Ga naar inhoud


Firewall ip adressen blocken


DroomDoos

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

is er een hele simpele soort van firewall voor Linux Redhad om alle IP adressen te blocken behalve een paar. Ik wil dat er maar een paar mensen in het netwerk een bepaalde poort kunnen aanspreken.

Ook van buitenaf.

Ik heb een Linksys router waar ik bijvoorbeeld poort 1850 doorroute naar 192.168.0.110 naar poort 1850. Dit gaat goed, maar nu kan iedereen op die linux bak komen, dat is niet de bedoeling. De IP adressen 192.168.0.1, 2, 15 en 18 mogen er wel op komen.

Iemand een oplossing?

 

DroomDoos

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Probeer ééns in een terminal met het commando [color:"blue"] whereis [/color] gevolgd door de naam v/h te zoeken programma of;

[color:"blue"] find [/color] [naam v/h...] of

[color:"blue"] locate[/color] [naam v/h ...]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar...onder Linux zijn er een tal van programma's die dezelfde klus aankunnen.

 

Altijd leuk om terug te lezen, of voor mensen die naar dergelijke zaken opzoek zijn is,...

Zet je bevindingen omtrent 'Firestarter' in een paar woorden op papier en post het dan hier onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou met software firestarter kun je heel mooi een bepaalde poort b.v 1500 voor cs blokken voor ip nummers die daar geen gebruik van mogen maken en ook in een black list zetten ..wie er wel gebruik van mogen maken even rechter muis knop ip toelaten voor poort b.v 1500 en klaar..

verder is er ook mooi te zien welk ip nr de poort probeerd te benaderen

verder is er natuurlijk nog veel meer met mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...