Gast Geplaatst: 11 augustus 2003 Geplaatst: 11 augustus 2003 Onkruid vergaat niet en de studie is gewoon doorgegaan. Deze posting iets over de INS met bevestigingen van vermoedens. Ik wil iedereen bedanken voor de logfiles die ik heb mogen ontvangen wat me ertoe bewoog om eens dieper in de materie te duiken. De logfiles die ik ontving waren "helaas" niet allemaal van het zelfde tijdstip, dus een kleine investering was nodig om een opstelling te maken. Er staan op dit moment 4x een philips 6072 te draaien met exact de zelfde software en orginele CD Seca2 kaarten allemaal voorzien van een logger. (dit gekoppeld aan een multiplexer en dan weer een demultiplexer om de data in een pc te krijgen) De log-files zien er "bijna" hetzelfde uit. Even in overduidelijk Nederlands wat er gebeurt. Tuner 1 krijgt een datapakketje binnen, stuurt de kaartdata naar de kaart en die geeft een OK, dus beeld Tuner 2 krijgt een datapakketje binnen, stuurt de kaartdata naar de kaart en die geeft een OK, dus beeld Tuner 3 krijgt een datapakketje binnen, stuurt de kaartdata naar de kaart en die geeft een OK, dus beeld Tuner 4 krijgt een datapakketje binnen, stuurt de kaartdata naar de kaart en die geeft GEEN OK, dus dan ook geen beeld.....maar wat gebeurt er want er blijft wel "beeld". De data die tuner 4 naar de kaart stuurt is identiek alleen door een "onbekende" factor komt er GEEN OK. Echter het volgende datapakketje geeft op alle 4 de tuner OK. Het "foute" datapakketje wordt vervangen door een goed datapakketje binnen de tijd dat de tuner "zwart" beeld zou geven. Dit heb ik nu meerdere malen geconstateerd en het was steeds een andere tuner die de streek uithaalde. De conclusie is dat een dezelfde generatie Seca2 kaarten een "ingebakken" variabele bezit die de checksum wel degelijk beinvloedt. Natuurlijk zijn ook andere conclusies mogelijk maar eerst dit maar eens onder het loepje nemen. Als de "ingebakken" variabele bij een update wordt veranderd dan is er waarschijnlijk de mogelijkheid om onbekende INS en Nano's te benoemen. Bij de volgende update zal ik moeten kijken of dit zo ook is.
boes80 Geplaatst: 11 augustus 2003 Geplaatst: 11 augustus 2003 Dat zou dus ook kunnen verklaren dat de ene tuner wel een update doet en de andere niet
Gast Geplaatst: 11 augustus 2003 Geplaatst: 11 augustus 2003 Dat de ene tuner het wel doet en de andere niet kan ik me wel iets bij voorstellen. Als er nl een datapakketje wordt gegenereerd met een foutmelding dan kan de tuner zeggen "zwart". CD en Aston hebben niet voor niets gezegd dat alleen de zogenaamde "goedgekeurde" mediaguard dozen en Aston CI's geschikt zijn voor Seca2. Het zal naar alle waarschijnlijkheid de reactietijd icm wel of niet wachten op een nieuw pakketje. Maar inderdaad het verklaard wel weer eea
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen