Ga naar inhoud

Oplossing voor DIVX door NMM ?!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi guys...

leest er hier iemand CT magazine ?

Ik denk dat daar de oplossing voor het DIVX probleem in stond (22/03 pagina 232), en nog veel meer.

Het voorgestelde concept is ZEER op modules uitgericht die elk een bepaalde taak in bv. het weergeven van een multimedia stream overnemen. Het einige wat er nog moet gedaan worden is een deel (display) voor de DB kompileren.

Een server kan dan het decoderen van de DIVX stream overnemen (al klaar) en dan de gedekodeerde stream naar de DB sturen om daar weer te geven. (hmm. zou natuurlijk ook gebruikt kunnen worden om PIP beelden naar de DB te sturen, bv. van een kamera of zo)

Meer informatie hierover is hier te vinden:

http://heise.de/ct/03/22/links/232.shtml

Zo zou de DB dus een gedeelte van een groter multimedia home netwerk kunnen worden, zonder het wiel opniew uit te moeten vinden.

Kan er iemand die meer vertstand van de DB hardware en C++ heeft dan ik eens even kijken of dit mogelijk is? De kansen staan niet slecht: het zou ook mogelijk moeten zijn met handhelds DIVX te kunnen kijken (volgens CT), waarom dan niet met de DB ?

CU

Pickaxe

Geplaatst:

Ja, ik ken VLC wel, maar volgens mij is de aanpak (het concept) van NMM geavanceerder, en flexibeler.

Je kan er niet aleen VIDEO met streamen, lees zelf maar eens na.

Geplaatst:

@pickaxe,

Real-time decoderen op een aparte PC/server en dan zo door sturen naar de dreambox? Weet je wat voor een bandbreedte dat nodig heeft? Dat is gewoon niet haalbaar. Je moet altijd gecomprimeerde video streamen bijv. MPEG-2. Wat je dan nodig zou hebben is een transcoder in die aparte PC die on-the-fly van MPEG-4 naar MPEG-2 codeert. En dat lijkt me niet niks m.a.w. daar moet je al een behoorlijk zware PC voor hebben, als het al gaat...

Niet real-time gaat het wel. De PC kan dan op zijn gemak de DIVX MPEG-4 stream omvormen naar MPEG-2 TS formaat. En dan kan je later via een NFS mount de file afspelen met Enigma. Dat wordt zo al gedaan door sommigen dacht ik.

My two cents...

Geplaatst:

Onzin,

dat moet zat kunnen. Een DVD (MPEG2) is 4 GB en een beetje. Dat is anderhalf uur TV met alle sh*t die daar bij zit zoals multilingual ondersteuning en zo.

4 GB kun je met gemak in anderhalf uur streamen op een 10 Mbit netwerkje hoor.

Geplaatst:

Het streamen van de mpeg2 stroom is ook niet het probleem (het streamen van uncompressed video wel). Het probleem zit hem in het real-time omcoderen van divx tot mpeg2. Decoderen van divx is niet zo zwaar, maar encoderen van video gaat vaak niet realtime, en daar zit hem het probleem: je zou realtime mpeg2 moeten kunnen encoderen. Daar heb je waarschijnlijk niet genoeg processor-kracht voor.

Geplaatst:

NMM is gemaakt voor een linux bak met X-server. In NMM ontbreekt een output device wat gebruikt kan worden voor de dreambox. Om een player te laten draaien op de dreambox heb je een FrameBuffer output device nodig of een library met FB support.

Ik zie ffmpeg wel als mogelijke kandidaat om video te streamen naar DB. ffplay kan, sinds kort, overweg met de SDL-library en SDL heeft een FB driver, die (een beetje) werkt op de DB. ffplay icm ffserver zouden in principe veel video formaten moeten kunnen streamen. Ik denk dat een redlijke PC in staat moet zijn om realtime een DIVX te re-encoden naar MJPEG. MJPEG heeft denk ik genoeg compressie om over nerwerk te kunnen streamen.

Ongeveer een halfjaar gelden heb ik ffplay wel eens draaiende gehad op de DB om zo geluid af te kunnen spelen. Toen was er nl. nog geen SDL support. Ik zal de ffmpeg draad weer eens oppakken en kijken wat er nu mogelijk is. Verwacht niet dat ik snel met iets kom.

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen