Azazel Geplaatst: 11 november 2002 Geplaatst: 11 november 2002 Hallo satvrienden, We zijn nog steeds druk bezig wat betreft de Algo seca2... Ik heb diverse lijsten tot mijn beschikking maar kom steeds weer deze regels tegen, ik weet niet hoe hier mee om te gaan.. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, en me daarbij kan helpen.. Ik heb nl. mijn twijfels of dit wel voor seca2 geld. Het gaat vooral hierom: D[0] ^= D[3]; D[3] ^= D[2] = T2[sN(D[3])+D[2]]; D[2] ^= D[1] = T2[sN(D[2])+D[1]]; D[1] ^= D[0] = T2[sN(D[1])+D[0]]; D[0] ^= D[3] = T1[sN(D[0])+D[3]]; D[3] ^= D[2] = T1[sN(D[3])+D[2]]; D[2] ^= D[1] = T1[sN(D[2])+D[1]]; D[1] ^= D[0]; } static void fase(unsigned char *k, unsigned int *D, unsigned char *d) { D[0] = T1[d[4] ^ k[0]]; D[1] = T1[d[5] ^ k[1]]; D[2] = T1[d[6] ^ k[2]]; D[3] = T1[d[7] ^ k[3]]; fase(); d[8] = d[0] ^ T2[D[1]]; d[9] = d[1] ^ T2[D[3]]; d[10] = d[2] ^ T2[D[0]]; d[11] = d[3] ^ T2[D[2]]; } static void fase(unsigned char *k,unsigned char *d) { fase(k, D, d); Bedankt. Saludos! 'Azazel miembro del equipo RAIDEN, la resistencia.' [color:"red"] LLORAMOS JUNTOS, GANAREMOS JUNTOS! [/color]
Kcplus Geplaatst: 12 november 2002 Geplaatst: 12 november 2002 Wie weet, misschien een beetje: je hebt PM.... ......alle orde komt voort uit chaos......
CB1 Geplaatst: 12 november 2002 Geplaatst: 12 november 2002 Hoi Azazel, Je hoeft natuurlijk niet te vertellen hoe het nu precies in elkaar steekt maar nu gaat het antwoord via pm. Terwijl iedereen nu nieuwschierig is of je een goed antwoord hebt gehad of niet? Wij willen natuurlijk graag weten of je nog steeds stil staat of dat er weer vooruitgang inzit. Ga zo door. gr cb1
Gast Geplaatst: 12 november 2002 Geplaatst: 12 november 2002 Hoi, Wat je hier neer zet zijn matrixvergelijkingen; als xn het inputsignaal (vector) is op tijdstip n en xn+1 (vector) een klokcycle later en yn de output dan: xn+1 = A * xn + B * un yn = C * xn + D * vn met A de versterkingsmatrix; un en vn stochastische ruis Ik zit nu op mijn werk dus heb niet de theorie verder paraat, kijk verder eens op internet naar matrix-ricatti vergelijkingen. groet en succes
Azazel Geplaatst: 12 november 2002 Auteur Geplaatst: 12 november 2002 Hi Satvrienden, Na de pm die ik heb ontvangen, waarbij ik zeer nuttige adviezen heb gekregen, hiervoor nogmaals mijn dank, heb ik dit allemaal vergeleken en bestudeerd. Het lijkt erop dat we een onbekende algo te pakken hebben gekregen, en wie weet maakt seca2 hier gebruik van. Op verzoek even de tabellen T1 en T2: Kijk en vergelijk: LET WEL: De funktie 'swap nibles' (SN) maakt gebruik van een tabel van 256 bytes. Zo voorkomt men dat men gebruik moet maken van verplaatsingen van bits, die behoorlijk traag zijn! De tabellen zijn hier gedupliceerd. D.w.z. dat elke tabel 512 bytes bevat, dus de eerste 256 bytes zijn exact hetzelfde als de tweede 256. Mijn vermoeden gaa uit dat het zo gebruikt wordt om bepaalde acties te besparen & 0xFF] */ static const unsigned char tab_sn[]={ 0x00, 0x10, 0x20, 0x30, 0x40, 0x50, 0x60, 0x70, 0x80, 0x90, 0xA0, 0xB0, 0xC0, 0xD0, 0xE0, 0xF0, 0x01, 0x11, 0x21, 0x31, 0x41, 0x51, 0x61, 0x71, 0x81, 0x91, 0xA1, 0xB1, 0xC1, 0xD1, 0xE1, 0xF1, 0x02, 0x12, 0x22, 0x32, 0x42, 0x52, 0x62, 0x72, 0x82, 0x92, 0xA2, 0xB2, 0xC2, 0xD2, 0xE2, 0xF2, 0x03, 0x13, 0x23, 0x33, 0x43, 0x53, 0x63, 0x73, 0x83, 0x93, 0xA3, 0xB3, 0xC3, 0xD3, 0xE3, 0xF3, 0x04, 0x14, 0x24, 0x34, 0x44, 0x54, 0x64, 0x74, 0x84, 0x94, 0xA4, 0xB4, 0xC4, 0xD4, 0xE4, 0xF4, 0x05, 0x15, 0x25, 0x35, 0x45, 0x55, 0x65, 0x75, 0x85, 0x95, 0xA5, 0xB5, 0xC5, 0xD5, 0xE5, 0xF5, 0x06, 0x16, 0x26, 0x36, 0x46, 0x56, 0x66, 0x76, 0x86, 0x96, 0xA6, 0xB6, 0xC6, 0xD6, 0xE6, 0xF6, 0x07, 0x17, 0x27, 0x37, 0x47, 0x57, 0x67, 0x77, 0x87, 0x97, 0xA7, 0xB7, 0xC7, 0xD7, 0xE7, 0xF7, 0x08, 0x18, 0x28, 0x38, 0x48, 0x58, 0x68, 0x78, 0x88, 0x98, 0xA8, 0xB8, 0xC8, 0xD8, 0xE8, 0xF8, 0x09, 0x19, 0x29, 0x39, 0x49, 0x59, 0x69, 0x79, 0x89, 0x99, 0xA9, 0xB9, 0xC9, 0xD9, 0xE9, 0xF9, 0x0A, 0x1A, 0x2A, 0x3A, 0x4A, 0x5A, 0x6A, 0x7A, 0x8A, 0x9A, 0xAA, 0xBA, 0xCA, 0xDA, 0xEA, 0xFA, 0x0B, 0x1B, 0x2B, 0x3B, 0x4B, 0x5B, 0x6B, 0x7B, 0x8B, 0x9B, 0xAB, 0xBB, 0xCB, 0xDB, 0xEB, 0xFB, 0x0C, 0x1C, 0x2C, 0x3C, 0x4C, 0x5C, 0x6C, 0x7C, 0x8C, 0x9C, 0xAC, 0xBC, 0xCC, 0xDC, 0xEC, 0xFC, 0x0D, 0x1D, 0x2D, 0x3D, 0x4D, 0x5D, 0x6D, 0x7D, 0x8D, 0x9D, 0xAD, 0xBD, 0xCD, 0xDD, 0xED, 0xFD, 0x0E, 0x1E, 0x2E, 0x3E, 0x4E, 0x5E, 0x6E, 0x7E, 0x8E, 0x9E, 0xAE, 0xBE, 0xCE, 0xDE, 0xEE, 0xFE, 0x0F, 0x1F, 0x2F, 0x3F, 0x4F, 0x5F, 0x6F, 0x7F, 0x8F, 0x9F, 0xAF, 0xBF, 0xCF, 0xDF, 0xEF, 0xFF static const unsigned char T1[]={ 0x2a,0xe1,0x0b,0x13,0x3e,0x6e,0x32,0x48, 0xd3,0x31,0x08,0x8c,0x8f,0x95,0xbd,0xd0, 0xe4,0x6d,0x50,0x81,0x20,0x30,0xbb,0x75, 0xf5,0xd4,0x7c,0x87,0x2c,0x4e,0xe8,0xf4, 0xbe,0x24,0x9e,0x4d,0x80,0x37,0xd2,0x5f, 0xdb,0x04,0x7a,0x3f,0x14,0x72,0x67,0x2d, 0xcd,0x15,0xa6,0x4c,0x2e,0x3b,0x0c,0x41, 0x62,0xfa,0xee,0x83,0x1e,0xa2,0x01,0x0e, 0x7f,0x59,0xc9,0xb9,0xc4,0x9d,0x9b,0x1b, 0x9c,0xca,0xaf,0x3c,0x73,0x1a,0x65,0xb1, 0x76,0x84,0x39,0x98,0xe9,0x53,0x94,0xba, 0x1d,0x29,0xcf,0xb4,0x0d,0x05,0x7d,0xd1, 0xd7,0x0a,0xa0,0x5c,0x91,0x71,0x92,0x88, 0xab,0x93,0x11,0x8a,0xd6,0x5a,0x77,0xb5, 0xc3,0x19,0xc1,0xc7,0x8e,0xf9,0xec,0x35, 0x4b,0xcc,0xd9,0x4a,0x18,0x23,0x9f,0x52, 0xdd,0xe3,0xad,0x7b,0x47,0x97,0x60,0x10, 0x43,0xef,0x07,0xa5,0x49,0xc6,0xb3,0x55, 0x28,0x51,0x5d,0x64,0x66,0xfc,0x44,0x42, 0xbc,0x26,0x09,0x74,0x6f,0xf7,0x6b,0x4f, 0x2f,0xf0,0xea,0xb8,0xae,0xf3,0x63,0x6a, 0x56,0xb2,0x02,0xd8,0x34,0xa4,0x00,0xe6, 0x58,0xeb,0xa3,0x82,0x85,0x45,0xe0,0x89, 0x7e,0xfd,0xf2,0x3a,0x36,0x57,0xff,0x06, 0x69,0x54,0x79,0x9a,0xb6,0x6c,0xdc,0x8b, 0xa7,0x1f,0x90,0x03,0x17,0x1c,0xed,0xd5, 0xaa,0x5e,0xfe,0xda,0x78,0xb0,0xbf,0x12, 0xa8,0x22,0x21,0x3d,0xc2,0xc0,0xb7,0xa9, 0xe7,0x33,0xfb,0xf1,0x70,0xe5,0x17,0x96, 0xf8,0x8d,0x46,0xa1,0x86,0xe2,0x40,0x38, 0xf6,0x68,0x25,0x16,0xac,0x61,0x27,0xcb, 0x5b,0xc8,0x2b,0x0f,0x99,0xde,0xce,0xc5, -- Herhaling -- 0x2a,0xe1,0x0b,0x13,0x3e,0x6e,0x32,0x48, 0xd3,0x31,0x08,0x8c,0x8f,0x95,0xbd,0xd0, 0xe4,0x6d,0x50,0x81,0x20,0x30,0xbb,0x75, 0xf5,0xd4,0x7c,0x87,0x2c,0x4e,0xe8,0xf4, 0xbe,0x24,0x9e,0x4d,0x80,0x37,0xd2,0x5f, 0xdb,0x04,0x7a,0x3f,0x14,0x72,0x67,0x2d, 0xcd,0x15,0xa6,0x4c,0x2e,0x3b,0x0c,0x41, 0x62,0xfa,0xee,0x83,0x1e,0xa2,0x01,0x0e, 0x7f,0x59,0xc9,0xb9,0xc4,0x9d,0x9b,0x1b, 0x9c,0xca,0xaf,0x3c,0x73,0x1a,0x65,0xb1, 0x76,0x84,0x39,0x98,0xe9,0x53,0x94,0xba, 0x1d,0x29,0xcf,0xb4,0x0d,0x05,0x7d,0xd1, 0xd7,0x0a,0xa0,0x5c,0x91,0x71,0x92,0x88, 0xab,0x93,0x11,0x8a,0xd6,0x5a,0x77,0xb5, 0xc3,0x19,0xc1,0xc7,0x8e,0xf9,0xec,0x35, 0x4b,0xcc,0xd9,0x4a,0x18,0x23,0x9f,0x52, 0xdd,0xe3,0xad,0x7b,0x47,0x97,0x60,0x10, 0x43,0xef,0x07,0xa5,0x49,0xc6,0xb3,0x55, 0x28,0x51,0x5d,0x64,0x66,0xfc,0x44,0x42, 0xbc,0x26,0x09,0x74,0x6f,0xf7,0x6b,0x4f, 0x2f,0xf0,0xea,0xb8,0xae,0xf3,0x63,0x6a, 0x56,0xb2,0x02,0xd8,0x34,0xa4,0x00,0xe6, 0x58,0xeb,0xa3,0x82,0x85,0x45,0xe0,0x89, 0x7e,0xfd,0xf2,0x3a,0x36,0x57,0xff,0x06, 0x69,0x54,0x79,0x9a,0xb6,0x6c,0xdc,0x8b, 0xa7,0x1f,0x90,0x03,0x17,0x1c,0xed,0xd5, 0xaa,0x5e,0xfe,0xda,0x78,0xb0,0xbf,0x12, 0xa8,0x22,0x21,0x3d,0xc2,0xc0,0xb7,0xa9, 0xe7,0x33,0xfb,0xf1,0x70,0xe5,0x17,0x96, 0xf8,0x8d,0x46,0xa1,0x86,0xe2,0x40,0x38, 0xf6,0x68,0x25,0x16,0xac,0x61,0x27,0xcb, 0x5b,0xc8,0x2b,0x0f,0x99,0xde,0xce,0xc5 }; static const unsigned char T2[]={ 0xbf,0x11,0x6d,0xfa,0x26,0x7f,0xf3,0xc8, 0x9e,0xdd,0x3f,0x16,0x97,0xbd,0x08,0x80, 0x51,0x42,0x93,0x49,0x5b,0x64,0x9b,0x25, 0xf5,0x0f,0x24,0x34,0x44,0xb8,0xee,0x2e, 0xda,0x8f,0x31,0xcc,0xc0,0x5e,0x8a,0x61, 0xa1,0x63,0xc7,0xb2,0x58,0x09,0x4d,0x46, 0x81,0x82,0x68,0x4b,0xf6,0xbc,0x9d,0x03, 0xac,0x91,0xe8,0x3d,0x94,0x37,0xa0,0xbb, 0xce,0xeb,0x98,0xd8,0x38,0x56,0xe9,0x6b, 0x28,0xfd,0x84,0xc6,0xcd,0x5f,0x6e,0xb6, 0x32,0xf7,0x0e,0xf1,0xf8,0x54,0xc1,0x53, 0xf0,0xa7,0x95,0x7b,0x19,0x21,0x23,0x7d, 0xe1,0xa9,0x75,0x3e,0xd6,0xed,0x8e,0x6f, 0xdb,0xb7,0x07,0x41,0x05,0x77,0xb4,0x2d, 0x45,0xdf,0x29,0x22,0x43,0x89,0x83,0xfc, 0xd5,0xa4,0x88,0xd1,0xf4,0x55,0x4f,0x78, 0x62,0x1e,0x1d,0xb9,0xe0,0x2f,0x01,0x13, 0x15,0xe6,0x17,0x6a,0x8d,0x0c,0x96,0x7e, 0x86,0x27,0xa6,0x0d,0xb5,0x73,0x71,0xaa, 0x36,0xd0,0x06,0x66,0xdc,0xb1,0x2a,0x5a, 0x72,0xbe,0x3a,0xc5,0x40,0x65,0x1b,0x02, 0x10,0x9f,0x3b,0xf9,0x2b,0x18,0x5c,0xd7, 0x12,0x47,0xef,0x1a,0x87,0xd2,0xc2,0x8b, 0x99,0x9c,0xd3,0x57,0xe4,0x76,0x67,0xca, 0x3c,0xfb,0x90,0x20,0x14,0x48,0xc9,0x60, 0xb0,0x70,0x4e,0xa2,0xad,0x35,0xea,0xc4, 0x74,0xcb,0x39,0xde,0xe7,0xd4,0xa3,0xa5, 0x04,0x92,0x8c,0xd9,0x7c,0x1c,0x7a,0xa8, 0x52,0x79,0xf2,0x33,0xba,0x1f,0x30,0x9a, 0x00,0x50,0x4c,0xff,0xe5,0xcf,0x59,0xc3, 0xe3,0x0a,0x85,0xb3,0xae,0xec,0x0b,0xfe, 0xe2,0xab,0x4a,0xaf,0x69,0x6c,0x2c,0x5d, -- Herhaling -- 0xbf,0x11,0x6d,0xfa,0x26,0x7f,0xf3,0xc8, 0x9e,0xdd,0x3f,0x16,0x97,0xbd,0x08,0x80, 0x51,0x42,0x93,0x49,0x5b,0x64,0x9b,0x25, 0xf5,0x0f,0x24,0x34,0x44,0xb8,0xee,0x2e, 0xda,0x8f,0x31,0xcc,0xc0,0x5e,0x8a,0x61, 0xa1,0x63,0xc7,0xb2,0x58,0x09,0x4d,0x46, 0x81,0x82,0x68,0x4b,0xf6,0xbc,0x9d,0x03, 0xac,0x91,0xe8,0x3d,0x94,0x37,0xa0,0xbb, 0xce,0xeb,0x98,0xd8,0x38,0x56,0xe9,0x6b, 0x28,0xfd,0x84,0xc6,0xcd,0x5f,0x6e,0xb6, 0x32,0xf7,0x0e,0xf1,0xf8,0x54,0xc1,0x53, 0xf0,0xa7,0x95,0x7b,0x19,0x21,0x23,0x7d, 0xe1,0xa9,0x75,0x3e,0xd6,0xed,0x8e,0x6f, 0xdb,0xb7,0x07,0x41,0x05,0x77,0xb4,0x2d, 0x45,0xdf,0x29,0x22,0x43,0x89,0x83,0xfc, 0xd5,0xa4,0x88,0xd1,0xf4,0x55,0x4f,0x78, 0x62,0x1e,0x1d,0xb9,0xe0,0x2f,0x01,0x13, 0x15,0xe6,0x17,0x6a,0x8d,0x0c,0x96,0x7e, 0x86,0x27,0xa6,0x0d,0xb5,0x73,0x71,0xaa, 0x36,0xd0,0x06,0x66,0xdc,0xb1,0x2a,0x5a, 0x72,0xbe,0x3a,0xc5,0x40,0x65,0x1b,0x02, 0x10,0x9f,0x3b,0xf9,0x2b,0x18,0x5c,0xd7, 0x12,0x47,0xef,0x1a,0x87,0xd2,0xc2,0x8b, 0x99,0x9c,0xd3,0x57,0xe4,0x76,0x67,0xca, 0x3c,0xfb,0x90,0x20,0x14,0x48,0xc9,0x60, 0xb0,0x70,0x4e,0xa2,0xad,0x35,0xea,0xc4, 0x74,0xcb,0x39,0xde,0xe7,0xd4,0xa3,0xa5, 0x04,0x92,0x8c,0xd9,0x7c,0x1c,0x7a,0xa8, 0x52,0x79,0xf2,0x33,0xba,0x1f,0x30,0x9a, 0x00,0x50,0x4c,0xff,0xe5,0xcf,0x59,0xc3, 0xe3,0x0a,0x85,0xb3,0xae,0xec,0x0b,0xfe, 0xe2,0xab,0x4a,0xaf,0x69,0x6c,0x2c,0x5d }; Saludos! 'Azazel miembro del equipo RAIDEN, la resistencia.' [color:"red"] LLORAMOS JUNTOS, GANAREMOS JUNTOS! [/color]
Gast Geplaatst: 13 november 2002 Geplaatst: 13 november 2002 Datzelfde gebeurt in de Microsoft Xbox ook. Daar zit in de bios ook 2x hetzelfde tabel. Pak je daar namelijk een tragere eeprom dan loopt ie vast. Met een snellere blijft hij lopen. Denk dat je de spijker op z'n kop slaat. Zal de adressen eens gaan vergelijken die aangeroepen worden in het tabel. Zou me niets verbazen dat er een kruislinks gebruik van gemaakt wordt. Toppie Azazel
Azazel Geplaatst: 15 november 2002 Auteur Geplaatst: 15 november 2002 @CB1, Op dit moment kan ik nog niets zeggen, we zijn nu druk bezig met alle informatie die we verzameld hebben en natuurlijk ook wat ik van Kcplus heb ontvangen. Ik moet wel zeggen dat dit veel tijd gaat kosten. We zijn met en aantal onderzoeken bezig, ook met de zogenaamde debugger, op advies van Hagar via pm ontvangen, zijn we ook dit nader aan het bestuderen. Maar zodra ik wat meer weet kom ik daar zeker op terug. @Kimble, ik hoor het graag van je als je wat gevonden hebt. Saludos! 'Azazel miembro del equipo RAIDEN, la resistencia.' [color:"red"] LLORAMOS JUNTOS, GANAREMOS JUNTOS! [/color]
CB1 Geplaatst: 15 november 2002 Geplaatst: 15 november 2002 Ok ik wacht af. Ik probeer zelf ook wel wat maar durf haast niets te posten hierover want ik denk dat wat ik van jullie zie dat ik misschien een hoop onzin post. Succes en we horen van je. gr cb1
adam76 Geplaatst: 16 november 2002 Geplaatst: 16 november 2002 Ik heb een bestandje met Seca2rom.txt gevonden op een 1 of andere board. Is dit bestanje al bekend bij jullie. en is er misschien interesse in. Ik weet niet of het wat is of niet. Ik heb hier even een stukje van het bestanje, Misschien is hier zo de echtheid er van de achterhalen. L0088: mov r7,0a0h ;0088 AF A0 ;save mov a,r2 ;008A EA ;load number of bytes jz L00FA ;008B 60 6D ;jump if zero mov 0d9h,dph ;008D 85 83 D9 ;starting address high mov r4,a ;0090 FC ;save number of bytes setb 0d8.2 ;0091 D2 DA ;set bit mov 0a0h,#080h ;0093 75 A0 80 ;ind. addr. high byte mov r1,#002h ;0096 79 02 ;load value movx a,@r1 ;0098 E3 ;load [8002] mov 0fdh,a ;0099 F5 FD ;save eeprom timing mov 0a0h,r3 ;009B 8B A0 ;save flags mov a,dph ;009D E5 83 ;load starting address high cjne a,#080h,L006E ;009F B4 80 CC ;compare (page 0?) mov a,dpl ;00A2 E5 82 ;load starting address low subb a,#020h ;00A4 94 20 ;subtract jnc L00B7 ;00A6 50 0F ;jump if address > 8020 jnb acc.4,L0082 ;00A8 30 E4 D7 ;error if address < 8010 jb 0a0.1,L00F8 ;00AB 20 A1 4A ;\ setb 0a0.4 ;00AE D2 A4 ; | mov a,0f6h ;00B0 E5 F6 ; > security area settings jb acc.7,L00B7 ;00B2 20 E7 02 ; | setb 0a0.0 ;00B5 D2 A0 ;/ L00B7: mov a,#040h ;00B7 74 40 ;\ jb 0a0.1,L00C1 ;00B9 20 A1 05 ; | L00BC: xrl a,#060h ;00BC 64 60 ; | mov 0d9h,dph ;00BE 85 83 D9 ; \ L00C1: setb 0d8.7 ;00C1 D2 DF ; \ starting settings mov r3,a ;00C3 FB ; / movx a,@dptr ;00C4 E0 ; / mov a,r3 ;00C5 EB ; | xch a,0d8h ;00C6 C5 D8 ; | jnb acc.2,L00F8 ;00C8 30 E2 2D ;/ mov a,0fbh ;00CB E5 FB ;\ cpl a ;00CD F4 ; | inc a ;00CE 04 ; | orl a,dpl ;00CF 45 82 ; \ cpl a ;00D1 F4 ; | mov r3,a ;00D2 FB ; | compute bytes to write inc r3 ;00D3 0B ; > to complete a block cpl a ;00D4 F4 ; | r3 = bytes to write add a,r2 ;00D5 2A ; | r2 = remaining bytes jc L00DB ;00D6 40 03 ; / mov a,r2 ;00D8 EA ; | mov r3,a ;00D9 FB ; | clr a ;00DA E4 ;/ L00DB: mov r2,a ;00DB FA ;save remaining bytes ;-------------------------------------------------;WRITE OPERATIONS jnb 0a0.2,L00E7 ;00DC 30 A2 08 ;verify if delete operations mov a,r6 ;00DF EE ;load byte to fill (00 or FF) L00E0: movx @dptr,a ;00E0 F0 ;save inc r0 ;00E1 08 ;increment inc dptr ;00E2 A3 ;increment djnz r3,L00E0 ;00E3 DB FB ;loop r3 times sjmp L0103 ;00E5 80 1C ;jump L00E7: jnb 0a0.3,L00FD ;00E7 30 A3 13 ;verify if ext.ram source L00EA: inc 086h ;00EA 05 86 ;increment movx a,@dptr ;00EC E0 ;load data from source inc dptr ;00ED A3 ;increment dec 086h ;00EE 15 86 ;decrement movx @dptr,a ;00F0 F0 ;save data to destination inc dptr ;00F1 A3 ;increment djnz r3,L00EA ;00F2 DB F6 ;loop r3 times sjmp L0103 ;00F4 80 0D ;jump L00F6: sjmp L00C1 ;00F6 80 C9 ;write again L00F8: mov a,#0abh ;00F8 74 AB ;load error L00FA: ljmp L01CC ;00FA 02 01 CC ;jump L00FD: mov a,@r0 ;00FD E6 ;load data from source movx @dptr,a ;00FE F0 ;save data to destination inc r0 ;00FF 08 ;increment inc dptr ;0100 A3 ;increment djnz r3,L00FD ;0101 DB FA ;loop r3 times L0103: setb 0d8.0 ;0103 D2 D8 ;\ mov a,0fch ;0105 E5 FC ; | clr c ;0107 C3 ; | rrc a ;0108 13 ; | clr c ;0109 C3 ; | rrc a ;010A 13 ; | L010B: djnz a,L010B ;010B D5 E0 FD ; | mov a,0fdh ;010E E5 FD ; | jb 0d8.5,L0114 ;0110 20 DD 01 ; | swap a ;0113 C4 ; | L0114: anl a,#00fh ;0114 54 0F ; | add a,#0fch ;0116 24 FC ; \ jnc L00F8 ;0118 50 DE ; | inc a ;011A 04 ; | mov r3,a ;011B FB ; | setb 0d8.1 ;011C D2 D9 ; | L011E: mov a,0fch ;011E E5 FC ; | clr c ;0120 C3 ; \ rrc a ;0121 13 ; | addc a,#0fbh ;0122 34 FB ; | jnc L012A ;0124 50 04 ; > timing stuff inc a ;0126 04 ; | L0127: dec a ;0127 14 ; | jnz L0127 ;0128 70 FD ; / L012A: inc 0d8h ;012A 05 D8 ; | djnz r3,L011E ;012C DB F0 ; | mov a,0fch ;012E E5 FC ; | jb 0d8.6,L0135 ;0130 20 DE 02 ; | clr c ;0133 C3 ; | rrc a ;0134 13 ; / L0135: mov r3,#031h ;0135 7B 31 ; | L0137: djnz r3,L0137 ;0137 DB FE ; | dec a ;0139 14 ; | jnz L0135 ;013A 70 F9 ; | mov a,#084h ;013C 74 84 ; | xch a,0d8h ;013E C5 D8 ; | anl a,#060h ;0140 54 60 ; | L0142: jbc 0d8.3,L0142 ;0142 10 DB FD ; | mov 0d9h,dph ;0145 85 83 D9 ; | orl 0d8h,#084h ;0148 43 D8 84 ; | jz L00F8 ;014B 60 AB ;/ L014D: cjne r2,#000h,L00F6 ;014D BA 00 A6 ;end of bytes to write? mov r2,a ;0150 FA ;save mov a,r4 ;0151 EC ;load number of bytes jnb 0a0.3,L015D ;0152 30 A3 08 ;verify if ext.ram source inc 086h ;0155 05 86 ;ext.ram pointer sub dptr,a ;0157 F1 47 ;subtract number of bytes dec 086h ;0159 15 86 ;default pointer sjmp L0160 ;015B 80 03 ;jump L015D: xch a,r0 ;015D C8 ;exchange subb a,r0 ;015E 98 ;subtract number of bytes Het zal wel niks zijn. maarja. Nooit geschoten is ALTIJD mis. Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen