Bert_nl Geplaatst: 23 december 2003 Geplaatst: 23 december 2003 Wie kan me hierme verder helpen? Ik heb asta/Hotb. opstelling met twee twin lnb's hieronder twee diseqc switchen, als ik de TF4000 inschakel valt op de andere ontvanger het signaal van de hotbird weg. Welke sat op de TF4000 geselecteert is maakt niets uit. Als ik in plaats van de TF4000 een andere ontvanger gebruik werkt alles zoals het moet. Heb verschillende instellingen voor de lnb's geprobeerd, mini-diseqc en (1 van 4) en (2 van 4). Ik kom er maar niet achter waardoor de TF4000 niet werkt. mvg, Bert
Gast Geplaatst: 23 december 2003 Geplaatst: 23 december 2003 Het lijkt me dat je wat fout doet. Controleer hier of je het zo hebt aangesloten. Voor Astra kies je op de topfield 2-4 voor hotbird 1-4
Bert_nl Geplaatst: 23 december 2003 Auteur Geplaatst: 23 december 2003 Je eerste tekening komt overeen met mijn opstelling, alleen met de instelling 2-4 krijg ik de hotbird en niet de astra. de astra krijg ik alleen met 1-4, de hotbird krijg ik dan nog eens met 4-4 gr, Bert
Gast Geplaatst: 23 december 2003 Geplaatst: 23 december 2003 Dat zou goed kunnen omdat het er maar net aan ligt welke lnb je aansluit op de ingangen van je Diseqc switch. Bij een monobloc is het wel altijd zoals ik beschreef. Maar in dit voorbeeld klopt het dat je astra op 1-4 hebt en hotbird op 2-4 Maar goed, als jij je installatie zo hebt aangesloten dan zouden de ontvangers geen enkele invloed op mekaar mogen hebben. Als dat wel zo is dan zou ik denken dat de twinlnb niet goed is.
Bert_nl Geplaatst: 23 december 2003 Auteur Geplaatst: 23 december 2003 Als dat zo zou zijn zou een andere ontvanger de zelfde problemen veroorzaken maar dat is niet zo. Als ik dus een andere ontvanger ipv de topfield aansluit werkt het zonder enig probleem. Zou er een verschil in aansturen kunnen zitten? Bert
Gast Geplaatst: 23 december 2003 Geplaatst: 23 december 2003 Zover ik weet (users verbeter mij als ik het fout heb) is een twin lnb eigenlijk hetzelfde als twee losse lnb's maar dan in één kastje. Met dit in gedachten is er dus een complete scheiding tussen de ontvangers. Dus wat je ook op de ene ontvanger uitspookt de andere ontvanger moet hier totaal geen last van hebben. Stiekem denk ik eigenlijk dat je de kabeltjes door mekaar gehaald hebt.
Bert_nl Geplaatst: 24 december 2003 Auteur Geplaatst: 24 december 2003 Als dit gebeurt zou zijn, vraag ik me af waarom een andere ontvanger het dan wel goed doet, deze zou dan toch het zelfde probleem moeten hebben. Bert
Gast Geplaatst: 24 december 2003 Geplaatst: 24 december 2003 De reden waarom je bij de ene wel beeld houdt en bij de andere niet: Misschien dat je op die andere ontvanger een ander kanaal bekijkt dan met de topfield. Als je op de ene ontvanger een horizontale zender bekijkt en op de andere een vertikale zender dan valt het beeld weg. Als je bij allebei de ontvangers horizontaal kijk of allebei vertikaal dan heb je op allebei beeld. Ik ben er van overtuigd dat je het fout aangesloten hebt waardoor de ontvangers invloed op mekaar hebben.
Bert_nl Geplaatst: 24 december 2003 Auteur Geplaatst: 24 december 2003 nee, als de topfield is aangesloten dan valt de complete ontvangst weg bij de andere ontvanger ongeacht de polariteit. Het maakt zelfs niets uit of de topfield op de astra staat of op de hotbird. Bert
Gast Geplaatst: 24 december 2003 Geplaatst: 24 december 2003 Dan is de lnb kapot of je heb het niet goed aangesloten. Andere smaken zijn er volgens mij niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen