WilSat Geplaatst: 17 februari 2003 Geplaatst: 17 februari 2003 Wie kan mij vertellen wat een seriele kabel is. Ik heb al diverse kabels geprobeerd, maar krijg geen verbinding met de progger in de module. Is een seriele kabel dezelfde als van een Mastera programmer??
Gast Geplaatst: 17 februari 2003 Geplaatst: 17 februari 2003 ik gebruik dezelfde kabel als ik voor de mastera gebruik, maar er worden maar 3 draden/aansluitingen ervan gebruikt, in ieder geval pin 2, 3 en 5 moeten aangesloten zijn, als de kabel die minstens heeft is het goed, de rest heeft geen invloed. Maar heeft het eerst wel gewerkt dan ? Er zijn een partij defecte programmers verkocht destijds Benzie heeft mij destijds geholpen met de vaststelling hiervan, de mijne was dus defekt, waarna hieruit de volgende regels samengesteld zijn door Benzie: ------------------------------------------------ Ok allemaal ***geen-reclame*** is bij mij langs geweest met zijn axas module en zijn mm programmer en we hebben het probleem opgelost. Het bleek dus dat zijn mm progger kapot was Als iemand een mm programmer heeft die als je hem in je module steekt en het groene ledje gaat aan dan weer uit en dan aan blijft staan is je progger kapot. Een goed werkende mm progger hoort zodra je hem in de module steekt groen te gaan branden ..en dus niet groen aan dan uit en dan continu aan hij hoort dus gelijk continu te branden. Dan volgt nu nogmaals het stappen plan die je moet volgen *gebruik een gewone standaard serieele kabel *module in dreamload stand zetten (door module 3 x in en uit reciever te doen als de reciever aanstaat of in het commen interface menu activate laoder te kiezen en dan reciever opnieuw op te starten) *mm progger in module steken GROENE LED MOET VANAF HET HET BEGIN CONTINU BRANDEN *magic loader opstarten en juiste com poort kiezen *connecten zodra je connect zal het rode ledje 1 keer knipperen (groen staat constant aan) *de crypt versie kiezen en wachten tot alles geladen is *disconnecten en reciever opnieuw opstarten *als je nu naar commen interface menu gaat zal er ipv dreamload bv penta1.09 staan *kaart erin en kijken Dus als je niet kan connecten en het groene ledje gaat als je de progger er in steekt eerst aan dan weer uit en dan weer aan is je progger kapot -------------------------------------- Ik hoop dat je hier wat aan hebt. ***geen-reclame***
WilSat Geplaatst: 18 februari 2003 Auteur Geplaatst: 18 februari 2003 Bedankt voor de uitvoerige uitleg. het ledje op de programmer knippert 1x bij het insteken en blijft daarna gewoon branden. Waarschijnlijk is deze dus niet goed. Ook wil ik de kabel nog eens checken. Wel leuk zo'n hobby. Blijf je lekker bezig.
metoo Geplaatst: 18 februari 2003 Geplaatst: 18 februari 2003 Fax of modem software of ander software die je com poort gebruikt wil ook wel eens in de weg zitten, ik kreeg div. foutmeldingen met het proggen van de module en dacht dat het programmertje of de module kapot was, bij een kennis op de computer lukte het wel, thuis weer proberen wou niet. In MSconfig fax en modem software uitgeschakeld, opnieuw opgestart en het werkt gewoon. met het updaten van de reciever, de kanaleneditor en kaartprogrammer heb ik nooit problemen met de fax en moden software en met de magic loader blijkbaar wel en dat heeft me wel een paar uur gekost. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Gast Geplaatst: 19 februari 2003 Geplaatst: 19 februari 2003 om er nog aan toe te voegen dat je extra voorzichtig met de programmer moet zijn, deze kan ook door invloeden van buiten af defect gaan, bv statische electriciteit, zeker met dit weer nu de lucht zo droog is. (tenslotte is de print niet beschermd.) Ik zou het volgende doen: - gebruik een geaarde computer, of een laptop met accu is ook prima. - raak zo min mogelijk de printbanen/onderdelen aan, maar pak hem bij de zijkant beet. - sluit de rs232 kabel aan op de computer/programmer en zat dan de computer pas aan. - stop de programmer in de module als de sat ontvanger uit staat. (om zometeen te programmeren moet ie wel aan staan) - Zet nu de ontvanger aan, klik op connect als je de loader software gestart hebt en als hij klaar is met programmeren klik dan eerst op disconnect voordat je de ontvanger uit zet en vervolgens de programmer verwijderd. Dit klinkt allemaal wel erg voorzichtig misschien, maar dan heb je in ieder geval je best gedaan om beschadiging te voorkomen ;-) ***geen-reclame***
WilSat Geplaatst: 19 februari 2003 Auteur Geplaatst: 19 februari 2003 Tot heden nog geen resultaat. De programmer zou goed zijn volgens de verkoper. Als ik het goed begrijp is een seriele kabel een 1 op 1 kabel. Dus pootje 1 naar pootje 1 enz. Ga morgenavond weer verder proberen. De module staat inmiddels in dream load en ik krijg hem niet meer ""normaal"" Is dit normaal??
Gast Geplaatst: 19 februari 2003 Geplaatst: 19 februari 2003 klopt..de draden moeten 1 op 1, 2 op 2 etc aangesloten zijn.
hopper Geplaatst: 26 februari 2003 Geplaatst: 26 februari 2003 hmmm heb nu ook een axas module en probeer te connecten, niks nada noppes dus. lampje gaat gewoon aan van de module en blijft groen branden. heb het geprobeerd op w2k en op win mil. maar in geen van beiden wil hij connecten, port 1 en 2 geprobeerd maar probleem blijft. hij staat in de receiver op load en verder zou alles goed moeten zijn. ik gebruik een kabel van 5 meter, of dit invloed heeft weet ik niet. anyone?
BDS Geplaatst: 26 februari 2003 Geplaatst: 26 februari 2003 Dit probleem had ik gisteren ook receiver uit en weer aan toen connect en ja hij deed het
hopper Geplaatst: 26 februari 2003 Geplaatst: 26 februari 2003 Citaat: Dit probleem had ik gisteren ook receiver uit en weer aan toen connect en ja hij deed het bedankt!!!! het helpt dus echt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen