Ga naar inhoud


MAX232 & 74LS04 logger, Humax & Aston1.03


Aanbevolen berichten

Even een aantal vraagjes:<BR>Ik gebruik hier een zelbouw logger met een max232 & 74ls04. Deze werden 5 jaar geleden gebruikt voor videocrypt. Behalve deze 2 ic's zitten er ook nog 4 elko's op de print.<BR>Vraag 1: Is dit dezelfde logger als een Season?<BR>Ik heb geprobeerd met 4 programma's (windecrypt, voyager, robin en ipnotica)hem aan de praat te krijgen, maar zonder succes.<BR>Met Windecrypt (8 providers, 9600bd) komt er op "emulate" wel data naar binnen, maar niet meer dan; 0000000024>6e 00 00 00 00 00 00 00 00 enz.. Ik mag aannemen dat ik wat meer moet zien? Met "loggen" gebeurt er niets.<BR>Getest met verschillende PPUA en MK1, maar geen beeld. Met dezelfde keys op een pic kaartje, wel beeld. Met Voyager van alles geprobeerd, maar geen activiteit. Ook onder DOS geprobeerd (Voyager 1), maar dan wordt de compoort niet herkent.<BR>Vraag 2: wat doe ik verkeerd? Of werkt deze logger niet? <BR>Gebropeerd op mijn Humax 5400 met Aston 1.03<BR>Ook geen beeld via de intern patched Irdeto.<P>Wie geeft raad?<BR>Alvast bedankt.<P>Bocky Wocky<p>[This message has been edited by Bocky Wocky (edited 27-01-2001).]

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die logger die je gebruikt is een standaard season, deze heb ik ook. Bij mij is al 2 keer die max232 stukgegaan dus dat kan het probleem zijn. De volgorde KAN ook belangrijk zijn. Eerst pc aan, software opstarten (waiting for reset from decoder) en daarna tuner aan. Suc6<BR>Groeten BULLET!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas Bullet, ook dit helpt niet, snik...<BR>Het vreemde is, er komt data naar binnen, echter niet datgene waar ik zit te wachten.<BR>Is er niemand die deze data iets meer zegt?<BR>0000000024>6e 00 00 00 00 00 00 00 00 enz.. <P>B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het eens met decrypt 2.45 onder puur dos. Als dit niet werkt moet er waaerschijnlijk een externe voeding op. Je kan nog proberen om de elco's te verkleinen naar 1uF, voorzover ze dat al niet waren.<BR>Het feit dat er wat data binnenkomt, duidt erop dat hij misschien wel werkt, maar dat de spanning te laag is (die haalt de season uit je tuner)<BR>Groeten BULLET!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem eindelijk aan de praat !<BR>De 7409 bleek defect.<BR>Alle febr. keys er in gezet.<BR>Krijg alleen beeld "emulate" op 0019<BR>Hij zegt <BR>0019 0e xxxxx valid<BR>0004 0c xxxxx 01.02.01<BR>0003 0c xxxxx 01.02.01<BR>Hoe weet ik nu of die 0c keys goed zijn en geen fake?<BR>Ik heb nog een hoop te lezen denk ik..<BR>B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt alweer wat beter.<BR>Krijg nu van alle prov. valid keys binnen, maar nog geen nieuwe. Misschien heb ik dan toch geen goede ppua en mk1.<BR>Klopt het CDig nu tijdelijk gebruik maakt van de Oe key? hmm vreemd.<BR>B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...