Ga naar inhoud

Welke harde schijf het beste voor xtreme ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal,

Ik heb een vraag. er zijn verschillende uitvoeringen in voedingen in xtreme's zag ik op de site van cammy. En nu zag ik dat als je de "oude" voeding hebt met rode voedings draden dan kun je het beste een seagate slimline hd gebruiken ivm stroom opname. Welke model/type van seagate is daar het beste voor ?

En klopt het dat bij de xtreme de hd niet uitgaat als de ontvanger in standby staat ?

Geplaatst:

Ik gebruik een Seagate 7200rpm 80gb, en werkt perfect, HD gaat wel uit als ontvanger in Standby staat, enige probleem, Xtreme reset af en toe met voor/achteruit spoelen.

Geplaatst:

aha oke maar gaat de hd meteen uit als ie in standby staat of duurt het even ?

Mvg

Geplaatst:

Gebruik altijd een segate uit de U serie

Voor spec's zie de website van segate

Geplaatst:

Inderdaad gaat de HD gelijk uit, je hebt inderdaad niet perse een 7200 nodig, maar het geluidsniveau van een 7200 toeren schijf van Seagate is stukken minder dan welke andere HD ook. En je koopt bijna alleen nog maar 7200 schijven, heb voor deze nieuw 70 euro betaald, bij een bekende computer winkel die in elke stad zit. Omdat het geluidsniveau van een Seagate laag is, waarom zou je het dan niet doen?

Geplaatst:

Ik heb er een Maxtor,IBM,Seagate,en een samsung in gehad en werkte alemaal probleemloos in de Xtreme.

dus wat mij betreft zijn er niet echt beperkingen kwa HD in de Xtreme.

Geplaatst:

geld eigenlijk voor alle recievers,maxtor loopt het beste.

ibm,vragen vaak te veel vermogen en veroorzaken blokvorming.

Geplaatst:

Ik heb een Maxtor 120Gb 7200 tpm en 2mb cache erin gestopt maar het lijkt wel een krakende wagen. Het enige wat je hoort is krak 3 sec. later krak, 3 sec. later krak etc. Enigste remedie is de boel harder zetten maar zijn er meerdere met deze ervaring?

Geplaatst:

Ik had nog een Western Digital Caviar liggen van 120 Gb 7200 rpm, prima beeld en geluid, geen blokvorming.

Ze zeggen dat Seagate stiller is en dat 5200 rpm minder warm wordt.

Nu twee vragen: is het slim en mogelijk om een caseventilator op of in de ontvanger te monteren en met een t-stukje op de voeding van de HD aan te sluiten (kan dat qua voedingcapaciteit ?)

en B) Is er een mogelijkheid om de HD af te zetten als je hem niet gebruikt (via de afstandbediening of zo).Dat schijnt met een Topfield wel te kunnen

Geplaatst:

Heb er een seagate 120 giga ingestopt en met wat kleine ongemakken werkt het meestal goed.

Hij neemt soms van de ingestelde tijd maar een deel op.

De leverancier zegt dat het komt door het zwakke signaal. Als de Xtreme er heel even mee stopt (no signal) dat stopt de opname acuut en staat er wel iets op de had maar is niet uit te lezen

Is dit bij anderen ook zo??

Groet, John

Geplaatst:

Je kunt de harde schijf uitzetten als je geen gebruik maakt van de time-shift optie. Kan in het HDD menu. Dan draait de HDD alleen met opnemen en afspelen.

Groeten,

koek

Geplaatst:

Maar als je timeshirt optie uitzet dan draait bij mij gewoon nog de HD, wordt hij dan via de IDE kabel in sleep mode gezet, of wordt de stroom dan afgekoppeld ?

Geplaatst:

Even een newby vraagje: Ik krijg de indruk dat je een conventionele HD in de Xtreme kan plaatsen, klopt dit? Ik heb zelf een Xtreme met HD voorbereiding maar ik zie nergens een aansluiting voor een standaard IDE kabel. Heb ik toch een 'speciale' HD nodig?

Ricardo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen