Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb zelf ddate en omniakalk, duidelijk en leuk proggje, maar wie kan me nu vertellen welke datum er ingevoerd moet worden bij een bepaalde provider, om een file zoals zoals pitt irdeto aan de gang te krijgen,ik weet prov 2 en 8 het hex getal 04EE ingevuld moet worden om het te laten werken iets anders werkt namelijk niet.<BR>Dus, hoe kan ik een datum bepalen als ik voor de rest de goede key heb??<BR>Volgens mij is dit een niet zo'n makkelijke vraag.<BR>GR, SATbird frown.gif" border="0

Geplaatst:

Hallo Satbird,<BR>Net als jij bezit ik beide datum tools. <P>Het fijne weet ik er echter ook niet van, daarnaast zit ook nog eens verschil tussen de datums voor I*de*o en S*c.<P>Het wordt waarschijnlijk wel iets helderder als je de eerdere postings aangaande "datum" even leest.<P>Doe even een search (boven in menu = zoeken) naar "datum".<P>Alle eerdere topics over datum komen dan te voorschijn.<P>Suc6<P>Robert

Geplaatst:

hetgeen wat je vertelt is mijn al bekend ,in de eerdere postings wat betreft datum,is het enige duidelijke waaruit blijkt om aan een werkende datum te komen is loggen op de desbetreffende provider.<BR>maar dan blijft dan nog de vraag waarom zijn er dat soort progjes in omloop zoals ddate en omniakalk? is er soms een key waaruit men dat kan berekenen? <BR>hoop nu eigenlijk op een verlossend antwoord.<BR>GR, SATbird

Geplaatst:

Ik begin zo langzamerhand te denken dat<BR>een verlossend antwoord niet bestaat. <BR>De ene provider doet het anders dan<BR>de andere. C* lijkt netjes per dag<BR>1 vooruit te gaan, maar bijv ST***M<BR>schijnt al een hele tijd op 06AB te<BR>staan (uitgaande van eerdere berichten)<BR>als dat waar is, dan lijkt het me<BR>dat er geen algoritme *bestaat* om<BR>de datum uit te rekenen en dat progjes<BR>als omniakalk en ddate aardig, maar<BR>verder waardeloos zijn.<P>Leen

Geplaatst:

Met een buskaartje kan je ook geen gebruik maken van een taxi.<BR>Dit even om duidelijk te maken dat er diverse <BR>manieren zijn bij de providers om met het datum veld om te gaan.<BR>Dat Cplus netjes 1 dag ophoogt en andere helemaal niet ophogen of met 31 dagen ophogen <BR>doet niets af aan de bruikbaarheid van genoemde datum bereken prgrm's.<BR>Zal een tipje vd sluier oplichten mbt de datum op je kaart is de datum vd invoering<BR>digitale satelliet tv een belangrijk gegeven.<BR>Net zoals het jaar 0 bij onze jaartelling.<BR>Suc6 met de hobby<BR> rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

Ik ben toch wel nieuwsgierig hoe dat nou <BR>zit met die datums bij irdeto met dat hex<BR>decimaal invoeren van de datum per provider<BR>volgens mij kan het niet anders dan een<BR>logger te kopen <BR>wie kan mij daar maar over vertellen<p>[ 22-02-2001: Message edited by: Topcad ]

Geplaatst:

Dat lijkt inderdaad het geval. Met een<BR>logger kun je de datum zien, en dat is<BR>het meest zinnige dat ik over dit onderwerp<BR>ben tegengekomen. Ik heb nog wel meer<BR>informatie (zoals dat geen twee providers<BR>dezelfde datum mogen hebben en dat de <BR>datum van de provider hoogstens 80 dec<BR>van de datum van de kaart mag verschillen),<BR>maar dat is allemaal uit de tweede hand.

Geplaatst:

Hoeveel dagen weet ik niet.<P>Maar als je een minuut of zo niet doet blokken (wie doet het nog, uitgez voor stream ? ) krijg je toch automatisch de juiste datum op de kaart.<P>Doe het maar eens en lees de kaart dan maar eens uit.<P>Ik blok al 3 maanden niet meer. ( gaat ook niet met humax) AU van c en pw weggelaten.<BR>ook hier gaat de datum automatisch omhoog.<P>Als ze met de datum gaan spelen kan het zijn dat er problemen komen.<P>En inderdaad met een logger zie je onmiddelijk welke datum welk pakket heeft.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.