Gast Geplaatst: 27 augustus 2003 Geplaatst: 27 augustus 2003 Het is hier al (meerdere keren) eerder aan de orde geweest, maar vaak is het afgedaan als voedingsprobleem: het schokken van het beeld bij het afspelen van opnamen. Nou heb ik pas een andere voeding in mijn Dreambox gebouwd die rechtsreeks uit een oude externe Shuttle CD-ROM speler komt. Zou moeten werken dacht ik. Een film in breedbeeldformaat opnemen en afspelen gaat in 90% van de gevallen goed. Wanneer het echter om een beeldvullende opname gaat (bijv. iets van een serie of een sport) gaat het mis. Vooral bij beelden waar sprake is van veel beweging (hogere bitrates). Het lijkt er dus op dat wanneer de bitrate boven een bepaalde waarde komt, mijn Dreambox het niet meer aankan. Het zit hem overigens niet alleen in het afspelen: als ik mijn recording overhaal naar de PC en afspeel, schokt het beeld op dezelfde plaatsen in de opname. Het gaat dus tijdens de recording al mis. Nou kan het zijn dat de Dreambox gewoon niet meer data kwijt kan per seconde aan de harddisk. Dit kan natuurlijk aan de kernel(drivers) of instellingen liggen, want de disk en de IDE-interface moeten het makkelijk aankunnen. Wie heeft ditzelfde probleem, of herkent het juist niet, of weet misschien een oplossing voor dit probleem? Ik heb de laatste Ronaldd-release en een Samsung 1204H harddisk met (zoals gezegd) een aparte voeding voor de HDD.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen