Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, ben pas bezig met het proberen een funcard te programmeren. Ik heb een mastera 4 en werk met ***geen-reclame*** doe het volgens mij goed met de processer(avr90s8515), doe de flash file in map 1 en de humax file in map 3 vervolgens klik ik op eeprom en op write. Krijg steeds de melding sync error. Kan iemand mij helpen???

Geplaatst:

Heb je vanonder rechts het eprom vakje aangeklikt???

Starview

Geplaatst:

Ja, die heb ik aan geklikt. Heb het idee dat de mastera niet goed is of komt dat niet gouw voor?

Geplaatst:

staat ook goed, ga morgen proberen met een mestera 3. Weet het anders ook niet meer, de configuratie staat ingesteld.

Geplaatst:

Mij lijkt dat je de gewoonlijke vergissing maakt in dit programma met deze progger !

Als de mode 1 (een) wordt aangegeven , zet je hem niet op 1(een) maar op 4 (vier)

Doe je dit niet dan krijg je dus een "sync error"

-------> Houdoe, de groeten uit het Zuiden <------------

Geplaatst:

Bij ***geen-reclame*** zet ik hem op 4 als hij 1 aangeeft, bij chipcat geeft hij het toch goed aan ????

Geplaatst:

@ mac, ik plaats hier nog even de procedure die je volgt met een Mastera en ***geen-reclame*** 1.87 om een funcard te beschrijven :

Start ***geen-reclame*** en klik op AVR en op AVR90s8515.

Klik op load 1 en laad de flash.

Klik op load 2 en laad de interne Eeprom hex.

Klik op load (3) en laad de Externe Eeprom hex.

Onderaan rechts Eeprom aanvinken.

Erase , volg aanwijzingen ...Mode 1 = Mode 4

Write, volg aanwijzingen.....Mode 1 = Mode 4

Nu komt er te staan "install loader" duurt eventjes.

Switch de Progger naar Mode 0 (nul) volg aanwijzingen .. Nu staat er "Write Eeprom ..duurt weer even...

Switch de Progger naar Mode 4 (er staat Mode 1)

Nu staat er "erase Eeprom" en Write Program..duurt weer even..

READY , spanning vd Progger af en kaart eruit , is nu klaar voor gebruik !

P.s. de interne Eeprom die ik hierboven beschrijf in de procedue,vind je alleen in sommige Philips files (bijv. bij Hut**fr**s)

Als je ,zoals in de meeste files een Flash en een Ext.Eeprom hex file hebt, laad je dus de Flash in load 1 en de Ext.Eeprom in load (3)

Probeer dit nog eens uit en laat dan even weten of het gelukt is en/of je foutmeldingen krijgt en zoja, welke .

-------> Houdoe, de groeten uit het Zuiden <------------

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen