Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik realiseer me dat dit niet het eerste bericht is over het wel of niet uitzenden van bovengenoemde kanalen in IRDETO.

Echter ik heb een abonnement op "Satellite" van Veronica, en daar krijg ik om de paar weken een frequentie bijlage bij. Nu staat in de laatste frequentie bijlage (oktober 2002) bij X-Zone en Canal+ 16/9 de codering op "MULTI" in de tabel. Als ik dan opzoek waar dit voor staat lees ik: Meerdere codeernormen. Bij Discovery, Animal Planet, NGC, The Studio etc. staat gewoon als codering alleen "MED" wat blijkbaar Mediaguard oftewel alleen SECA inhoud.

Ook ik heb bij mijn schoonouders nog een antieke Echostar DSB-9800 staan, en getest of deze kanalen te ontvangen waren maar helaas. Nu heb ik files voor Irdeto voor Canal+ Rood en Blauw, en weet ik niet of deze ook X-Zone en Canal+ 16/9 ondersteunen.

Wel raar dat Satellite meldt dat er meerdere codeernormen voor deze kanalen bestaan terwijl als ik de berichten op dit board moet geloven er alleen nog maar in SECA wordt gecodeerd.

Is er misschien een 3e codering in het spel, of mogen ze bij Satellite gewoon beter hun huiswerk doen?

Bedankt voor alle reakties,

Hans

Geplaatst:

er is geen 3e codering. Het huiswerk kan beter ofschoon men wellicht misleid werd door C+ begin dit jaar met persmededelingen aangaande het uitzenden van o.a x-zone in irdeto

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Geplaatst:

Toch jammer dat het zo is, maar ik vind het geheel onterecht dat mensen die een Irdeto ontvanger hebben evenveel betalen als iemand die een seca ontvanger heeft, en hiermee dus veeeeel meer kan zien.

Geplaatst:

@ Hans

Ga maar eens in het Echostar forum lezen over die "antieke" DSB 9800

Is ie in 1 keer niet zo antiek meer.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen