Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal, hierbij mijn eerste vraag als kersvers lid:

Ik heb met ICprog en JDM programmer zonder problemen (nou ja, een paar dingetjes vanwege de nieuwigheid) mijn 24CL32 en PIC 16F876 geladen met febr. '03 Seca keys, om deze vervolgens te editen met Picbined, om te oefenen zeg maar.

Picbined doet alles wat het moet doen, maar bij het contact maken met de eeprom (read of write) krijg ik de foutmelding ACK error, counter on 1, set delay at 2x 5x 10x. Het wijzigen van de delay maakt echter niets uit. De configuratie is correct. Wat gaat hier fout?

Geplaatst:

Kan niet met picbined in combinatie met de JDM. Daarvoor heb je een kaart nodig waarvan je de eeprom rechtstreeks kunt aanspreken, dan kun je het met ICprog doen.

Op mijn site vind je daarover meer info. Kijk maar eens op de pagina over de PIC/Goldcard, daar staan een paar regels over directe programmeerlijnen voor de eeprom.

Geplaatst:

Sorry Duwgati, ik was onvolledig met mijn informatie: ik kan de losse chips van mijn kaart halen en op de programmer prikken zodat ze rechtstreeks geprogrammeerd kunnen worden; dan moet picbined er toch bij kunnen?

Geplaatst:

Nee, want Picbined gebruikt de phoenix mode om met de eeprom te communiceren. Daarvoor heb je echter een loader file nodig in de PIC, en niet te vergeten een Phoenix mode op je programmer.

Maar als je de eeprom eraf haalt is het heel eenvoudig: Gewoon in ICprog vertellen dat je een eeprom wilt programmeren in de chip-socket op de programmer. Werkt als een speer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen