Ga naar inhoud


Van USB naar seriëel


André

Aanbevolen berichten

Op mijn werk een upgrade gehad van de vouwdoos (=laptop). Op het nieuwe apparaat is geen seriële aansluiting te vinden. Gezocht en een oplossing gedacht te vinden in de aanschaf van 'USB to serial port' verloopkabeltje (NLG 50,-).

Na wat gehannes om de nummers van de COM-poorten OK te krijgen is het mij tot nu toe één keer gelukt om met SetEditTF te 'lezen'. Bij het 'schrijven' diverse meldingen gehad (zoals timeout en CRC fault, deze teksten doe ik uit mijn hoofd).

De vouwdoos is voorzien van Windhoos XP Professional SP 1.

 

Wie heeft een aanwijzing wat te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat je kan proberen is de baudrate lager te zetten (zowel in Windows als in je software)

 

In het configuratiescherm ga je naar Systeem -> Hardware -> Apparaatbeheer -> Poorten (COM & LPT) -> Dubbelklik op je USB compoort -> en dan bij poortinstelling (probeer b.v. eens 9600 baud)

 

Je kan dan bij Geavanceerd ook de FIFO buffers lager zetten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kontroleers eens of de drivers voor de usb kabletje geiinstalleerd zijn zodat die een virtuele com poort aanmaakt, en bij voorkeur in hetzelfde USB poort proppen.

 

Een kennis van mij heeft een satzaak en werkt veel met laptops icm receivers. Nadeel is dat haast geen enkele nieuwe laptop een serieele poort heeft. Hij heeft diverse verschillende USb converters gebruikt werken allemaal erg goed. Hij verandert niks aan de instellingen van de com poort, wel goed opletten welke compoort gebruikt moet worden, vaak maken ze een com 4 aan.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de compoorten gecontroleerd. Zelfs de driver opnieuw geïnstalleerd. Ik krijg in eerste instantie poort com17, maar in SetEditTF gaat het 'maar' tot en met com16. Handmatig aan beide kanten (device manager en SetEditTF) naar com2 gezet.

Wat kan ik verder nog proberen?

 

NB> Misschien dat de antwoorden net verkeerd om staan. Het is nog even wennen deze nieuwsgroep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk merk? Dat was nog een hele zoektocht. Op de adapter zelf staat GMUS-03 en bij zoeken op internet kom je dat veel tegen. Uiteindelijk bij de BYTECC-stek de afbeelding van de verpakking gezien zoals ik die gekocht heb. Daar ook gedownload, maar geen expliciete XP-ondersteuning en in de documentatie hebben zij het over 'Prolific Technology Inc.'. Op die site stond een driver van 11-11-2003 en bovendien gaf de download de indruk dat deze beter geschikt is voor XP. De driver is ook 'digitally signed'.

 

Maar allemaal met hetzelfde resultaat. Bij het schrijven naar mijn satelliettuner (Topfield 4000PVR) gaat het lezen wel goed, maar het schrijven geeft de reactie 'CRC faulty'.

 

Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...