Ga naar inhoud


geen p to p met router


gideon

Aanbevolen berichten

Heb sinds kort een Edimax router.Ik zit veel op direct Conect= een programma net als bijv Kazaa,maar dan in het groot.Sinds de router ertussen hangt is het mogelijk om in te loggen en zelfs op een hub te komen.Als er bestanden gedownload moeten worden dan gaat het mis.Iedere keer heb ik dan voor de download bij de gekozen user moet starten een melding van conection time out.Iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, er zijn zoveel mogelijkheden...

 

Probeer eens een andere hub.

Sommige hubs zijn zo langzaam dat je heel vaak Connection timeout krijgt.

Zoek naar een willekeurig filetje met 'Available slots only' (xxx werkt heel goed :-) op een hub die in een paar seconden alle gesharede info laat zien en probeer 't daar.

 

Je ZOU ook kunnen proberen om DC in Passive mode te zetten (Settings) maar normaal gesproken zou dat niet nodig hoeven zijn als je searches resultaat opleveren.

 

Als je al in Passive mode staat kan 't ook dat de d/l die je probeert van andere mensen in Passive mode zijn. Dat kan niet Passive/Passive kan niet van elkaar d/l. Probeer dan eerst eens Active mode.

 

Kon je niet inloggen zonder de router? Heb je toen ook Active/Passive mode geprobeerd?

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een router gebruikt netwerk translatie (NAT). Dat betekend dat ieder IP adres wordt vertaalt naar je ip adres van je internet aansluiting. Het probleem wat hierbij optreed is dat er geen directe verbindingen met je computer kunnen worden gemaakt. Er zijn twee min of meer oplossingen, je kan direct connect in passive mode zetten. Dan kan je in principe verbinding maken met iedereen die NIET gebruikt maakt van NAT. Iemand die dan ook gebruik maakt van NAT zal je niet kunnen bereiken. De tweede oplossing is gebruik maken van port forwording, zo doe ik dat thuis met direct connect. Alleen niet iedere router kan dat. Ik forward een poort (UDP EN TCP) van mijn firewall naar mijn client. Het is dan wel belangrijk dat je in directconnect aangeeft een 'Wrong IP adres' te gebruiken, en wel het IP adres van je internet aansluiting. Op deze mannier werk t 't hetzelfde als voorheen (dus zonder router).

 

Ik hoop dat je 't een beetje hebt kunnen volgen.

 

ps. Ik gebruik een linux versie van DC en weet niet of de Windows versie ook 'wrong ip' ondersteund.

 

 

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt in iedergeval een werkende router.::)

De software van de router is toch via 192.168.1.1 te benaderen??

Zo ja dan de geavanceerde instellingen en daar de ip adressen invullen die "buiten/doorheen" de router om lopen.

Succes

(Ik heb hier een twister 4 poorts router en die krijg ik niet aan de praat)

Philips 6073_3a/euromuis_Fan /Monoblok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...