Ga naar inhoud


Welke emulator?


Aanbevolen berichten

Ik zou graag willen nagaan of ik de Conax kanalen op de Thor kan openen.

Ik heb daarvoor een Conax CI 3.03 en een Season 2 kaart.

Mijn vraag is nu, welk emulator programma ik daarvoor nodig heb.

Als ik dan weet waar ik het kan vinden kan ik daar lekker mee aan het experimentern.

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Link naar reactie
Delen op andere sites


Emulatorek werkt 100 % zeker met Conax.

Wat ik zelf net zo goed vind werken is de linux emulator V22 LCE, Deze doet ook alle coderingen. Is echter minder gebruikersvriendelijk dan Emulatorek. Je moet hier de .dat files aanpassen met notepad om baudrate en ATR goed in te kunnen stellen.

Nogmaals: DIt alles in combinatie met een Freecam 2.020. Het zou dus ook gewoon op een Conax cam moeten werken.

 

MTB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Emulatorek werkt 100 % zeker met Conax.
Nogmaals: DIt alles in combinatie met een Freecam 2.020. Het zou dus ook gewoon op een Conax cam moeten werken.

MTB

werkt freecam ook niet met een gedeelte irdeto??? Hiermee wil ik zeggen dat de cam dus veel op humax lijkt. Een conax cam kan je niet vergelijken met een irdeto cam die allcam is gemaakt
dat linux emulator V22 LCE wel conax cam aan kan kan ik bevestigen, dit wou met de vorige key. met de nieuwe niet geprobeert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft trouwens de Emulatorek 10a werkende met de Season op de Nokia of d-Box?

Ik krijg het idee dat degene die het aan de gang hebben allemaal een humax hebben.

Bij mij op de d-Box krijg ik het volgende over het scherm:

Emm Get

00000000421A51D9709C430049BEA338F1836FDA7C80F9053133F317873C77072925DA88E 11F3D08911117A975A416C5FBC784DA086EE312AC92AF7F6563337BDA1C125F349CDC8 CBDD28375F10AA418A6525DF045200615B3377A7DB112A8DD692DCBD844C539BC99B8 0DA1FF26074AB74640AFA5B9415C1CB77F04ADC2FA0A4454A22B3F19F92D6E2A27841 AB644C66182D2F25909CDDAB530D9F686AF648335A1B2D630B063

Emm Parsed

Ik dacht dat dit er wel gezond uitzag.

Moet ik nu wachten op een update? Ik heb nl nog steeds geen beeld.

Ik heb de baudrate v/d d-Box op 9600 gezet.

Wie kan helpen?

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keys bewerk je met een eenvoudige editor zoals Notepad. Er is een algemene file waar je de baudrates per codering instelt. lincardemu.dat ,zo uit mijn hoofd. De keys staan in irdeto.dat t/m conax.dat. Wijst zich vanzelf.

Begin als je via een irdeto cam emuleert, eerst eens met de bekende baudrates voor Irdeto: 9600, 8228 enzv (zie ook Wallbanger bij de instellingen) Deze baudrates zijn cam en ontvanger specifiek. De beste test is gewoon effe bij Canal Digitaal op RTL4 en de bekende 02 en 04 key

 

PS: Dat je er de juiste keys in moet ploffen voor Conax spreekt voor zich.

 

MTB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Freecam werkt ook met behulp van Irdeto waarover Conax gedecrypt wordt. Ik heb hier ook een Nokia 9500 met gemodificeerde cam. Hier werkt het Conax gebeuren niet.Misschien een van de andere patches Op SATdudes wordt inderdaad gesproken van LCE en Emulatorek in combi met een Conax cam, maar niet ieder type

 

MTB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier iedereen bedanken voor de inbreng.

Heb al verschillende progjes gebrobeerd en geen resultaat. Ik ben er nu achter dat ook in Emulatorek 10a niet de juiste keys zitten en dan zal het nooit lukken. Ik blijf bezig.

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo MTB,

Sedert gister werkt Conax bij mij met Lincard Emulator (LCE). Dit op de Conax cam versie 3.03

Wannneer ik het Conaxdat. bestand open, krijg ik via conversie een tekstbestand.Hierin kan ik gegevens inbrengen en veranderen. Toch lukte het op deze manier niet.

Hoe jij edit is mij niet helemaal duidelijk.

Het openen van het datbestand via Wordpad en ook notepad geeft alleen maar vreemde tekens.

Tenslotte vond ik een compleet conax bestand op het net en hiermee heb ik het oude bestand overschreven en toen was het "bingo".

Dank.

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bewerk de dat file mbv notepad. Probeer eens met je rechterknop op de dat file: Openen met, en klik dan op notepad.

Er is ook een linux editor die werkt onder windows XP. Win VI. Wanneer je problemen hebt om hem te vinden mail ik hem wel.

 

Succes

 

MTB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...