Gast Geplaatst: 21 april 2002 Geplaatst: 21 april 2002 Wat wil je er precies mee dan?? Als je zegt dat je van de musings niet veel begrijpt, tsja dan kan het wel 's lastig worden. Er zijn verschillende proggies in omloop die die berekening voor je doen. Neem bijvoorbeeld MGCalc, die zet 8 byte blokken om (of complete strings) met het seca-algo. Volgens mij zit er in MKF ook een omreken functie. Als het voor programmeerdoeleinden is gebruik ik zelf voor visual basic de seca-ocx, hier zit de hele algo in verwerkt.
Gerard20 Geplaatst: 21 april 2002 Auteur Geplaatst: 21 april 2002 Heb me eens verdiept in de werking van het seca gebeuren. Heb een logje gemaakt van de communicatie tussen kaart en ontvanger. Dit logje heb ik helemaal ontleed. Nu wil ik graag weten hoe het 'ALGORITHM' van seca werkt. In de handleiding MEDIAGUARD MUSINGS staat hoe je de bereking moet uitvoeren om van de controlwords, plain controlwords moet maken. Maar dit begrijp ik niet zo goed. Weet trouwens wel wat een XOR functie is. Het is jammer dat er geen voorbeeld staat van de berekening. Kan me hier iemand meer duidelijkheid over geven. Bestaan er ook programma's die de berekining voor je uitvoeren?
Aanbevolen berichten