Ga naar inhoud

[Strong 8100] Originele 8100, nu ook met M_Z settings

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb heel wat uurtjes mee zitten stoeien, maar het is dan ook uiteindelijk voor elkaar!

Direct met de Strongloader de M_Z-settings in de Originele firmware van de 8100 zetten was mij tot nu toe nog nooit gelukt.

De oplossing zal ik zo snel mogelijk online zetten, ben er nog even mee bezig om het in 1 stap te kunnen doen. Zelfs bij Strong Nederland zijn ze erg geïnteresseerd in deze oplossing, want dit maakt het voor de handelaren natuurlijk ook makkelijker om de ontvanger met settings en al te kunnen afleveren!

Waarom hoor ik niemand die klaagt over de patches van de 8100, ik heb nog geen beeld gehad met de v1+ kaart in de MC2003FX op de 8100?

M_Z

Geplaatst:

hallo m_z klopt heb tot nu toe alle patches geprobeerd

alleen de v7b en de v9 werken met de s2 kaart maar op een of andere manier leest hij de alcam niet heb al geprobeerd door knippen en plakken met defiant om dat te veranderen maar lukt me niet heb geprobeert delen van de originele over te zetten op de mc omdat hij als je begind aangeeft

nl 2_2 dus ik denk probeer het met de app'"s maar heelaas geen respons tot zo ver mijn ervaringen mmaar blijf proberen

wat de lijst betreft als ie er is gelijk even proberen wordt

je werk toch beloond wel even de rechten aanvragen en van mij krijg je 5 sterren

suc6

kj

Geplaatst:

strong 8100

mc2003 firm

de nieuwe kaart werkt alleen op canal+ 16/9. Beeld en mbv de logger zie ik de controlwords decrypted worden.

ik ga er vooralsnog vanuit dat deze niet in mixed mode werkt (seca1 + seca2). daar werkt de fun weer wel.

De V1+ kaart blijft nog op 31dec staan,

ik heb een dag lang gelogd op 16/9, maar geen ins 40.

of ze worden niet uitgezonden of de mc2003 houd ze tegen (blokker). In dat laatste geval kan nog mc4000 met inschakelbare blokker worden gebruikt.

greetz

mghibli2

Geplaatst:

Terugkomend op de settings in de originele 8100 ontvanger:

Het is niet eenvoudig, maar het lukt me nu wel om er settings in te krijgen. Daarvoor moet er een truukje uitgehaald worden om de eeprom in de juiste stand te krijgen.

1. Begin met een verse ontvanger (zet er dan terug de originele software overheen)

2. Laat kanalen zoeken op willekeurige volgorde

3. Dit mag je onderbreken met de b-toets, de kanalen worden dan toch opgeslagen

4. Ga naar kanaal 1 (meestal Canal Algerie)

5. Ga nu naar menu 5, 2 kanalen veranderen

6. Verplaats een kanaal van positie (bijvoorbeeld verwissel Canal Algerie met TV5)

7. Ga via a-toets uit het menu en zet de ontvanger op standby

8. Nu kun je de kanalenlijst met Strongloader erin zetten, deze kanalenlijst moet het TPT blok op $b410000 en het TCS blok op $B411000 hebben, en er mag geen eeprom init commmando in zitten. Deze lijst zal ik vrijdagavond online zetten

Het lukt me nog niet om de eeprom te combineren met een settingslijst. Als dit lukt hoef je niet meer die truuk van het verwisselen van een kanaal uit te halen en kun je dus zonder kanalen te zoeken een hagelnieuwe ontvanger voorzien van settings. En dat lukt me dus nog niet, daar ben ik nu al dagen mee bezig. Wordt vervolgd (hopelijk).

M_Z

• 1 maand later...
Geplaatst:

Bovenstaande werkt, althans totdat de decoder zegt: "decoder controleert nieuwe smartcard, zet de decoder niet uit". Als deze melding verdwijnt, en je de decoder weer opstart zijn de settings weer verdwenen, althans nederland1 staat nog wel op 1, maar er verschijnt een andere zender, de transponderlijst lijkt dus overschreven!. Is er al een oplossing hiervoor??

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hallo mannen,

In mijn 8100, krijg ik dit ook niet voorelkaar. Ik zie wel bij Rebel e.d. files (aangepaste firmware) met de settings er al in.

Mogelijk dat een handige jongen dit ook met de originele firmware heeft gedaan/kan doen.

Als ik de instructies volg krijg ik doodleuk het menu als ik mijn 8100 opstart en kan ik alsnog gewoon kanalen zoeken.

Heeft er iemand een tip!

Satq

Geplaatst:

Ik snap het probleem niet

Maakt het wat uit of je alleen de settings of compleet incl. v22 upload in je reciever het kost alleen iets meer tijd.

Ik deed het zo

Stap1

laat reciever kanalen scannen.

Stap2

download settings

Stap3

past settings aan. (copy paste)

Stap4

upload settings

Stap5

download complete fw met settings

Nu kun je deze toch in elke reciever van hetzelfde type zetten.

Zo heb ik het athans gedaan met de v20 patrun5 + settings op mijn site.

Ik zal wel iets over het hoofd zien.

Rebel

Geplaatst:

Hallo Rebel,

ik snap het probleem wel. (nu tenmindste)

De truuk die M_Z aangeeft werkt niet bij mij, met de kanalen editor heb ik het nog niet geprobeerd.

Ik meende mij te herinneren op de site van M_Z gelezen te hebben dat de kanalen editor niet lekker werkt met de 8100, vandaar.

Ik ga het binnenkort gewoon weer eens proberen.

Ik probeer namelijk nog wel eens een stukje firmware van jou page b.v. Over het algemeen komt uiteindelijk de originele fw. er weer in. (die originele loopt bij mij altijd nog het beste in V22)

Bedankt voor de reactie.

Groeten

Satq

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen