Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo satvrienden,

 

We zijn nog steeds druk bezig wat betreft de Algo seca2...

Ik heb diverse lijsten tot mijn beschikking maar kom steeds weer deze regels tegen, ik weet niet hoe hier mee om te gaan.. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, en me daarbij kan helpen.. Ik heb nl. mijn twijfels of dit wel voor seca2 geld.

Het gaat vooral hierom:

 

D[0] ^= D[3];

 

D[3] ^= D[2] = T2[sN(D[3])+D[2]];

D[2] ^= D[1] = T2[sN(D[2])+D[1]];

D[1] ^= D[0] = T2[sN(D[1])+D[0]];

 

D[0] ^= D[3] = T1[sN(D[0])+D[3]];

D[3] ^= D[2] = T1[sN(D[3])+D[2]];

D[2] ^= D[1] = T1[sN(D[2])+D[1]];

 

D[1] ^= D[0];

}

 

static void fase(unsigned char *k, unsigned int *D, unsigned char *d)

{

D[0] = T1[d[4] ^ k[0]];

D[1] = T1[d[5] ^ k[1]];

D[2] = T1[d[6] ^ k[2]];

D[3] = T1[d[7] ^ k[3]];

 

fase();

 

d[8] = d[0] ^ T2[D[1]];

d[9] = d[1] ^ T2[D[3]];

d[10] = d[2] ^ T2[D[0]];

d[11] = d[3] ^ T2[D[2]];

}

 

static void fase(unsigned char *k,unsigned char *d)

{

fase(k, D, d);

 

 

Bedankt.

 

Saludos!

 

'Azazel miembro del equipo RAIDEN, la resistencia.'

[color:"red"] LLORAMOS JUNTOS, GANAREMOS JUNTOS! [/color]

Geplaatst:

Hoi Azazel,

Je hoeft natuurlijk niet te vertellen hoe het nu precies in elkaar steekt maar nu gaat het antwoord via pm.

Terwijl iedereen nu nieuwschierig is of je een goed antwoord hebt gehad of niet?

Wij willen natuurlijk graag weten of je nog steeds stil staat of dat er weer vooruitgang inzit.

 

Ga zo door.

 

gr cb1

Geplaatst:

Hoi,

 

Wat je hier neer zet zijn matrixvergelijkingen; als xn het inputsignaal (vector) is op tijdstip n en xn+1 (vector) een klokcycle later en yn de output dan:

 

xn+1 = A * xn + B * un

yn = C * xn + D * vn

 

met A de versterkingsmatrix; un en vn stochastische ruis

Ik zit nu op mijn werk dus heb niet de theorie verder paraat, kijk verder eens op internet naar matrix-ricatti vergelijkingen.

 

groet en succes

Geplaatst:

Hi Satvrienden,

 

Na de pm die ik heb ontvangen, waarbij ik zeer nuttige adviezen heb gekregen, hiervoor nogmaals mijn dank, heb ik dit allemaal vergeleken en bestudeerd.

Het lijkt erop dat we een onbekende algo te pakken hebben gekregen, en wie weet maakt seca2 hier gebruik van.

 

Op verzoek even de tabellen T1 en T2:

Kijk en vergelijk:

 

LET WEL:

 

De funktie 'swap nibles' (SN) maakt gebruik van een tabel van 256 bytes.

Zo voorkomt men dat men gebruik moet maken van verplaatsingen van bits, die

behoorlijk traag zijn!

 

De tabellen zijn hier gedupliceerd. D.w.z. dat elke tabel 512 bytes bevat,

dus de eerste 256 bytes zijn exact hetzelfde als de tweede 256.

Mijn vermoeden gaa uit dat het zo gebruikt wordt om bepaalde acties te besparen & 0xFF]

 

*/

 

static const unsigned char tab_sn[]={

0x00, 0x10, 0x20, 0x30, 0x40, 0x50, 0x60, 0x70,

0x80, 0x90, 0xA0, 0xB0, 0xC0, 0xD0, 0xE0, 0xF0,

0x01, 0x11, 0x21, 0x31, 0x41, 0x51, 0x61, 0x71,

0x81, 0x91, 0xA1, 0xB1, 0xC1, 0xD1, 0xE1, 0xF1,

0x02, 0x12, 0x22, 0x32, 0x42, 0x52, 0x62, 0x72,

0x82, 0x92, 0xA2, 0xB2, 0xC2, 0xD2, 0xE2, 0xF2,

0x03, 0x13, 0x23, 0x33, 0x43, 0x53, 0x63, 0x73,

0x83, 0x93, 0xA3, 0xB3, 0xC3, 0xD3, 0xE3, 0xF3,

0x04, 0x14, 0x24, 0x34, 0x44, 0x54, 0x64, 0x74,

0x84, 0x94, 0xA4, 0xB4, 0xC4, 0xD4, 0xE4, 0xF4,

0x05, 0x15, 0x25, 0x35, 0x45, 0x55, 0x65, 0x75,

0x85, 0x95, 0xA5, 0xB5, 0xC5, 0xD5, 0xE5, 0xF5,

0x06, 0x16, 0x26, 0x36, 0x46, 0x56, 0x66, 0x76,

0x86, 0x96, 0xA6, 0xB6, 0xC6, 0xD6, 0xE6, 0xF6,

0x07, 0x17, 0x27, 0x37, 0x47, 0x57, 0x67, 0x77,

0x87, 0x97, 0xA7, 0xB7, 0xC7, 0xD7, 0xE7, 0xF7,

0x08, 0x18, 0x28, 0x38, 0x48, 0x58, 0x68, 0x78,

0x88, 0x98, 0xA8, 0xB8, 0xC8, 0xD8, 0xE8, 0xF8,

0x09, 0x19, 0x29, 0x39, 0x49, 0x59, 0x69, 0x79,

0x89, 0x99, 0xA9, 0xB9, 0xC9, 0xD9, 0xE9, 0xF9,

0x0A, 0x1A, 0x2A, 0x3A, 0x4A, 0x5A, 0x6A, 0x7A,

0x8A, 0x9A, 0xAA, 0xBA, 0xCA, 0xDA, 0xEA, 0xFA,

0x0B, 0x1B, 0x2B, 0x3B, 0x4B, 0x5B, 0x6B, 0x7B,

0x8B, 0x9B, 0xAB, 0xBB, 0xCB, 0xDB, 0xEB, 0xFB,

0x0C, 0x1C, 0x2C, 0x3C, 0x4C, 0x5C, 0x6C, 0x7C,

0x8C, 0x9C, 0xAC, 0xBC, 0xCC, 0xDC, 0xEC, 0xFC,

0x0D, 0x1D, 0x2D, 0x3D, 0x4D, 0x5D, 0x6D, 0x7D,

0x8D, 0x9D, 0xAD, 0xBD, 0xCD, 0xDD, 0xED, 0xFD,

0x0E, 0x1E, 0x2E, 0x3E, 0x4E, 0x5E, 0x6E, 0x7E,

0x8E, 0x9E, 0xAE, 0xBE, 0xCE, 0xDE, 0xEE, 0xFE,

0x0F, 0x1F, 0x2F, 0x3F, 0x4F, 0x5F, 0x6F, 0x7F,

0x8F, 0x9F, 0xAF, 0xBF, 0xCF, 0xDF, 0xEF, 0xFF

 

static const unsigned char T1[]={

0x2a,0xe1,0x0b,0x13,0x3e,0x6e,0x32,0x48,

0xd3,0x31,0x08,0x8c,0x8f,0x95,0xbd,0xd0,

0xe4,0x6d,0x50,0x81,0x20,0x30,0xbb,0x75,

0xf5,0xd4,0x7c,0x87,0x2c,0x4e,0xe8,0xf4,

0xbe,0x24,0x9e,0x4d,0x80,0x37,0xd2,0x5f,

0xdb,0x04,0x7a,0x3f,0x14,0x72,0x67,0x2d,

0xcd,0x15,0xa6,0x4c,0x2e,0x3b,0x0c,0x41,

0x62,0xfa,0xee,0x83,0x1e,0xa2,0x01,0x0e,

0x7f,0x59,0xc9,0xb9,0xc4,0x9d,0x9b,0x1b,

0x9c,0xca,0xaf,0x3c,0x73,0x1a,0x65,0xb1,

0x76,0x84,0x39,0x98,0xe9,0x53,0x94,0xba,

0x1d,0x29,0xcf,0xb4,0x0d,0x05,0x7d,0xd1,

0xd7,0x0a,0xa0,0x5c,0x91,0x71,0x92,0x88,

0xab,0x93,0x11,0x8a,0xd6,0x5a,0x77,0xb5,

0xc3,0x19,0xc1,0xc7,0x8e,0xf9,0xec,0x35,

0x4b,0xcc,0xd9,0x4a,0x18,0x23,0x9f,0x52,

0xdd,0xe3,0xad,0x7b,0x47,0x97,0x60,0x10,

0x43,0xef,0x07,0xa5,0x49,0xc6,0xb3,0x55,

0x28,0x51,0x5d,0x64,0x66,0xfc,0x44,0x42,

0xbc,0x26,0x09,0x74,0x6f,0xf7,0x6b,0x4f,

0x2f,0xf0,0xea,0xb8,0xae,0xf3,0x63,0x6a,

0x56,0xb2,0x02,0xd8,0x34,0xa4,0x00,0xe6,

0x58,0xeb,0xa3,0x82,0x85,0x45,0xe0,0x89,

0x7e,0xfd,0xf2,0x3a,0x36,0x57,0xff,0x06,

0x69,0x54,0x79,0x9a,0xb6,0x6c,0xdc,0x8b,

0xa7,0x1f,0x90,0x03,0x17,0x1c,0xed,0xd5,

0xaa,0x5e,0xfe,0xda,0x78,0xb0,0xbf,0x12,

0xa8,0x22,0x21,0x3d,0xc2,0xc0,0xb7,0xa9,

0xe7,0x33,0xfb,0xf1,0x70,0xe5,0x17,0x96,

0xf8,0x8d,0x46,0xa1,0x86,0xe2,0x40,0x38,

0xf6,0x68,0x25,0x16,0xac,0x61,0x27,0xcb,

0x5b,0xc8,0x2b,0x0f,0x99,0xde,0xce,0xc5,

-- Herhaling --

0x2a,0xe1,0x0b,0x13,0x3e,0x6e,0x32,0x48,

0xd3,0x31,0x08,0x8c,0x8f,0x95,0xbd,0xd0,

0xe4,0x6d,0x50,0x81,0x20,0x30,0xbb,0x75,

0xf5,0xd4,0x7c,0x87,0x2c,0x4e,0xe8,0xf4,

0xbe,0x24,0x9e,0x4d,0x80,0x37,0xd2,0x5f,

0xdb,0x04,0x7a,0x3f,0x14,0x72,0x67,0x2d,

0xcd,0x15,0xa6,0x4c,0x2e,0x3b,0x0c,0x41,

0x62,0xfa,0xee,0x83,0x1e,0xa2,0x01,0x0e,

0x7f,0x59,0xc9,0xb9,0xc4,0x9d,0x9b,0x1b,

0x9c,0xca,0xaf,0x3c,0x73,0x1a,0x65,0xb1,

0x76,0x84,0x39,0x98,0xe9,0x53,0x94,0xba,

0x1d,0x29,0xcf,0xb4,0x0d,0x05,0x7d,0xd1,

0xd7,0x0a,0xa0,0x5c,0x91,0x71,0x92,0x88,

0xab,0x93,0x11,0x8a,0xd6,0x5a,0x77,0xb5,

0xc3,0x19,0xc1,0xc7,0x8e,0xf9,0xec,0x35,

0x4b,0xcc,0xd9,0x4a,0x18,0x23,0x9f,0x52,

0xdd,0xe3,0xad,0x7b,0x47,0x97,0x60,0x10,

0x43,0xef,0x07,0xa5,0x49,0xc6,0xb3,0x55,

0x28,0x51,0x5d,0x64,0x66,0xfc,0x44,0x42,

0xbc,0x26,0x09,0x74,0x6f,0xf7,0x6b,0x4f,

0x2f,0xf0,0xea,0xb8,0xae,0xf3,0x63,0x6a,

0x56,0xb2,0x02,0xd8,0x34,0xa4,0x00,0xe6,

0x58,0xeb,0xa3,0x82,0x85,0x45,0xe0,0x89,

0x7e,0xfd,0xf2,0x3a,0x36,0x57,0xff,0x06,

0x69,0x54,0x79,0x9a,0xb6,0x6c,0xdc,0x8b,

0xa7,0x1f,0x90,0x03,0x17,0x1c,0xed,0xd5,

0xaa,0x5e,0xfe,0xda,0x78,0xb0,0xbf,0x12,

0xa8,0x22,0x21,0x3d,0xc2,0xc0,0xb7,0xa9,

0xe7,0x33,0xfb,0xf1,0x70,0xe5,0x17,0x96,

0xf8,0x8d,0x46,0xa1,0x86,0xe2,0x40,0x38,

0xf6,0x68,0x25,0x16,0xac,0x61,0x27,0xcb,

0x5b,0xc8,0x2b,0x0f,0x99,0xde,0xce,0xc5

};

static const unsigned char T2[]={

0xbf,0x11,0x6d,0xfa,0x26,0x7f,0xf3,0xc8,

0x9e,0xdd,0x3f,0x16,0x97,0xbd,0x08,0x80,

0x51,0x42,0x93,0x49,0x5b,0x64,0x9b,0x25,

0xf5,0x0f,0x24,0x34,0x44,0xb8,0xee,0x2e,

0xda,0x8f,0x31,0xcc,0xc0,0x5e,0x8a,0x61,

0xa1,0x63,0xc7,0xb2,0x58,0x09,0x4d,0x46,

0x81,0x82,0x68,0x4b,0xf6,0xbc,0x9d,0x03,

0xac,0x91,0xe8,0x3d,0x94,0x37,0xa0,0xbb,

0xce,0xeb,0x98,0xd8,0x38,0x56,0xe9,0x6b,

0x28,0xfd,0x84,0xc6,0xcd,0x5f,0x6e,0xb6,

0x32,0xf7,0x0e,0xf1,0xf8,0x54,0xc1,0x53,

0xf0,0xa7,0x95,0x7b,0x19,0x21,0x23,0x7d,

0xe1,0xa9,0x75,0x3e,0xd6,0xed,0x8e,0x6f,

0xdb,0xb7,0x07,0x41,0x05,0x77,0xb4,0x2d,

0x45,0xdf,0x29,0x22,0x43,0x89,0x83,0xfc,

0xd5,0xa4,0x88,0xd1,0xf4,0x55,0x4f,0x78,

0x62,0x1e,0x1d,0xb9,0xe0,0x2f,0x01,0x13,

0x15,0xe6,0x17,0x6a,0x8d,0x0c,0x96,0x7e,

0x86,0x27,0xa6,0x0d,0xb5,0x73,0x71,0xaa,

0x36,0xd0,0x06,0x66,0xdc,0xb1,0x2a,0x5a,

0x72,0xbe,0x3a,0xc5,0x40,0x65,0x1b,0x02,

0x10,0x9f,0x3b,0xf9,0x2b,0x18,0x5c,0xd7,

0x12,0x47,0xef,0x1a,0x87,0xd2,0xc2,0x8b,

0x99,0x9c,0xd3,0x57,0xe4,0x76,0x67,0xca,

0x3c,0xfb,0x90,0x20,0x14,0x48,0xc9,0x60,

0xb0,0x70,0x4e,0xa2,0xad,0x35,0xea,0xc4,

0x74,0xcb,0x39,0xde,0xe7,0xd4,0xa3,0xa5,

0x04,0x92,0x8c,0xd9,0x7c,0x1c,0x7a,0xa8,

0x52,0x79,0xf2,0x33,0xba,0x1f,0x30,0x9a,

0x00,0x50,0x4c,0xff,0xe5,0xcf,0x59,0xc3,

0xe3,0x0a,0x85,0xb3,0xae,0xec,0x0b,0xfe,

0xe2,0xab,0x4a,0xaf,0x69,0x6c,0x2c,0x5d,

-- Herhaling --

0xbf,0x11,0x6d,0xfa,0x26,0x7f,0xf3,0xc8,

0x9e,0xdd,0x3f,0x16,0x97,0xbd,0x08,0x80,

0x51,0x42,0x93,0x49,0x5b,0x64,0x9b,0x25,

0xf5,0x0f,0x24,0x34,0x44,0xb8,0xee,0x2e,

0xda,0x8f,0x31,0xcc,0xc0,0x5e,0x8a,0x61,

0xa1,0x63,0xc7,0xb2,0x58,0x09,0x4d,0x46,

0x81,0x82,0x68,0x4b,0xf6,0xbc,0x9d,0x03,

0xac,0x91,0xe8,0x3d,0x94,0x37,0xa0,0xbb,

0xce,0xeb,0x98,0xd8,0x38,0x56,0xe9,0x6b,

0x28,0xfd,0x84,0xc6,0xcd,0x5f,0x6e,0xb6,

0x32,0xf7,0x0e,0xf1,0xf8,0x54,0xc1,0x53,

0xf0,0xa7,0x95,0x7b,0x19,0x21,0x23,0x7d,

0xe1,0xa9,0x75,0x3e,0xd6,0xed,0x8e,0x6f,

0xdb,0xb7,0x07,0x41,0x05,0x77,0xb4,0x2d,

0x45,0xdf,0x29,0x22,0x43,0x89,0x83,0xfc,

0xd5,0xa4,0x88,0xd1,0xf4,0x55,0x4f,0x78,

0x62,0x1e,0x1d,0xb9,0xe0,0x2f,0x01,0x13,

0x15,0xe6,0x17,0x6a,0x8d,0x0c,0x96,0x7e,

0x86,0x27,0xa6,0x0d,0xb5,0x73,0x71,0xaa,

0x36,0xd0,0x06,0x66,0xdc,0xb1,0x2a,0x5a,

0x72,0xbe,0x3a,0xc5,0x40,0x65,0x1b,0x02,

0x10,0x9f,0x3b,0xf9,0x2b,0x18,0x5c,0xd7,

0x12,0x47,0xef,0x1a,0x87,0xd2,0xc2,0x8b,

0x99,0x9c,0xd3,0x57,0xe4,0x76,0x67,0xca,

0x3c,0xfb,0x90,0x20,0x14,0x48,0xc9,0x60,

0xb0,0x70,0x4e,0xa2,0xad,0x35,0xea,0xc4,

0x74,0xcb,0x39,0xde,0xe7,0xd4,0xa3,0xa5,

0x04,0x92,0x8c,0xd9,0x7c,0x1c,0x7a,0xa8,

0x52,0x79,0xf2,0x33,0xba,0x1f,0x30,0x9a,

0x00,0x50,0x4c,0xff,0xe5,0xcf,0x59,0xc3,

0xe3,0x0a,0x85,0xb3,0xae,0xec,0x0b,0xfe,

0xe2,0xab,0x4a,0xaf,0x69,0x6c,0x2c,0x5d

};

 

Saludos!

 

'Azazel miembro del equipo RAIDEN, la resistencia.'

[color:"red"] LLORAMOS JUNTOS, GANAREMOS JUNTOS! [/color]
Geplaatst:

Datzelfde gebeurt in de Microsoft Xbox ook. Daar zit in de bios ook 2x hetzelfde tabel.

Pak je daar namelijk een tragere eeprom dan loopt ie vast. Met een snellere blijft hij lopen.

 

Denk dat je de spijker op z'n kop slaat. Zal de adressen eens gaan vergelijken die aangeroepen worden in het tabel. Zou me niets verbazen dat er een kruislinks gebruik van gemaakt wordt.

 

Toppie Azazel

Geplaatst:

@CB1,

 

Op dit moment kan ik nog niets zeggen, we zijn nu druk bezig met alle informatie die we verzameld hebben en natuurlijk ook wat ik van Kcplus heb ontvangen. Ik moet wel zeggen dat dit veel tijd gaat kosten. We zijn met en aantal onderzoeken bezig, ook met de zogenaamde debugger, op advies van Hagar via pm ontvangen, zijn we ook dit nader aan het bestuderen. Maar zodra ik wat meer weet kom ik daar zeker op terug.

 

@Kimble,

 

ik hoor het graag van je als je wat gevonden hebt.

 

Saludos!

 

'Azazel miembro del equipo RAIDEN, la resistencia.'

[color:"red"] LLORAMOS JUNTOS, GANAREMOS JUNTOS! [/color]
Geplaatst:

Ok ik wacht af.

Ik probeer zelf ook wel wat maar durf haast niets te posten hierover want ik denk dat wat ik van jullie zie dat ik misschien een hoop onzin post.

Succes en we horen van je.

 

gr cb1

Geplaatst:

Ik heb een bestandje met Seca2rom.txt gevonden op een 1 of andere board. Is dit bestanje al bekend bij jullie. en is er misschien interesse in. Ik weet niet of het wat is of niet.

 

Ik heb hier even een stukje van het bestanje, Misschien is hier zo de echtheid er van de achterhalen.

 

L0088: mov r7,0a0h ;0088 AF A0 ;save

mov a,r2 ;008A EA ;load number of bytes

jz L00FA ;008B 60 6D ;jump if zero

mov 0d9h,dph ;008D 85 83 D9 ;starting address high

mov r4,a ;0090 FC ;save number of bytes

setb 0d8.2 ;0091 D2 DA ;set bit

mov 0a0h,#080h ;0093 75 A0 80 ;ind. addr. high byte

mov r1,#002h ;0096 79 02 ;load value

movx a,@r1 ;0098 E3 ;load [8002]

mov 0fdh,a ;0099 F5 FD ;save eeprom timing

mov 0a0h,r3 ;009B 8B A0 ;save flags

mov a,dph ;009D E5 83 ;load starting address high

cjne a,#080h,L006E ;009F B4 80 CC ;compare (page 0?)

mov a,dpl ;00A2 E5 82 ;load starting address low

subb a,#020h ;00A4 94 20 ;subtract

jnc L00B7 ;00A6 50 0F ;jump if address > 8020

jnb acc.4,L0082 ;00A8 30 E4 D7 ;error if address < 8010

jb 0a0.1,L00F8 ;00AB 20 A1 4A ;\

setb 0a0.4 ;00AE D2 A4 ; |

mov a,0f6h ;00B0 E5 F6 ; > security area settings

jb acc.7,L00B7 ;00B2 20 E7 02 ; |

setb 0a0.0 ;00B5 D2 A0 ;/

L00B7: mov a,#040h ;00B7 74 40 ;\

jb 0a0.1,L00C1 ;00B9 20 A1 05 ; |

L00BC: xrl a,#060h ;00BC 64 60 ; |

mov 0d9h,dph ;00BE 85 83 D9 ; \

L00C1: setb 0d8.7 ;00C1 D2 DF ; \ starting settings

mov r3,a ;00C3 FB ; /

movx a,@dptr ;00C4 E0 ; /

mov a,r3 ;00C5 EB ; |

xch a,0d8h ;00C6 C5 D8 ; |

jnb acc.2,L00F8 ;00C8 30 E2 2D ;/

mov a,0fbh ;00CB E5 FB ;\

cpl a ;00CD F4 ; |

inc a ;00CE 04 ; |

orl a,dpl ;00CF 45 82 ; \

cpl a ;00D1 F4 ; |

mov r3,a ;00D2 FB ; | compute bytes to write

inc r3 ;00D3 0B ; > to complete a block

cpl a ;00D4 F4 ; | r3 = bytes to write

add a,r2 ;00D5 2A ; | r2 = remaining bytes

jc L00DB ;00D6 40 03 ; /

mov a,r2 ;00D8 EA ; |

mov r3,a ;00D9 FB ; |

clr a ;00DA E4 ;/

L00DB: mov r2,a ;00DB FA ;save remaining bytes

;-------------------------------------------------;WRITE OPERATIONS

jnb 0a0.2,L00E7 ;00DC 30 A2 08 ;verify if delete operations

mov a,r6 ;00DF EE ;load byte to fill (00 or FF)

L00E0: movx @dptr,a ;00E0 F0 ;save

inc r0 ;00E1 08 ;increment

inc dptr ;00E2 A3 ;increment

djnz r3,L00E0 ;00E3 DB FB ;loop r3 times

sjmp L0103 ;00E5 80 1C ;jump

L00E7: jnb 0a0.3,L00FD ;00E7 30 A3 13 ;verify if ext.ram source

L00EA: inc 086h ;00EA 05 86 ;increment

movx a,@dptr ;00EC E0 ;load data from source

inc dptr ;00ED A3 ;increment

dec 086h ;00EE 15 86 ;decrement

movx @dptr,a ;00F0 F0 ;save data to destination

inc dptr ;00F1 A3 ;increment

djnz r3,L00EA ;00F2 DB F6 ;loop r3 times

sjmp L0103 ;00F4 80 0D ;jump

L00F6: sjmp L00C1 ;00F6 80 C9 ;write again

L00F8: mov a,#0abh ;00F8 74 AB ;load error

L00FA: ljmp L01CC ;00FA 02 01 CC ;jump

L00FD: mov a,@r0 ;00FD E6 ;load data from source

movx @dptr,a ;00FE F0 ;save data to destination

inc r0 ;00FF 08 ;increment

inc dptr ;0100 A3 ;increment

djnz r3,L00FD ;0101 DB FA ;loop r3 times

L0103: setb 0d8.0 ;0103 D2 D8 ;\

mov a,0fch ;0105 E5 FC ; |

clr c ;0107 C3 ; |

rrc a ;0108 13 ; |

clr c ;0109 C3 ; |

rrc a ;010A 13 ; |

L010B: djnz a,L010B ;010B D5 E0 FD ; |

mov a,0fdh ;010E E5 FD ; |

jb 0d8.5,L0114 ;0110 20 DD 01 ; |

swap a ;0113 C4 ; |

L0114: anl a,#00fh ;0114 54 0F ; |

add a,#0fch ;0116 24 FC ; \

jnc L00F8 ;0118 50 DE ; |

inc a ;011A 04 ; |

mov r3,a ;011B FB ; |

setb 0d8.1 ;011C D2 D9 ; |

L011E: mov a,0fch ;011E E5 FC ; |

clr c ;0120 C3 ; \

rrc a ;0121 13 ; |

addc a,#0fbh ;0122 34 FB ; |

jnc L012A ;0124 50 04 ; > timing stuff

inc a ;0126 04 ; |

L0127: dec a ;0127 14 ; |

jnz L0127 ;0128 70 FD ; /

L012A: inc 0d8h ;012A 05 D8 ; |

djnz r3,L011E ;012C DB F0 ; |

mov a,0fch ;012E E5 FC ; |

jb 0d8.6,L0135 ;0130 20 DE 02 ; |

clr c ;0133 C3 ; |

rrc a ;0134 13 ; /

L0135: mov r3,#031h ;0135 7B 31 ; |

L0137: djnz r3,L0137 ;0137 DB FE ; |

dec a ;0139 14 ; |

jnz L0135 ;013A 70 F9 ; |

mov a,#084h ;013C 74 84 ; |

xch a,0d8h ;013E C5 D8 ; |

anl a,#060h ;0140 54 60 ; |

L0142: jbc 0d8.3,L0142 ;0142 10 DB FD ; |

mov 0d9h,dph ;0145 85 83 D9 ; |

orl 0d8h,#084h ;0148 43 D8 84 ; |

jz L00F8 ;014B 60 AB ;/

L014D: cjne r2,#000h,L00F6 ;014D BA 00 A6 ;end of bytes to write?

mov r2,a ;0150 FA ;save

mov a,r4 ;0151 EC ;load number of bytes

jnb 0a0.3,L015D ;0152 30 A3 08 ;verify if ext.ram source

inc 086h ;0155 05 86 ;ext.ram pointer

sub dptr,a ;0157 F1 47 ;subtract number of bytes

dec 086h ;0159 15 86 ;default pointer

sjmp L0160 ;015B 80 03 ;jump

L015D: xch a,r0 ;015D C8 ;exchange

subb a,r0 ;015E 98 ;subtract number of bytes

 

Het zal wel niks zijn. maarja. Nooit geschoten is ALTIJD mis.

 

Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...