Gast Geplaatst: 14 maart 2004 Geplaatst: 14 maart 2004 Dit kon weleens een lange thread worden. Maar als iedereen er maar wat aan heeft. Zo lezend over het board kom ik veel dingen tegen met vragen en oplossingen. Ik heb dus ook een Humax 5400 met de Matrix en een Titanium. Net zoveel problemen gehad en nog steeds als iedereen met de Matrix. Funkaart update was waardeloos en onbetrouwbaar. Nu inmiddels de Cas+ en dat ging eerst ook niet perfect maar nu wel. Direkt herkenning door de Humax na een installatie van nieuwe software in de Matrix. Wel altijd op een vrij kanaal omdat de Matrix problemen krijgt als hij zowel door de Humax herkent moet worden en tegelijk de boel open moet gooien. Wij kunnen ook niet eten en drinken tegelijk toch? De Humax ook niet als de good oldtimer J Alleen met de 1070 en 1071 had ik ook veel problemen ook al kwam hij van de goede site, dus terug naar MR1.060. Raar is wel dat de ene keer de freezes erger zijn dan de andere keer na de Matrix beschreven te hebben met de zelfde 1060 versie, Iets wat er op wijst dat de Matrix ook erg wisselvallig is. De weinige Freezes (4 á 5 p/u) met Mr1.060 zijn opgelost door de Tita met een goede N** file te beschrijven. Nu 1 korte per 3 uur of zo, maar beeld komt nu altijd terug bij mij. Geen 1in2 file dus met Conax of Seca, maar alleen een auto-update file voor de beide bekende providers. Nu heb ik deze file ook nog eens ge-update met winexplorer 5.0 en een file die update_dish_rom10 heet en een ATR (Rev21) update doet. Deze zit in een pakket te samen met de tools en files alleen voor winexplorer 5.0 even googelen. En dat kwam de soepelheid van de file ruimschoots ten goede. Een aanrader dus. Goed zappen over beide providers. Klachten over ‘s nachts freezes nooit geen last meer. Kan nu de video lekker laten lopen. Xamuh files geven ook bij mij freezes die de Matrix plat kunnen leggen. Komt door de extra providers die erbij gekomen zijn denk ik. Als er iets niet klopt met de volgorde van keys en providers gaat de Matrix initializeren. Zelfs bij een verkeerde volgorde van aansluiten aan de Cas+ gaat de Cam initializeren en krijg je de beroemde FFFFFFFFFF melding. Alleen op zaterdag om ongeveer 18:00 uur komt er een valse Mecm die de kaart plat legt. Ik beschrijf de kaart opnieuw met een schone backup van de eeprom die gepatched is en hij is weer minder gevoelig voor uitval. Even over de snelle up-date kanalen (D* duurt iets langer) en weer voor mekaar. Keys lees ik weer uit met Winexplorer 5.0 en Nagraedit 4.0, en gooi ze in de Matrix als reserve of als ik S2 of Conax wil kijken. Misschien kunnen Humax gebruikers eens op het board onder bijv. Humax receivers eens hun type en jaartal gaan vermelden en wat hun bevindingen zijn met de Matrix Cam. Overzichtelijk onder één onderwerp en zo kunnen we zien welke versies problemen hebben en welke minder of niet. Ook zou je een verschil moeten maken tussen fun update en Cas updates. Iedereen kan direct zien waar hij moet kijken voor fun en Cas problemen en het type. Tenslotte wordt de gebruikers groep steeds groter maar de onderwerpen steeds onoverzichtelijker voor de nieuwkomer. Mijn advies is aan mensen die er een hekel hebben (net zoals ik) om elke keer te zappen om te zien of je beeld er nog is, die auto file met update erop te gooien. Succes Schotel / Parabolica
Gast Geplaatst: 15 maart 2004 Geplaatst: 15 maart 2004 Rectificatie op mijn schrijven dat de 1071 van Xamuh ook instabiel is. Inmiddels op de Matrix gezet en draait (bijna) perfect. Moet echter wel van een FTA channel opstarten anders blijft de Matrix initializeren. Maar dit is door Xamuh ook beschreven in zijn commentaar. Bij het automatisch opstarten van de Humax met de klok draai ik nu eerst ver weg van Hispa. Dan zet ik de Humax uit. Daarna start ik de Humax automatisch op en draait hij terug naar Hispa dan is de MR (hopelijk) herkent door de Humax en is er iets te zien op de video als ik slaap. De eerste keer testen ging perfect. Grtz Schotel.
Fredo Geplaatst: 16 maart 2004 Geplaatst: 16 maart 2004 je kunt natuurlijk ook op fta laten opstarten en dan op tijd naar het goede kanaal gaan Groeten Fred. AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.
Gast Geplaatst: 16 maart 2004 Geplaatst: 16 maart 2004 De MR zit niet in de Humax dus kan ik je niet direkt antwoorden. Ik heb hem wel getest en werkt gewoon in de 5400Z van juni 2002. Het probleem van het moeilijk herkennen van de MR is een algemeen probleem, heb dit hier ook op de SkyBox (Neotion) en iets minder op de Worldsat CI Box. Hier werkt de 1.07t bijna perfekt en de freezes indien er zijn zijn zeer kort en enkel nog maar van het beeld (is veel minder storend dan dat gekraake en zeker door de HomeCinema)
Gast Geplaatst: 16 maart 2004 Geplaatst: 16 maart 2004 Ik kan sinds een week geen n**file Au meer werkend met Titanium krijgen in Matrix 1.60.Ik heb het met alle Mr's geprobeerd van 1.55 tot 1.71 maar zodra ik de Titanium erin doe loopt het vast en geen beeld meer! Titanium kaart is volgens mij niet kapot want als ik er S2 op zet werkt ie wel op de italiaanse zenders.... Ik heb een Hmax 5300 vaci 2002 Ik weet niet echt hoe dit op te lossen hiervoor nooit problemen gehad....
Martins Geplaatst: 16 maart 2004 Geplaatst: 16 maart 2004 Beschrijf de titanium gewoon met een file met au files zet hem daarna op een kanaal van d+ en gewoon wachten. Als het goed is krijg je na een paar minuten beeld. Kijk wel even of de ci op nagra au staat. Martins.
Gast Geplaatst: 16 maart 2004 Geplaatst: 16 maart 2004 Dat werkt ook niet,heb ik al geprobeerd. Het enige verschil dat ik kan bedenken is dat ik hiervoor de Mr met funcard upgrade en nu met een cas int +. Mischien dat het daar aan ligt,maar de Mr doet 't zonder kaart overigens wel goed maar moet dan wel elke dag key's updaten dus zou het wel handig zijn als ik de Titanium weer zou kunnen gebruiken met au files....
Gast Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 Er bestaan ook Nagra funfiles die auto zijn maar alleen op Cabo geen beeld meer geven wel op D+ nu, maar je kan de kaart(eeprom) wel uitlezen. De 1071 van Xamuh loopt perfect, maar word er ook af en toe door de Humax uitgegooid. grtz schotel.
Martins Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 Wat je fout doet weet ik niet.In ieder geval draait hier de mr met titanium au op d+ ik heb topfield 4000. Dan moet dat bij jou ook lukken. Martins.
Gast Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 Met de Humax 5400, 1.060 geen problemen met de Mr en de Tita. Met de 1.071 klapt de Mr eruit na een uurtje of wat, ook met de Titanium kaart erin. Dit omdat je vanaf een FTA kanaal moet opstarten zoals Xamuh ook zegt. Soms tijdens een ik weet niet wat moment raakt de 1071 het spoor bijster en komt niet meer terug.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen