Ga naar inhoud


Welke receiver.??


Antenne Jantje

Aanbevolen berichten

In welke topic ik deze vraag moet posten weet ik zo niet dus dan maar hier.

 

Ik wil mijn receiverpark digitaal eigenlijk wel uitbreiden met de zoveelste receiver maar welke moet ik nu nemen.

momenteel werk ik met een tweetal humaxen en dit bevalt goed omdat ik de settings van de diverse sats kan overzetten van de een naar de ander, dit doe ik omdat ik de ene receiver gebruik om te zoeken en de andere ondertussen gebruik om te kijken, dit zoeken is dan voornamenlijk gericht op de feeds e.d.

 

Mijn vraag is dus welke receiver kan ik nu het beste gebruiken voor:

# het ontvangen van 4.2.2. transmissies (FTA)

# het ontvangen van pal en ntsc in 4.2.0 (FTA)

# het band afzoeken met een enkele ingestelde symbolrate

zijn er receivers die dit kunnen.

# c-band mogelijkheden tbv gevoeligheid.(zoals de humax)

(wie weet komt het er nog eens van.)

 

Wie weet wil ik nog eens iets doen op c-band omdat ik momenteel uitgekeken ben op de ku-band die pak ik nu helemaal van 72oost t/m 58west en daar is dus niets nieuws meer aan op de 4.2.2. uitzendingen na, dus blijft over om dan nog maar de feeds op de c-band te doen maar daar zal dan eerst maar weer een schotel voor moeten komen, wellicht dat ik deze zomer daar een schotel voor ga bouwen (eigenbouw) maar dat zien we nog wel.

de ontvangers (humax) gebruik ik nu om met de ene de feed te zien en met de andere de uitzending dat is dan nog wel leuk maar veel feeds uit engeland (sis) doen nu vaak 4.2.2. en daar wil ik dan ook wel eens iets mee.

 

dus: Wie heeft een idee, is er een receiver te koop voor een normaal bedrag of heeft er iemand wellicht iets liggen voor de verkoop, het mag ook een used model zijn en het mag ook een (liefst) 19inch model zijn (oud link matteriaal)

Nu schijnt die droomdoos ook 4.2.2. te kunnen maar ik hoor en lees ook dat de droomdoos kwa software nog niet echt up to date is in gebruiks gemak met dit soort wensen.

mijn huidige park omvat momenteel 12 analoge en 2 digitale receivers verdeelt over 6 schotels voor sat en teristriaal gebruik maar geen 4.2.2.

 

Wie helpt mij verder en kan mij informeren.

 

jan,

 

ps. troep genoeg dus er kan altijd wat bij,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat ie beter in vraag en aanbod kan staan.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed voor heb zoek je eigenlijk een ontvanger waarmee je makkelijke feeds kan zoeken. Dan kan ik je aanraden om deze vraag eens te stellen aan arno of roger. Dit zijn zo een beetje de feedzoekers van dienst hier op sat4all. Ga ff in het feeds forum kijken.

 

Greetz, Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...