Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb sinds enkele weken een probleem met m'n axas module en ik zou het op prijs stellen als iemand mij verder zou kunnen helpen.

Sinds enkele weken gebeurt het dat voor encrypted channels de zender wegvalt (zwart beeld). Soms krijg ik een melding vd CAM: 'Please insert card'. Als ik de receiver uit / aan zet, doet ie het weer, maar gaat na een korte tijd weer uit.

Wat ik me nu afvraag is of dit een probleem is met de receiver, de CAM of de kaart ? en wat kan ik er evt. aan doen?

Ik heb een EchoStar 808, met een Axas module + fun 4 kaart.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Mvg

Geplaatst:

Zet de cam eens terug in dreamload (of hoe dat bij axas heet, ik heb zelf MM) en de pc datum ergens in 1999, prog dan opnieuw de penta 1.09 er weer in.

Anders probeer eens een oudere versie als dat niet helpt.

Geplaatst:

Augisat, deze 'anti-timebomb'-truc werkt niet, aangezien er geen sprake is van een timebomb op de P1.09. Het beste voor Olmez is om terug te gaan naar Penta 1.05, want deze versie is stabiel en dan weet je in ieder geval of het daar aan ligt.

Geplaatst:

Gewoon terug gaan naar Tetracrypt, dit is een bekend probleem met de penta 1.09 software.

Geplaatst:

Iedereen bedankt voor de suggesties; Ik heb weer wat om uit te proberen. Op dit moment heb ik nl. nog geen programmer, dus moet even iets regelen om de tetracrypt erop te zetten. Wat ik voor de zekerheid wil vragen; Is dit een probleem die iedereen heeft met de Axas + Penta 1.09 ? En is het (vrijwel) uitgesloten dat het iets met m'n receiver of de CAM of de fun kaart zelf iets te maken heeft?

Groet

Geplaatst:

probleem is vrijwel zeker de software pentacrypt 1.09 op alle forums kom je dit probleem tegen zijn iets te snel geweest om deze uit te brengen en is niet goed uitgetest had het zelfde probleem met mijn echostar 808 en mm module ben terug gegaan naar tetracrypt 1.0 en werkt nu perfect

groetjes cor

Geplaatst:

Het is ook mogelijk om Penta 2.00 te overwegen.

Ik had hier ook problemen met de Axas in combinatie met een Samsung SCI 703 E en Penta 1.09. Hierna ben ik via Tetra op Penta 2.00 gekomen, waarna ik praktisch geen blokken meer heb gehad.

Geplaatst:

Ik had hetzelfde probleem.

Ik heb tetra 1.0 erop gezet en alles werkt nu perfect.

'k had ook een axas met 1.09.

Gewoon tetra erop zetten.

Kijk anders ook ff in de viaacces forum, is er ook een topic hierover.

Succes en snel een progger kopen (had ik ook moeten doen hehe)

Geplaatst:
Citaat:
Wat ik voor de zekerheid wil vragen; Is dit een probleem die iedereen heeft met de Axas + Penta 1.09 ? En is het (vrijwel) uitgesloten dat het iets met m'n receiver of de CAM of de fun kaart zelf iets te maken heeft?

Is toch echt alleen maar definitief te zeggen als je een andere cam-software geprobeerd hebt. Wel kun je volgens mij zeggen dat als je de Tetra of de Penta 1.05 geprobeerd hebt, dat je dan kunt concluderen dat het niet aan de cam-software ligt. Beide versies zijn namelijk zeer stabiel en bevatten weinig problemen. Dan kun je je aandacht richten op de funkaart/ files etc.

Gorilla King

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen