Ga naar inhoud


windows 7 home premium start niet meer op, dan systeemherstel loopt laptop vast


Homer

Aanbevolen berichten


@DIGIWIEW

Wat heeft de topic starter nu aan een dergelijk antwoord

 

 

 

nou heel veel de rest gaat via pm

lastig om hiet uit te leggen vandaar

 

gr ;)

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde met een Asus en heb op hun Website voor 36 Euri een recovery DVD kunnen bestellen, dat was een windows 7 dvd en een dvdv met drivers voor het juiste model. Mischien kun je dat ook voor jou Laptop bij de fabrikant vinden op hun website.

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Even en update van de laptop, hebben via via een dvd win7 kunnen verkrijgen waarvoor dank natuurlijk.

 

De dvd erin en dan herstel uitgevoerd en ja hoor hij werkt weer naar behoren! Gelukkig maar want ik de winkel van waar hij komt kon ik op geen enkele medewerking rekenen! En moest ik maar een nieuwe dvd win 7 komen. Nu kon ik ook via een andere winkel een herstel laten uitvoeren kostprijs 100€ en je kreeg die hersteld terug. Maar nu hebben we die kunnen uitsparen en zijn dan ook weer content hé.

 

Mag ik jullie dan ook bedanken voor jullie info die er gegeven is en goeie softwarekes.

 

Homer
aangepast door Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde met een Asus en heb op hun Website voor 36 Euri een recovery DVD kunnen bestellen, dat was een windows 7 dvd en een dvdv met drivers voor het juiste model. Mischien kun je dat ook voor jou Laptop bij de fabrikant vinden op hun website.

 

Deze zijn ook vaak te downloaden (voor niets). En helemaal bespottelijk dat ze dit doen. Je koopt een laptop met Win7 (je betaalt voor de licentie) en dan staat er nog niet eens een recovery partitie op. Ze pompen je pc wel vol met al die Zimmo of Ziblo spelletjes, 40 dagen Nortin Anti Onzin, 28 dagen Word Students en alle vertragende software om de boel wat op te leuken als maar vooral 100x per minuut de naam van de fabrikant langskomt (en natuurlijk een Webshop link!), maar een beetje recovery CD.... Grrrr

 

Afzetterij! Ik herhaal mijzelf... Grrrr

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zijn ook vaak te downloaden (voor niets). En helemaal bespottelijk dat ze dit doen. Je koopt een laptop met Win7 (je betaalt voor de licentie) en dan staat er nog niet eens een recovery partitie op. Ze pompen je pc wel vol met al die Zimmo of Ziblo spelletjes, 40 dagen Nortin Anti Onzin, 28 dagen Word Students en alle vertragende software om de boel wat op te leuken als maar vooral 100x per minuut de naam van de fabrikant langskomt (en natuurlijk een Webshop link!), maar een beetje recovery CD.... Grrrr

 

Afzetterij! Ik herhaal mijzelf... Grrrr

 

De recovery partitie stond er netjes op maar die kon de hardeschijf niet meer herstellen. Dus ik heb de DVD gekocht om niet illegaal bezig te zijn.

Ik heb ook nieuwe schijf gekocht en daar met de recoveryDVD de recovery partitie weer netjes opgebouwd, Installatie uitgevoerd en Windows 7 start weer op. Echter zit ik nu met het probleem dat Windows 7 niet te updaten is maar een foutmelding geeft dat de services niet draait. Tevens krijg ik een foutmelding bij Windows Live Mail. Die start niet op omdat er een probleem zou zijn met mijn agenda. Deze geeft een conflict en wordt na de melding weer gesloten. Op Internet zoeken leverde op dat meerdere mensen dit probleem hebben en bij HP gebruikers is er een update uitgeleverd voor een Intel driver. Maar de Asus Support afdeling doet alsof er niets aan de hand is het ligt aan mij en de installatie van Windows. Echter de recovery set van de officiele Asus DVD veroorzaakt na installatie deze meldingen maar ik de door mij gemaakte recoverysets van twee indentieke Asus laptops geven deze meldingen na installatie. Dus geen goed werkende laptop meer.

aangepast door hgroen

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is gewoon bij Asus te downloaden. Ik pak altijd een schone DVD om te installeren dus niet van Asus of welke fabrikant dan ook. Dit is overigens volkomen legaal. Bij de fabrikant (in dit geval Asus) download ik dan de eventueel nog benodigde programma's/drivers. Je kunt ook bij Intel de benodigde chipset drivers downloaden. http://downloadcenter.intel.com/

 

Welk type laptop heb je precies?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is gewoon bij Asus te downloaden. Ik pak altijd een schone DVD om te installeren dus niet van Asus of welke fabrikant dan ook. Dit is overigens volkomen legaal. Bij de fabrikant (in dit geval Asus) download ik dan de eventueel nog benodigde programma's/drivers. Je kunt ook bij Intel de benodigde chipset drivers downloaden. http://downloadcenter.intel.com/

 

Welk type laptop heb je precies?

 

Het betreft een Asus UL30A

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt alles downloaden hier: http://support.asus....UL30A&p=3&s=208

Kies wel even de goede Win7 versie 32 of 64 bits.

 

Ik denk dat je met een kale Win7 installatie al voor 99% klaar bent.

 

Tip: De ATK dingen heb je meestal nodig om speciale toetsen te activeren (bijvoorbeeld. Wifi, Bluetooth aan/uit)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt alles downloaden hier: http://support.asus....UL30A&p=3&s=208

Kies wel even de goede Win7 versie 32 of 64 bits.

 

Ik denk dat je met een kale Win7 installatie al voor 99% klaar bent.

 

Tip: De ATK dingen heb je meestal nodig om speciale toetsen te activeren (bijvoorbeeld. Wifi, Bluetooth aan/uit)

 

Dat weet ik en had ik ook gedaan maar dat alles is geen oplossing voor het probleem. Op het internet gevonden dat HP en Asus gebruikers hetzelfde probleem hebben dus dat ik niet alleen sta. Hieronder een deel van hetgeen ik gevonden heb:

 

Notebooks with the Western Digital high density hard drive, such as 1TB or 750GB,

may display abnormal error messages if the Intel Rapid Storage Technology Driver

(IRRT) is not updated. Examples of error messages include:

· Windows requires a digitally signer driver . This message appears after

inserting a media card into the 4 in 1 card reader for the first time.

· Windows Live Mail could not be started . This message appears after launching

Windows Live Mail.

· Windows requires a digitally signer driver . This error message appears while

installing 3G USB dongle.

· An error message appear while running benchmark software such as PCMark

Vantage or MobileMark 2007.

· Windows Update cannot currently check for updates, because the service is not

running... This error message appears while performing a Windows Update.

 

Download and Install the latest IRRT Driver

 

To resolve this issue, download and install the Intel Rapid Storage Technology Driver.

Softpaq Description

 

Information

 

Download

Intel Rapid Storage Technology Driver

 

 

HP heeft daarom een andere driver geleverd en de WD schijf werkte bij die gebruikers daarna wel correct.

Echter download van de drivers op de ASUS site hebben het probleem niet opgelost. De foutmeldingen die bold zijn krijg ik na installatie van Windows en het maakt niet uit of ik een recovery DVD van de betreffende UL30A terugzet of van de andere die ik ook heb, of de Windows recovery die ik aangeschaft heb. Kennelijk kan de ASUS dus niet overweg met de 500GB WD schijf en zou ik dus uit moeten kijken naar een 500GB seagate die er in zat.

aangepast door hgroen

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doe je moeilijk je bent helemaal niet van Asus afhankelijk. Er staat toch: Download and Install the latest IRRT Driver Download die gewoon bij Intel of desnoods bij HP of de-installeer de Intel Rapid Storage Technology driver compleet en gebruik de standaard driver van Microsoft. Je kunt hem gewoon bij een programma verwijderen vinden. Als je deze verwijderd zul je opnieuw op moeten starten en zal (als alles goed gegaan is) de standaard Microsoft driver geïnstalleerd worden die gewoon goed voldoet.

 

Het is een Intel probleem en geen specifiek Asus probleem.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doe je moeilijk je bent helemaal niet van Asus afhankelijk. Er staat toch: Download and Install the latest IRRT Driver Download die gewoon bij Intel of desnoods bij HP of de-installeer de Intel Rapid Storage Technology driver compleet en gebruik de standaard driver van Microsoft. Je kunt hem gewoon bij een programma verwijderen vinden. Als je deze verwijderd zul je opnieuw op moeten starten en zal (als alles goed gegaan is) de standaard Microsoft driver geïnstalleerd worden die gewoon goed voldoet.

 

Het is een Intel probleem en geen specifiek Asus probleem.

 

Ik doe niet moeilijk en verwacht zo een antwoord ook niet van een moderator. Ten eerste kunnen fabrikanten ten alle tijden systeem specifieke zaken in drivers verwerken en aanpassen, daarnaast had ik daar al naar gekeken maar die zijn niet te installeren. Ten tweede verwcaht ik van een fabrikant als Asus een fatsoenlijke ondersteuning en daar gaat het mij om en dan verwacht ik zonder problemen een vergelijkbare harde schijf in een laptop te kunnen bouwen die werkt. De Seagate had dezelfde specs als de WD schijf.

 

Dus ik verwcaht van een moderator geen enkele opmerking over moeilijk doen. Maar een antwoord waar of ik iets mee kan doen of een antwoord van sorry maar daar heb ik geen antwoord op.

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt moeilijk doen als zijnde "eigenwijs" en je kunt moeilijk doen als in "omslachtig" Ik doelde op de 2e en zeker niet op de eerste. Verder geef ik gericht antwoord en als je daar niets mee kunt hoef je niet op deze manier te reageren.

 

De problemen openbaren zich bij de installatie van een bepaalde versie van de IRRT driver. De oplossing is: installeer de nieuwste (zoals in je eigen quote staat) of installeer desnoods helemaal geen intel drivers. Met de standaard Microsoft driver werkt het ook prima. Harde schijven van verschillende fabrikanten zijn nooit gelijkwaardig. De interne opbouw inclusief de aansturing is meestal compleet anders. Je mag niet verwachten dat alles met alles samenwerkt hoeveel het ook op elkaar lijkt voor de consument. Ik heb hier nog 3 500GB WD's liggen die absoluut niet met een Z68 Intel Chipset samenwerken en perfect met de Marvell chipset op hetzelfde moederbord (ook Asus). Dit is nog erger bij geheugen. De ene module 8 GB DD3 1600 kan prima werken een ander merk geeft alleen maar Blue screens. Daarom bestaan er ook QVL lijsten.

 

 

In 99% van de gevallen veranderd Asus de drivers zelf niet, enkel de installatiemethode geven ze een eigen sausje en in bijna alle gevallen kun je de drivers van de fabrikant zelf installeren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

winwiz, heeft helemaal gelijk de producenten van bv. de harddisk/geluid en USB chip(sets) maken en leveren de drivers. Asus en de andere makers (even heel simpel gezegd) plakken ze samen op een plankje voor de consument en leveren er een installatie cd erbij met "een" (waarschijnlijk op dat moment de laatste goede) versie van de drivers.

 

Voor de nieuwste drivers moet je eigenlijk en altijd bij de makers van de chip(sets) zijn en niet/nooit bij de bouwer van het moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...