Ga naar inhoud

[Strong 8000] universele afstandsbediening voor strong 8000?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kent iemand een goed werkende afstandsbediening die werkt met de 8000? Lifetec 8 in 1 geprobeerd, maar is niet werkend te krijgen. Iemand goede ervaringen?

Geplaatst:

Probeer de Marmitek 8 in 1 (niet de 5in1) maar, die kan je dus alles (?) leren inlezen.

Moet je natuurlijk wel de oorspronkelijke AB hebben.

Je kan hem ook gebruiken met de bekende Marmitek 3-hoekige UHF-ontvangertjes,

zodat je overal in huis je apparatuur kan bedienen, zonder dat je ergens op hoeft te richten.

Ik bedien mijn Echostar DBS800 ermee en dat gaat prima.

Gr. Opa

Geplaatst:

De lifetec 8 in 1 gebruik ik ook voor mijn strong 8000, werkt perfect!!!!

De voorgeprogrameerde (3-cijferige) codes in de tabel bleken niet te werken, laat de ab automatisch zoeken.

Uit mijn hoofd:

Zet de strong aan.

Ab:

Houd de SETUP knop drie seconden vast.

Druk op ***geen-reclame***.

Druk op CHANNEL +.

Je ziet nu dat de ab gaat knipperen, hij probeert nu diverse instellingen uit. Houd je vinger bij de OK knop van de ab. Zo gauw de strong een kanaal verspringt, druk je op OK.

Als je te ver bent gegaan, herhaal je de procedure met CHANNEL -.

Moet lukken..... Alle functies op de originele ab zitten op de 8 in 1 ab. Het is wel even zoeken.

De + knop is nu de shift en het vierkantje na elkaar.

A t/m E zijn de gekleurde cirkels.

Als blijkt dat het niet werkt, procedure herhalen.

De ab bevalt mij perfect, ik heb mijn video, tv en strong erop zitten.

Suc6,

vr gr Robinhawk

Geplaatst:

Vraag in de winkel eens naar de RC400 van HQ dit een vervanger van het origineel.

Geplaatst:

Alles geprobeerd met de lifetec: codes invoeren, automatisch, alles herhaald op asat, niets hielp. Wel reageerde de tv op satcodes, maar de strong niets. Welke code heeft jou lifetec opgeslagen?

Geplaatst:

Voor € 10,- kan ik je een vervanger leveren. (ex verzendkosten!)

Geplaatst:

Da's dus het typische: je kunt de code uitlezen die is geprogrammeerd, behalve (blijkbaar) als je automatisch hebt gezocht. Voor TV en video heb ik de code handmatig ingevoerd, deze kan ik wel eruit toveren, voor de strong niet.

Overigens, mijn pa heeft dezelfde lifetec aangeschaft, in combinatie met zijn philips deco en sony tv, ook voor de philips moest automatisch worden ingesteld, de code liet zich vervolgens ook hier niet uitlezen.

Als we praten over dezelde ab moet ie echter wel aan de praat te krijgen zijn met je strong, lijkt me.

Ik heb je trouwens een PM gestuurd.

vr gr Robinhawk

Geplaatst:

Idd de marmitek 8 in 1 werkt erg goed, heb hem zelf thuis icm de driehoek, de code die in het boekje staat werkt ook alleen moet je ff kijken en vergelijken, ik geloof dat het de code is die philips ook gebruikt.

Geplaatst:

Gewoon naar de supermarkt LIDL daar hebben ze de 8in1 afstandbediening werkt prima, prijs is €12,-

Succes

Kwaak

Strong8000FMC4000 / Comag ci2120

Geplaatst:

Gisteravond kwam ik erachter dat in het codeboekje als merknaam ook canal + stond weergegeven. En jawel hoor, de Strong draait onder deze code, te weten:

569

Ik denk dat deze code dus voor alle c+ boxen geldt.

vr gr Robinhawk

• 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen