Gast Geplaatst: 9 september 2003 Geplaatst: 9 september 2003 Ik wil mijn apache webserver op poort 80 laten draaien. Weet iemand waar ik de poort (80) van de "standaard" webserver kan wijzigen?
Gast Geplaatst: 9 september 2003 Geplaatst: 9 september 2003 ja, in de configuratiefile... ps. je hebt een PM
Gast Geplaatst: 9 september 2003 Geplaatst: 9 september 2003 Dreamlex, Ik begrijp dat ik het in de configuratie kan veranderen, maar in welk configuratie file. Waar ik de poort binnen apache instel weet ik, maar binnen enigma kan ik de juiste file niet vinden....
pippen2 Geplaatst: 9 september 2003 Geplaatst: 9 september 2003 Ik had begrepen dat dat in Enigma ingebakken zit en niet aan te passen is. Via de router forward ik 80 naar 8080 en 8080 naar 80. Dan is het voor de buitenwereld opgelost.
Gast Geplaatst: 9 september 2003 Geplaatst: 9 september 2003 Hoi, Ligt er een beetje aan hoe je hem hebt geinstalleerd. Kijk maar eens hier : http://dreambox.gamesquad.nl/httpd.html je configuratiefile heet httpd.conf effe editten : # # Listen: Allows you to bind Apache to specific IP addresses and/or # ports, instead of the default. See also the <VirtualHost> # directive. # # Change this to Listen on specific IP addresses as shown below to # prevent Apache from glomming onto all bound IP addresses (0.0.0.0) # #Listen 12.34.56.78:80 Listen 8080
Gast Geplaatst: 9 september 2003 Geplaatst: 9 september 2003 Dreamlex, Het gaat me om de poort van de standaard webserver binnen Enigma... De apache is reeds aangepast... Pippen2 ... ik denk dat ik het dan inderdaad maar ga oplossen zoals jij aangaf ..
FMFREAK Geplaatst: 9 september 2003 Geplaatst: 9 september 2003 Waarom wil je hem perse op poort 80... ??? 1x Dreambox 7000 met externe harddisk 1x Dreambox 500 1x AZBox Premium HD Draaibare schotel met Maximum Twin 0,3 db LNB Gentoo Linux Server en nog andere computer zooi
Gast Geplaatst: 9 september 2003 Geplaatst: 9 september 2003 Kun je gewoon allemaal aanpassen, is geen probleem. Jouw oplossing werkt ook, maar je kunt zoveel meer mooie dingen aanpassen in die configuratie file.
Romeo_ Geplaatst: 9 september 2003 Geplaatst: 9 september 2003 Als je httpd op poort 80 wilt opstarten zal hij klagen dat poort 80 bezet is (door de Enigma) Je zal het eerder via portforwarding of via je router kunnen oplossen. The Source is Out There....
Gast Geplaatst: 9 september 2003 Geplaatst: 9 september 2003 waarom geef je je dreambox niet gewoon een 2e IP adres, en laat je apache dat IP gebruiken? :-) ifconfig eth0:0 192.168.1.6 up (bijvoorbeeld) dan heb je dus de standaard dreambox webserver op het primaire IP, en kan je je apache op het andere IP draaien.
Romeo_ Geplaatst: 9 september 2003 Geplaatst: 9 september 2003 Heb je dit zelf werkend gekregen ? The Source is Out There....
Gast Geplaatst: 9 september 2003 Geplaatst: 9 september 2003 Het IP alias aanmaken is makkelijk, en zo getest (gewoon ping'en). apache heb ik er niet op staan, maar ik zie niet in waarom het niet zou moeten werken. enigma ziet het IP alias niet, en zal port 80 op het extra IP dus ook niet proberen te gebruiken, waardoor die gewoon vrij blijft voor apache. je moet apache dus wel vertellen dat 'ie dat 2e IP moet gebruiken, en van het primaire IP af moet blijven, als ik me niet vergis, moet je dit in je apache config zetten: BindAddress 192.168.1.6 Listen 192.168.1.6:80 (uiteraard moet je 192.168.1.6 vervangen door een vrij IP wat in het door jou gebruikte subnet ligt, en apache past starten nadat je het IP alias hebt aangemaakt met ifconfig)
Romeo_ Geplaatst: 9 september 2003 Geplaatst: 9 september 2003 da's dus het leukste.. enigma ramt er gewoon op los op poort 80.. ook op het alias The Source is Out There....
Gast Geplaatst: 9 september 2003 Geplaatst: 9 september 2003 Hmmm, je hebt gelijk, enigma pakt inderdaad gelijk de alias erbij zodra je 'm aanmaakt.. tot zover dat idee dan..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen