Ga naar inhoud

TV Globo werkt nog niet helemaal, graag tips

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In mijn Manhattan DSR 2500 APCI zitten nu Seca 1.05 met smartcard (slot 1) en MR 1.055 zonder smartcard (slot 2).

Als eerste test of alles werkt zou ik graag TV Globo (12012V, 27500) op de Hispasat 1C 30W willen ontvangen.

Het beeld verschijnt, maar is schokkerig, kleine vierkante stukjes van het beeld verschuiven zich continu.

Is dit een bekend probleem (met bekende oplossing ?) ?

Moet er misschien een smartcard in de MR 1.055 ?

Ik zag in CI-menu, Nagra boxkey, moet je daar iets invullen ?

Groeten, Marcel

Geplaatst:

Nope, er hoeft geen smartcard in. Ik vraag me bij je blokvorming af hoe groot je schotel is en of ie wel helemaal goed uitgericht is.

Wat zijn je quality en signaal waardes ?

En heb je al geprobeerd om de Aston er tijdelijk uit te halen en maakt dat uit ?

Bij de tenenknipper staat jouw probleem ook meerdere malen beschreven. Ik ga kijken of ik daar wellicht wat zinnigs kan vinden, wat aan een oplossing bij zou kunnen dragen.

Geplaatst:

Ik heb nog even gespiekt en vraag me nu ook af welke software versie er nu in je 2500 draait ? Ik lees in ieder geval veel over de 3.15.11 versie welke weinig probs geeft.

Maar er zijn ook mensen die de oude 3.9.6. erin zetten omdat daar een CAM menu in zou zitten ? Verder is er een verborgen menu op te roepen in de latere versies v.w.b. de CAM met de combinatie 6962.

Geplaatst:

Het is een 1 m schotel Wisi Orbit.

Op dezelfde satelliet ontvang ik Record Internacional (11931H 27500) zonder problemen.

Signaalsterkte minder dan bij de Astra 19.2E. De kleurenbalk heeft helaas geen indicatie maar ik schat 70-80 % bij de Hispasat vs. 90-95 % bij de Astra.

Aston tijdelijk eruit halen dat heb ik nog niet geprobeerd.

Groeten, Marcel

Geplaatst:

De softwareversie is 3.15.11. Daarin komt een menu item 'Common interface' voor, je kan dan de module kiezen, en om de MR te updaten heb ik daar de optie 'Update firmware' gebruikt. Ik denk dat dat een CAM menu is ?

Daar is ook een optie 'Nagra boxkey'.

Vanavond zal ik meer details over de menus posten. Misschien is het nodig daar iets in te vullen ?

"Maar er zijn ook mensen die de oude 3.9.6. erin zetten omdat daar een CAM menu in zou zitten ? Verder is er een verborgen menu op te roepen in de latere versies v.w.b. de CAM met de combinatie 6962."

Wat je schreef over een verborgen menu heb ik niet begrepen.

Waar heb je 'gespiekt' ?

Groeten, Marcel

Geplaatst:

Toets die code maar eens in als je in het hoofdmenu staat van je receiver.

Wellicht dat dat overigens niet nodig is bij jou omdat je al aangeeft dat je gewoon toegang hebt to je CAM menu.

Ik zou het ook even niet meer weten. Ik heb overigens mijn info over je receiver/soft bij de tenenknipper vandaan...

Geplaatst:

De Aston vertoont ook freezing (bij enkele kanalen) als de MR module erin zit. Als de MR module er niet in zit prima ontvangst Canal Digitaal.

Helaas toch freezing TV Globo als alleen de MR er in zit.

Ik ga een paar dingetjes proberen:

1. Andere (oudere) versie van Manhattan DSR 2500 APCI firmware

2. Proberen de signaalsterkte Hispasat 1C 30W verder te verbeteren

Groeten, Marcel

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb nu een Manhattan Plaza 3300 CI en met de MR ontvang ik nu TV Globo !

Bedankt voor alle tips, Marcel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen