Ga naar inhoud

schotel delen met buurman

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoezo gors hebben de woningen verschillende aardingen.

In Nederland wordt de aarde door de energieleverancier in huis gebracht. Elk huis is verplicht een goede aardpen te hebben. Omdat alle aardpennen van alle aangesloten huizen dus ook weer met elkaar verbonden zijn via de aardleiding van de energieleverancier, heb je een uitstekende aarde. De aarde van het ene huis is dus niet anders dan die van de buurman.

Voor de aarding weet ik niet beter dan dat mijn aarding gewoon de grond in gaat en dus niet via de stroom-kabel binnen komt.

Dat is vorig jaar nog doorgemeten met een megger en alles bleek goed te zijn.

Zo is het ook aangesloten bij mijn buren en alle andere huizen hier op het plein achter mijn huis.

Geplaatst:

I.d.d. de aarde gaat gewoon de grond in en heeft niets met de fase te maken. De fases L1, L2 en eventueel L3 worden vaak per woning gewisseld. Dus Huis 1 L1, volgende huis L2, derde huis (of L3 of weer L1) etc. etc. Aarde in toestellen is vaak gescheiden  (dubbel geisoleerd). Vandaar ook geen randaarde op je stekker van je TV, Satellietdecoder etc..

Ergo, gewoon een Duo LNB met x-uitgangen en kijken maar (mits natuurlijk toestemming van de buurman/vrouw)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen