Ga naar inhoud

Vragen over Topfield TF4000 PVR

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@peterpc

Kan jij iets vertellen over het opnemen van programma's op HD. Ik heb begrepen dat de Topfield niet twee programma's tegelijkertijd kan opnemen. En dat hij maar 1 mpeg decoder heeft, dus je kan maar 1 programma afspelen OFwel live kijken, maar niet beide (Picture in Picture of naar VCR toepassingen)..

Wat ik zou willen weten hoe het zit met opnemen van 1 programma en het bekijken van een ander tegeljkertijd. Wordt het programma dat je opneemt wel gedecodeerd als je het opneemt (bijv. seca2 decoderen) en tegelijkertijd een programma bekijkt (bijv. ook seca2).

Je seca2 kaartje moet dan dus wel twee kanalen tegelijkertijd decoderen. Levert dat ooit problemen op?

Ik neem aan dat de stream die je opgenomen hebt op je PC niet weer seca2 gedecodeerd hoeft te worden, anders wordt videobewerken wel erg lastig...

Geplaatst:

Het is inderdaad wel zo dat indien je kijkt naar een gecodeerde zender en tegelijk een gecodeerde zender opneemt, de opgenomen zender niet gedecodeerd word. Je moet hem dus, als je de film wil bewaren, voordat de codes veranderen opnieuw kopiëren zonder dat je naar een gecodeerde zender kijkt. Dit kopiëren kan wel op versneld afspelen (ik denk dat het 4x sneller is) gedaan worden.

Arinka

Geplaatst:

@arinka

Bedankt voor deze info, dat is inderdaad handig om te weten. Je kan dus op de topfield een kopie maken van een gecodeerde film naar een gedecodeerde film. Als je zit te kijken naar film en hem tegelijkertijd opneemt is hij dan ongecodeerd op HD?

Kan je ook zien dat die film gecodeerd is in het filemenu o.i.d.?

Geplaatst:

Als je op dezelfde zender kijkt en opneemt, dan wordt het signaal ongecodeerd opgeslagen. Helaas kun je niet zien of een film gecodeerd of ongecodeerd is opgeslagen. Je kunt dit alleen controleren door je cam eruit te trekken. Ik bewaar ook altijd de keys van enkele weken, om er zeker van te zijn dat ik de film nog kan kopiëren.

Arinka

Geplaatst:

Ja dat kan met Seca 1 wel maar met Seca 2 ga je toch een probleem krijgen.. Of dat kanaal moet ook in Irdeto uitgezonden worden.

Anyway het is mij duidelijk hoe e.e.a. op de topfield werkt..

Ik heb vandaag e.e.a. over de TP5000 PVR gelezen op een Duits forum.. Man dat wordt toch ook wel een mooi apparaatje.. Picture in Picture.. 2 kanalen simultaan opnemen (en een derde bekijken. EN eindelijk een mogelijkheid om te zien of je opgenomen film nog gecodeerd op je HD staat.. En niet te vergeten een USB2 aansluiting.. Erg handig allemaal..

Het wordt er allemaal niet gemakkelijker op om een keuze te maken...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen