Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan mij vertellen hoe je een Goldcard kan uitlezen en/of zijn de files er dan ook af te halen???<P>Thanks

Geplaatst:

Hangt ervan af hoe de kaart is geprogrammeerd. De EEPROM is altijd uit te lezen, de PIC niet altijd. Als de PIC protected is kun je hem wel proggen en de EEPROM uitlezen (originele PIC programma is dan wel weg!!)

Geplaatst:

Rare uitleg hierboven....<BR>Zo zit het: Eerst de pic uitlezen, bestand opslaan; dan eeprom uitlezen, bestand opslaan.<BR>Waarom? Pic kan men altijd lezen want deze is rechtstreeks verbonden over de contacten van de kaart. De EEprom daarentegen moet men uitlezen doorheen de pic. (je geeft de PIC processor de opdracht de EEprom uit te lezen) Dit kan enkel door eerst een speciaal programaatje te laden in de PIC. Dus nadat je EEprom hebt gelezen staat er iets anders in je PIC. Begrijp je ??

Geplaatst:

niks raar verhaal.. pic kan inderdaad protect zijn .. deze moet dan eerst overgeschreven worden .<P>Als de PIC protected is kun je hem wel proggen en de EEPROM uitlezen (originele PIC programma is dan wel weg!!)<P><BR>gr dj

Geplaatst:

niks raar verhaal.. pic kan inderdaad protect zijn <BR>klopt als een bus maarals je hem secanix kunt uit lezen gaat er niks verloren je leest de pic met icproggram uit en de eprom met secanix een er word niks over geschreven<BR>(moet wel geschikt voor secanix zijn) wink.gif" border="0

Rienk

Geplaatst:

Nou Rienk, mischien moet je (in ieder geval mij) meer uitleg geven? Als de pic protected is krijg je er echt geen enkele bitje uit (icprogram, waar kan ik deze downloaden?). Alleen dus hoe djazzie aangeeft kun je de eeprom uitlezen, ic-program ben je altijd kwijt. <P>Groet,<BR>Mard

Geplaatst:

Met Secanix kan ik er niks uit lezen bij readEE, ik krijg dan een foutmelding, doe ik dan iets verkeerd of moet het anders.<BR> <BR>Thanks shocked.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.