Ga naar inhoud

[Pioneer] Nog een probleem!!!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een pioneer 100nl2 gepatcht,op dezelfde manier en met dezelfde instellingen als mijn eigen 100nl2.

Wel beeld en ontvangst op de franse c+ en multivision.

Maar geen ontvangst op de nederlandse kanalen en duitse premieres(geen ecm pid en in het plus menu geen ontvangst )en het bekende blokje in beeld.

terwijl in het menu bij astra hij 96% aangeeft.

de ontvanger diverse malen gepatcht(resultaat hetzelfde)

help wat is dit nu?

Ik hoor van jullie.

Gr,Satspock

Dreambox 7020 HD 160 gig hdd,visiosat bisat met drie twin lnb,s

Geplaatst:

Kanalen laten zoeken c+.

Alleen nickelodeon gevonden van de nederlandse zenders en deze werkt ook maar verder geen nederlandse zenders.

En ook geen premieres,zou de tuner bepaalde transponders niet pakken .

Heeft iemand dit al eens gehad?

Ik hoor van jullie.

Gr,Satspock

Geplaatst:

Nogmaals laten zoeken,deze keer vind de pioneer 669 kanalen.

Wel de premieres en duitse kanalen ook de franse en van de nederlandse kanalen alleen nickelodeon.

Geen ned 1,geen c+ rood helemaal niks.

Heeft iemand raad?

gr,satspock

Geplaatst:

Het kan toch zijn dat je schotel niet helemaal goed staat. Astra 19.2E bestaat uit meerdere satellieten, die uiteraard een stukje uit elkaar staan. Als je schotel nu net niet helemaal goed staat, ontvang je somigen kanalen wel en andere niet, afhankelijk van de fysiek zendende satelliet. Ik heb dit recentelijk bij mijn buurman meegemaakt. Schotel opnieuw uitgericht en probleem was over.

Succes

Satori

Geplaatst:

Mijn eigen 100nl2 heeft nergens last van,zou het kunnen dat de tuner de frequentie niet meer pakt,want als ik de mijne kanalen laat zoeken vind deze alles.

Bij de astra een signaal sterkte van 96 %.

Misschien een andere tuner in laten bouwen?

greetz

Geplaatst:

Probeer eens via menu optie + B 1 en dan een keuze maken uit de beschikbare keuze's (0 tm4) het juiste ECM pid te selekteren.

Dit helpt weleens als er geen beeld verschijnt.

Wim

Geplaatst:

Hij geeft geen ecm pid aan,ook als ik het handmatig invoer doet hij niets,geeft in het plusmenu in het ontvangst balkje ook geen ontvangst aan 0 %.

gr,Satspock

Geplaatst:

Ik zou er zelf eens een kanalenlijst inzetten, kijken wat ie dan doet. Zou ook kunnen zijn dat de 100NL2 de lnb niet omschakelt op H en V, zodat je sommige kanalen wel hebt en andere niet.

Geplaatst:

Staat de L.O. van je LNB wel goed? Aangezien je alleen Nickeloden (in het lage deel van de band) kunt ontvangen en de rest van de Nederlandse zenders (in het hoge deel) niet.. Kijk eens bij de LNB-instellingen, de lage moet staan op 9750 en de hoge op 10600.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

El Pino,

Waar vind ik deze instellingen,ik heb de zibi 8.10 erin en als ik bij schotelinstellingen kijk staat de bovenste op 11778 en die daar onder op 10600.

Is dat wat u bedoelt.

Bij een andere 100 nl 2 met de zelfde patch geen problemen.

Gr,Satspock

Geplaatst:

Ik zie net dat je de lage L.O. bij de Zibi-FX FW niet kan instellen, maar slechts de LNB van de home-frequentie, dat is duidelijk een tekortkoming aan Zibi.. Maar, probeer dit L.O. eens te veranderen naar 9750.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen