Ga naar inhoud

probleem met Hyundai 1000ir

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Technici,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn Hyundai 1000ir. Deze geeft geen beeld meer. Hij geeft bij alle kanalen slecht signaal. Wanneer ik in de antenne-instellingen kijk, bij de astra sat. zie ik inderdaad kwaliteit 5%, is ik zap naar de hotbird en daarna weer terug naar de astra in de instellingen is deze echter versprongen naar 98%, Terug schakelen naar een kanaal en er staat weer slecht signaal in beeld ??

ik ga er vanuit dat de schotel goed gericht staat. Ik weet echter niet wat ik met dit probleem aan moet. Alle tips welkom

Ik gebruik overigens de maart patch

ptca

Geplaatst:

Ik zou maar nergens vanuit gaan als ik jouw was, want wellicht is de schotel verdraaid door een windvlaag, LNB kapot, vocht in de connectors (echter dat is kortsluitng en dan schakelt de hyundai uit). Kink in de kabel doordat er iets in huis verplaatst is, om maar eens wat te noemen. Heb je een switch ertussen (LNB hotbird en LNB Astra), kan ook nog defect zijn.

Dus mijn advies zou zijn loop alles nog eens na, eventueel een satbeeper om te checken of singaal nog wel goed is. Ander LNB proberen (dingen kosten niets en heb ik altijd 1 reserve voor testen). Buiten testen met ontvanger en een ander COAX kabel, controleer F-connector op vocht.....

Dus heel wat werk te doen zou ik zeggen...

Makkelijkt is even snel een receiver van iemand anders aansluiten en kijk of die wel beeld geeft. Weet je in ieder geval waar je moet beginnen met zoeken naar het probleem.

Succes en laat even horen hoe het is afgelopen.

JD

Geplaatst:

Hi JD,

Probleem opgelost, ik heb een andere lnb gekocht, gelijk maar een monoblock, alles werkt weer zoals voorheen, bedankt voor je tips. Ik heb wel het idee dat erbij nu meer kanalen op zwart blijven.

gebruik de maart patch en de nieuwste B****flz, heb jij mischien ervaring met een betere kombinatie

ptca

Geplaatst:

Zoek maar niet naar al mijn berichten, want dan kom je ook mijn ervaring met het monoblock van digistar en brainwave tegen. Ik heb uren/dagen staan kloten om signaal te krijgen. Dan alleen beeld op Astra en dan weer alleen beeld op hotbird. Alle instellingen geprobeerd hotbird op 1 en astra op 2 en andersom. Monoblock op zijn kop in de LNB houder enz... Op 1 dag na 3 uur werkte het eindelijk op beide satellieten, maar met het geringste tikje tegen de schotel was het beeld weer weg (80cm schotel).

Heb nu twee losse LNB's gekocht met losse Disque (of zoiets) switch, maar moet deze nog installeren!!

Dus als je een hoop scheld woorden en frustratie berichten wil lezen, zoek al mijn berichten maar bij elkaar en kijk ongeveer vanaf een jaar geleden. Gelukkkig heb ik het van me af kunnen zetten....:), maar wil binnenkort toch eens proberen of ik het nu wel aan de praat krijg (2 losse LNB's en switch).

Niet reageren op dit onderwerpje, eerst eens zelf prutsen!!!!

Groeten,

JD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen