Ga naar inhoud


Date, hoe omzetten??


Aanbevolen berichten

Geraak er maar niet uit! Kan er iemand eens duidelijk uitleggen hoe je een date voor een bepaald pakket moet omzetten.<BR>Een voorbeeld: Bij Hellas staat er als date "06 F2" , hoe kom je hieraan?<P>Groeten<BR>

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat omzetten is niet zo moeilijk dat kun je doen met d date je moet alleen weten wat de provider doet er zijn providers die de datum niet veranderen onze canaal - loopt een jaar voor met de datum premiere is up to date en van de andere providers weet ik het niet<P>06 f2 is 14-6-2002

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

misschien een leuk progammaatje maar helaas nutteloos want de providers spelen niet mee.<BR>Het date van S*ream staat al heel lang op 06AB. Alleen door loggen kom je achter het actueele datum smile.gif" border="0<p>[ 06-02-2001: Bericht aangepast door: sgt_berger ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sgt_berger,<P>Dit is nou een duidelijk antwoord, d.m.v. "loggen" komt men exact achter de datum.<BR>Nu weten we dat het niet zomaar uit de duim gezogen wordt.<BR>men zou het bijna onder de "nieuws topic" zetten zodat beginners het ook gelijk zien.<P>gr,Satbird tongue.gif" border="0tongue.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp het nog steeds niet met die datum. Als je de datum converteerd van de hierboven genoemde zenders:<BR>1) 6 jan 2002 (0653)<BR>2) 10 sep 2002 (074A)<BR>3) 23 apr 2002 (06BE)<P>Hoe zit dat nou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt een fout als een samenhang tussen hex datum en kalender datum zoekt.<BR>Dat is misschien ooit zo geweest (en klopt nog steeds voor sommige prov.) maar de hex datum dient alleen voor het verkrijgen van een plainkey. De crypted key die je via een EMM (de date zit daar ook in) binnen krijgt is de met PMK en date versleutelde plainkey.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft dus onduidelijk. Bedankt voor <BR>jullie commentaar. Toch maar eens een <BR>logger bouwen. Over loggers: Ik weet<BR>niet of het subject zo maar veranderd <BR>mag worden, maar ik wil hier toch<BR>even vragen. Ik las in een nieuwsgroep<BR>dat lieden hun ontvanger hadden opgeblazen<BR>met zo'n logger. Het vermoeden was dat dat<BR>kwam omdat de computer niet geaard was.<BR>De "ingangsfilter" zou de PC dan op 110V<BR>zetten, en omdat de ontvanger via de CA<BR>geaard was zou dat een klap geven.<BR>Kan dat waar zijn, of is dat een indianenverhaal?<P>Leen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...