Ga naar inhoud

Lincardemu switchen tussen coderingen via AB ??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is me eindelijk gelukt, ik kan via de afstandsbediening switchen tussen de coderingen maar ik moet wel elke keer m'n ontvanger volledig uitzetten met het knopje achteraan de ontvanger (samsung dsr 9500). Als ik de ontvanger reset via de AB (het rode knopje ) dan gaat hij wel uit maar ik kan hem niet meer met de AB terug aanzetten het klokje blijft gewoon staan verder gebeurt er niks. Is hier een oplossing voor ??

Geplaatst:

Alternatief voor het aan en uitzetten is even je season eruit en erin doen. Klein stukje is genoeg. Er zit namelijk een switch in de kaartlezer.

Mijn season zit direct aangesloten op de connectors van m'n receiver, ik moet dus gewoon even m'n wafertje omdraaien om de schakelaar in te drukken.

Ik ben aan het verzinnen voor een simpele oplossing met een microcontrollertje en een infrarood ontvangertje (al dan niet de bestaande) om dmv de AB de boel te resetten. Dat scheelt weer een berg heen en weer lopen. Maar ik wilde eigenlijk wachten tot lincardemu zover is dat het zelf kan switchen en resetten. Als ik wat in elkaar heb gezet zal ik de schemas posten.

Geplaatst:

ok bedankt voor de info in ieder geval. Ik heb trouwens betacrypt en tpscrypt aan de gang gekregen. Het lag dus wel degelijk aan de .dat files. Weet jij mischien hoe je die moet aanpassen en met welk programma als ik ze aanpas met wordpad dan start lincard niet meer op.

Geplaatst:

Je moet een editor hebben die linux regeleindes kan wegschrijven. Editpad is er zo een. Kun je vast wel ergens vinden op internet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen