Ga naar inhoud


Hotspot op afstand te gebruiken?


Aanbevolen berichten

Ik ben ITV-klant bij KPN en kan daardoor gratis gebruik maken van KPN Hotspots.

Nu wil ik dat gebruiken op de camping maar de dichtstbijzijnde hotspot zit 3 à 4 km verderop.

Is er een mogelijkheid om toch die hotspot te benaderen met bijv. een richtantenne of zoiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

dat werkt wel met een richtantenne.

als je een ap heb die ook client kan zijn en dan je laptop verbindt met de utp kabel krijg je gewoon een ip van de hotspot.

je kan dit ook gewoon weer doordelen met een ap en dan je laptop verbinden..

 

gewoon op de hotspot pagina inloggen met je kpn gegevens en walla..

ook q8 tankstations hebben kpn hotspots... ;-)

 

voorbeeld senao ap welke in client bridge connect met de hotspot.

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar de specificaties van dedicated point-to-point WiFi verbindingen voor consumenten kijk, dan komen die maximaal enige honderden meters ver. Dat is dan met een richtantenne aan beide kanten. Met professioneel spul kun je tientallen kilometers halen, maar daar hangt wel een prijskaartje aan. En ook dan geldt aan beide kanten een richtantenne. Het lijkt mij dus niet echt waarschijnlijk dat je met een simpele richtantenne aan één kant 3 à 4 km kunt overbruggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder nog: wat staat er tussen? Als het een weiland is zonder bomen of andere obstakels heb je nog een beetje kans. Staat er bebouwing tussen is de kans bijna 0

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...