kunnen.

aangepast door thijs2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Thijs2

Dank voor de uitgebreide info.

Helaas werkt je link naar dat programma niet, misschien dat je...???

Vandaag geruime tijd bezig geweest met die HDD. Ubuntu zag hem wel, maar kon ook niets uitlezen. Een 'checkdisk' liep steeds fout omdat die Linux-bak steeds na ca 10 min ging hangen. Moet ik eerst even naar kijken (de laatste paar weken valt van alles uit, als of die apparaten het hebben afgesproken).

 

Als je nog even kunt kijken naar dat progje... graag!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tussenoplossing. Er bleek nog ergens in een la een usb apparaatje te liggen, ooit gekocht om video-banden om te zetten naar dvd. Bijbehorend progje geïnstalleerd en bul aangesloten op de video-uitgang van de Samsung, En jawel hoor... beeld. Werkt prima. Apparaatje/prog neemt op in mpeg(2) format. Kan meteen op dvd of naar hdd. Er zit wel een maar aan: snelheid is net zo hoog als afspelen. Dus een uur film kost een uur opnemen. Maar goed, beter dan niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...