Ga naar inhoud

dreambox netwerk verbinding

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Kan iemand mij vertellen of het voldoende is om met een netwerk-verbinding de Dreambox te "updaten".

Of is het noodzakelijk om ook een nulmodem-kabel aan te sluiten. Ik kan nu (met alleen een netwerk-verbinding) geen mogelijkheid om met dreamup de "com-poort" te selecteren.

Gr.

Geplaatst:

hiervoor heb je het programma dreamuplan nodig.

Echter het wordt afgeraden dit te gebruiken, enkele malen is het voorgekomen dat na een upload via dreamuplan de dreambox niet meer wilde opstarten en teruggestuurd moest worden naar de dealer.

het is veiliger om met dreamup te werken en dan via de nullmodemkabel en utp de upload te doen, of je kunt, als je de dreambox in het netwerk hebt hangen ook direct vanuit het dreamboxmenu de optie softwareupgrade kiezen.

Succes,

Ron

Geplaatst:

4de manier :

in binary mode via ftp de image naar /var/tmp copieren (bijv. xxxx.img)

eenmaal daar => rename ik de image naar root.cramfs

in de dreambox upgrade menu zie je nu : manual update.

Altijd prijs.

The Source is Out There....

Geplaatst:

Hoi Ron,

Bedankt voor je reaktie, als ik alleen de verbinding maak met mijn PC en de Dreambox d.m.v. een utp kabel zijn er dan beperkingen die ik niet kan wat wel met een nul-modem kabel kan?

Gr.

Geplaatst:

beperkingen zijn er niet. maar nogmaals er is enig risico aan verbonden, heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt, maar er zijn enkele leden op dit board die hun dreambox naar de dealer moesten brengen. wees dus gewaarschuwd en kies liever voor een van de veiliger optie's!

Ron

Geplaatst:
Citaat:
4de manier :
in binary mode via ftp de image naar /var/tmp copieren (bijv. xxxx.img)
eenmaal daar => rename ik de image naar root.cramfs
in de dreambox upgrade menu zie je nu : manual update.

Altijd prijs.

Dit heb ik gedaan maar nu zie ik alleen nog maar op het display dreambox multimedia staan en hij doet verder niets meer, kan je me verder helpen ???
Gr.
Geplaatst:

1. geen seriele kabels of zo nog aangesloten hoop ik ? Zo ja.. loskoppelen

Zie je wel de logo van je nieuwe image ?

2. Zo ja.. pijltje omhoog van je dreambox (lcd display.. linker toets) indrukken.. kijken of je kan 'flash erasen'

Anders proberen te kijken of je kan debuggen :

3. seriele kabel aansluiten(115200, 8,n,1 x-on/x-off protocol).

Box helemaal uit en aan zetten.

4. Zoek in deze forum naar het flashen met een lege image.. (2..3 maanden oud)

The Source is Out There....

Geplaatst:

Hoi,

Op het display is alleen dreämbox logo te zien. De TV blijft op "zwart"

Flash erase reageert niet, ik zal de rest van je advies morgen proberen, alvast bedankt !

Geplaatst:

Dit heb ik ook regelmatig, nadat ik de Dreambox via het netwerk geupdate heb. Ik los dit op, door met DreamUp de image er opnieuw in te zetten. Dit werkt alleen met een nulmodemkabel.

Geplaatst:

Uhhhm, image van 05-06-03?????

Volgens mij bedoel je 03-06-03.

Heb precies hetzelfde probleem nu. Ook die image via de manual update gedaan en vastloper iedere keer bij het opstarten. Moet nu dus voor het eerst via nullmodem kabel gaan werken. heb ik nog geeneens dus die eerst kopen.

Die manier van root.cramfs werkte de vorige keer wel en DreamUpLan heeft altijd perfect gewerkt bij mij.

Suc6 iig.

Grtz.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen