Ga naar inhoud


regiovrij maken


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

k ben een newbie en ik had een vraagje.

wie kan mij juist vertellen hoe het zit met het regiovrij maken van een dvd-speler, ik heb zelf een philips 625. Nu was mijn vraag: is het waar dat mijn dvd speler na x aantal keren veranderen van R1 dvd's en R2 dvd's , mijn dvd speler blokkeert?

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet dat er spelers zijn met een maximaal aantal keren dat je de regio kan veranderen. Daarna blijft ie op de laatst gekozen regio hangen.

Maar houd ook in de gaten dat men in de DVD business niet stil zit en momenteel al een aantal DVD's uitgerust heeft met RCE beveiliging (Region Code Enhancement). Dit houdt in dat de software zoekt naar een vaste regio (2) en als ie die niet vind dan speelt de DVD gewoon niet meer af in je speler.

 

Ik heb zelf een videotheek en kom regelmatig mensen tegen die met dit probleem zitten ; ze huren een DVD (Columbia/Buena Vista) en zitten met een haperend beeld of helemaal geen beeld.

 

Er is zoveel op regio 2 te verkrijgen en ze willen binnenkort de release data over de gehele wereld gelijkstellen zodat import van Regio 1 (wat ook nog bij wet verboden is!) overbodig wordt.

 

Ik zou hem dus lekker laten wat ie nu is ;-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank u voor uw antwoord,

maar het is zeker niet mijn bedoeling om R 1 dvd's illegaal te gaan importeren. Het zit namelijk zo, mijn moeder woont in canada, en ze had mij een paar dvd's opgestuurd, die ik hier niet vind, alle 3 zeer oude films, vb Killer Klowns from outer space, (geen films die hier pas in cinema zijn ofzo). En ik vond het klote dat ik deze niet kon zien, want die dvd's zijn hier niet verkrijgbaar. Daarom dacht ik aan regiovrij maken. nu was mijn vraag: als ik dit doe verkloot ik dan mijn dvd speler?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er een beetje aan. Ben op Internet wel eens een site tegengekomen waar alle patches op stonden voor zowel stand-alone spelers als computer spelers en dan kon je vaak via een omweg de regio functie foppen.

In principe kan elke DVD speler ELKE regio codering aan. M.a.w. ze maken geen aparte spelers voor elke regio, deze wordt alleen ingesteld op de fabriek.

Daar zit em dus de truuk.

Heb je bijvoorbeeld een DVD-ReWriter dan kun je hem zelf omzetten van NTSC naar PAL. Heb je weer 'spelend' materiaal ;-)

 

Ik zou even goed zoeken met Google naar regio en dvd spelers, dan moet je het kunnen vinden.

Ik heb zelf even snel gekeken en kwam al gauw op deze site :

 

http://www.svcdnewbie.nl/hardware/DVDspeler-regiovrij-maken.html?tekst

 

Staan onderaan al enkele spelers die met de a.b. te programmeren zijn naar regio vrij !

 

Citaat:
De Philips DVD 634 speelt echt alles is ook makkelijk regiovrij te maken door deze codes

 

1.Open the tray

2. Press "0000" on your remote

3. Press "0" for zone free or "1" for zone 1 and...

4. You can see the zone on the high left corner of your TV

5. close the tray

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...