M_Z Geplaatst: 23 juli 2003 Geplaatst: 23 juli 2003 Vandaag weer een leuk nieuw speeltje onderhanden mogen nemen. Deze ontvanger heeft geen UCAS, geen Magic, maar Skycrypt aan boord. Af fabrikant zit er een software versie in van 30-6-2003 waardoor FreeXtv dus niet werkt (sinds de keywissel van 15-7). Met deze originele versie werkt echter wel de originele Seca2 kaart. Op de site van @sat zelf staat een loader en een tweetal software versies. De twee verschillende versies zijn verschillend van Header. D.w.z. afhankelijk van je serienummer zou je header 01 of header 03 moeten gebruiken. Hier klopt echter iets niet. In hun help tekst wordt namelijk vermeld dat als je serienummer kleiner is dan 70-00201 dan moet je header 01 gebruiken, anders altijd header 03. Mijn serienummer was 70-0306-009xx. De opbouw van het serienummer is dus al iets anders, en in ieder geval hoger dan 70-00201. Dus geprobeerd met header 03. Mijn nulmodem kabel die ik al jaren gebruik sinds de Nokia9500 gaf helemaal geen reactie. Bovendien moet je opletten dat het programma bij eerste gebruik standaard op com2 staat. Toch nog maar eens geprobeerd met een andere nulmodemkabel (ik heb nog geen verschil gevonden), en nu wel verbinding. Maar ik kreeg de melding dat header 03 dus toch de verkeerde versie was voor deze ontvanger. Daarna met header01 geprobeerd, en die loopt er dan wel goed in. Het programma werkt dus simpel: 1. na het opstarten van het programma de juiste compoort kiezen 2. Zet de ontvanger gewoon in standby (klok brandt) 3. Druk op Download 3. Kies middels Browse de juiste file 4. Nogmaals wordt er gemeld dat de ontvanger op standby dient te staan, druk op OK 5. Zet de ontvanger met de AB of met het knopje op de ontvanger aan 6. Nu loopt de software de ontvanger in 7. Na afloop start de ontvanger weer op 8. Druk nu 2 x op menu 9. Druk nu op 7980 , met deze code activeer je de download van de nieuwe versie in de chipset. (Dit staat overigens nergens vermeld, wel handig dus dat je het hier op S4a wel kunt lezen!) 10. Na enkele minuten start de ontvanger weer opnieuw op met de software van 19-07-2003 Bij mij gaf de ontvanger na download nog niet het gewenste resultaat, pas na een reset: uitschakelen en opnieuw inschakelen werkte de ontvanger weer naar behoren...MAAR nu werkt de Seca2 kaart niet meer. In de originele software versie werkte die dus wel! FreeXtv werkt nu inderdaad wel prima gewoon zonder kaart uiteraard. De teletekst wordt via VBI insertion aan de TV doorgegeven, maar er zit ook een interne teletekst decoder aan boord en die is prima, heeft heel veel geheugen pagina's dus werkt lekker snel. Tot zover deze minitest en uitleg voor download. Leuke ontvanger, ik hoop alleen op een upgrade met Seca2 ondersteuning. M_Z
Gast Geplaatst: 26 augustus 2003 Geplaatst: 26 augustus 2003 Marc zou jij me kunnen zeggen hoe ik aan die oude versie software kan komen,mijn apparaat werkt wel op Free X maar de org.Seca 2 kaart werkt dus niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen