johan39 Geplaatst: 13 februari 2003 Geplaatst: 13 februari 2003 Hallo iedereen, IK ben aan het broeden op een nieuwe, snelle kaart die kan werken met 6in 1 files. Ik zou de processor ATmega8515 nemen, (de opvolger van AT90S8515), maar die een kloksnelheid van 16 Mhz aankan en derwijze kan ingesteld worden dat hij zich gedraagt als de oude AT90S8515. De bedoeling is een kaart te maken die snel genoeg is voor Polsat nagravision. Ik zou dus volgende componenten willen nemen: - ATmega8515 - 26C64 eprom - 16Mhz kristal dit alles in smd-uitvoering. Er stellen zich enkele problemen: 1. Er is misschien een probleem met de Watchdog, dit moet nog uitgezocht worden. 2. door de hogere kloksnelheid moet de ingebouwde UART anders geconfigureerd worden om op 9600 baud uit te komen. 3. Ook de seriele klok van de eprom moet terug ingesteld worden op 400 Kkz want die zal ook verhogen met de 16 Mhz kloksnelheid. Ik denk dat er geen andere problemen zijn. Om probleem 2 en 3 op te lossen moeten in de hex-file, naar mijn mening, slechts 2 bytes veranderd worden. De vraag is natuurlijk welke, zonder bronkode zijn die moeilijk te vinden. Wie kan of wil mij helpen ?? Johan
DirkHezius Geplaatst: 13 februari 2003 Geplaatst: 13 februari 2003 Hoi, ik lees net op een ander board (Eend) dat op een Pioneer decoder met 6.18 (patch) Polsat open is ! -------> Houdoe, de groeten uit het Zuiden <------------
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen